Ar išties reikia naikinti dalį pėsčiųjų perėjų? | Diena.lt

AR IŠTIES REIKIA NAIKINTI DALĮ PĖSČIŲJŲ PERĖJŲ?

  • 3

Uostamiestyje įgyvendinamos eismo naujovės – naikinama dalis pėsčiųjų perėjų. Iš viso jų nutrinti nuo asfalto planuojama 17. Dalies pėsčiųjų perėjų nebeliko ar nebeliks Šilutės plente, Taikos, Statybininkų prospektuose, Kauno, Naujojoje Uosto, Naujojo Sodo gatvėse. Motyvuojama, kad jas reikia panaikinti, nes yra nesaugios ir per arti viena kitos. Tačiau kai kurie gyventojai piktinasi tokiu miesto valdžios sprendimu. Jų manymu, mieste kaip tik reikėtų daugiau pėsčiųjų perėjų. Per jas pereiti į kitą gatvės pusę yra gerokai saugiau, nei ten, kur jų apskritai nėra. Ar reikia mieste naikinti pėsčiųjų parėjas?

Rimantas Mockus, Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas:

– Sprendimą naikinti dalį mieste esančių pėsčiųjų perėjų priėmė Klaipėdos saugaus eismo komisija. Tam buvo ne viena priežastis. Pirmiausia naikinamos pėsčiųjų perėjos yra nesaugios. Jose buvo įvykę nelaimių, kyla pavojingų situacijų. Dalis pėsčiųjų perėjų buvo per arti viena kitos. Šalia kai kurių buvo ir tos, kurias reguliuoja šviesoforai. Eiti  tokiomis pėsčiųjų perėjomis yra kur kas saugiau. Dalis nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų buvo įrengtos tose vietose, kur per daug eismo juostų. Tai ir buvo nesaugu. Dabar yra atsiradusi sąvoka – perėjimas. Galima kirsti gatvę buvusios perėjos vietoje, tačiau tik įvertinus automobilių srautus. Šiuo atveju pėsčiasis neturi pirmenybės prieš automobilius, kaip perėjose. Suprantame, kad gyventojai yra įpratę tam tikrose vietose kirsti gatvę, tačiau šiuo atveju yra svarbiausias žmonių saugumas. Be to, spręsti saugumo klausimus pėsčiųjų perėjose nurodė ir Susisiekimo ministerija. Viskas yra daroma dėl žmonių saugumo.

Prieš

Vytautas Lupeika, visuomenininkas, buvęs miesto tarybos narys:

– Nereikėtų naikinti tiek daug pėsčiųjų perėjų. Tiek metų jos buvo ir niekam netrukdė. Tikrai nemanau, kad jos trukdo vairuotojams. Juk jie taip pat tampa pėsčiaisiais, kuriems reikia pereiti gatvę. Suprantama, gal kai kurios pėsčiųjų perėjos ir yra per arti viena kitos. Tačiau uostamiesčio gyventojai nuo seno yra įpratę jomis naudotis. Be to, eiti per pėsčiųjų perėją yra kur kas saugiau, nei šiaip kirsti gatvę ar eiti bet kurioje kitoje vietoje. Naikinti pėsčiųjų perėjas miesto valdžia turėtų atsakingai. Tikrai nereikėtų šalinti tų, kurios yra prie prekybos centrų, mokyklų, kur vaikšto daug žmonių. Dabar mieste yra vietų, kur vaikai neturi, kaip pereiti gatvę, kad patektų į mokyklą. Panaikinus pėsčiųjų perėjas, turėtų atsirasti nuorodos, kur galima saugiai kirsti gatvę. O kai kuriose miesto vietose pėsčiųjų perėjų tikrai trūksta. Viena tokių – Liepų, Manto ir Naujojo Sodo gatvių sankryža. Norint nueiti iš Atgimimo aikštės prie Muzikinio teatro, reikia vaikščioti ratais. Saugiau, kai mieste yra daugiau pėsčiųjų perėjų.

GALERIJA

  • Vytautas Lupeika
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

In

Susidaro toks įspūdis, kad formuojama politika palanki tik automobiliams. Šiltai sėdintys automobiliuose (jiems ant galvų nelyja, groja muzika) net negali stabtelėti prie pėsčiųjų perėjos, todėl patogiau pėsčiųjų perėjas iš vis panaikinti, o senoliai skaudančiomis kojomis tegu vaikšto iki artimiausios. Dviratininkai taip pat norėdami kirsti gatvę turi sustoti, nulipti nuo dviračio. Tai kaip čia skatinama į darbą ar kitais reikalais eiti pėsčiomis ar važiuoti dviračių?

Kestas

Kam tos pesciuju perejos gi vistiek eina kur nori ir kaip nori, ir net eidami gatve ne per pereja jauciasi kad turi pirmenybe, o senoliai akivaidziai eina lyg jiems nusispjaut ant savo givybiu, lyg butume jiems skolingi

Javol

Uz,manau reikia naikinti,o ir likusias padaryti tik reguliuojamas sviesaforais.Neuzmirsti teisingai sureguluoti sviesaforus,pestiesiams tai pestiesiams,auto tai auto,kad nekiltu neaiskumu.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS