Dizainerė K. Kalinauskaitė – apie teatro aprangos subtilybes | Diena.lt

DIZAINERĖ K. KALINAUSKAITĖ – APIE TEATRO APRANGOS SUBTILYBES

Pirmosios šio sezono premjeros proga Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT) žiūrovų aptarnavimo skyriaus personalas ir savanoriai publiką pasitiko pasipuošęs mados namų „Kristi Andress“ įkūrėjos ir dizainerės Kristinos Kalinauskaitės autoriniais aksesuarais. Dizainerė dalijasi savo įžvalgomis apie teatro aprangos kodą, artimą ryšį su teatru ir pristato teatro personalo aksesuarų idėją.

– Kaip kilo mintis sukurti aksesuarą teatro darbuotojams? Kuo jums svarbus šis bendradarbiavimas su teatru?

– Su NKDT turiu stiprų ryšį, aš jame labai dažnai lankausi, domiuosi visomis naujienomis, semiuosi įkvėpimo, todėl šis bendradarbiavimas man ypač svarbus. Džiaugiuosi, kad priėjome iki šios finišo ir radome būdą, kaip vizualiai maža detale išskirti personalą. Sukūriau dviejų tipo aksesuarus: apykaklę ir siaurą skarelę, pasiūliau kelis skirtingus jų ryšėjimo būdus, taip palikdama vietos saviraiškai – kiekvienas turės galimybę pateikti save skirtingai. Atrodo, nedideliuose aksesuaruose sutalpinome visą teatro istoriją, kurią pasakojame per skirtingu laiku teatre sukurtų spektaklių plakatų grafiką. Manau, tai, ką mes padarėme, yra minimalus, bet kartu ir labai ryškus įspūdis – personalą pastebės tikrai kiekvienas.

– Kokių aprangos etiketo taisyklių reikėtų paisyti einant į teatrą? Laisvėjant aprangos reikalavimams, galima rinktis ne vien juodą kostiumą ir tamsią kokteilinę suknelę?

– Svarbiausia vadovautis taisykle, kad apranga, pirmiausia, yra pagarba. Mes savo įvaizdžiu išreiškiame pagarbą aplinkai, kurioje esame. Teatras yra iškili institucija, į kurią mes ateiname pasižiūrėti kūrybos, tikimės, kad būsime dvasiškai pakylėti, todėl teatras, iš esmės, yra šventė kiekvienam žmogui, tad ir apranga turėtų būti puošni ar bent jau išsiskirti nuo to, kaip mes save traktuojame kasdien. Vėlgi, tai priklauso nuo to, į kokio pobūdžio spektaklį einame. Jeigu tai yra premjera, vakarinis aprangos kodas būtų tinkamas pasirinkimas. Kalbant apie vakarinį drabužį, šiandien jis yra labai išlaisvėjęs, tad vietoj ilgos vakarinės suknelės moteriai puikiai tiks ir kokteilinė ar dviejų trijų dalių kostiumėlis, o vyrui vietoj smokingo – kostiumas. Į įprastą spektaklį galima rinktis tiesiog švarką, kuris viską sudėlioja į savas vietas. Švarkas prideda elegancijos, net jei po juo dėvimi polo marškinėliai ar jei neryšimas kaklaraištis, vyras vis tiek atrodo pasitempęs. Moteris visuomet atrodys puošniai vilkėdama suknelę, bet pats geriausias ir saugiausias pasirinkimas – kostiumas.

Kūrėja: K. Kalinauskaitės (dešinėje viršuje) sukurtomis apykaklėmis ir siauromis skarelėmis jau puošiasi NKDT personalas ir savanoriai. / S. Baturos nuotr.

– Ar aprangos etiketo teatre turėtų laikytis ir vaikai?

– Tikrai taip, nes vaikas taip pat yra svečias. Ar jis eitų į vaikų žaidimų aikštelę parke, ar į vestuves, vis tiek reikia atsižvelgti, kad jis turi reprezentuoti šeimą, kurios dalis yra. Manau, nuo mažens turime mokyti, kaip atskirti aprangą pagal aplinką – tai turime diegti nuo pat pradžių. Teatras yra iškilus kūrybos pažinimas vaikui, į kurį reikia eiti iškiliai.

– Ar pritartumėte minčiai, kad teatro vidaus taisyklėse derėtų nurodyti aprangos kodą, kad būtų išvengta pernelyg didelio kontrasto?

– Dažnai sulaukiu klausimų dėl tarptautinių aprangos kodų. Atrodo, turime išmanyti, kokį aprangos kodą pasirinkti ir kaip turėtume save reprezentuoti, – tai intelekto dalykas, bet daugeliui žmonių tai vis dar kelia stresą. Viena vertus, būtų tikslinga nurodyti, kita vertus, mes turėtume paieškoti lanksčių būdų ir turbūt ne tarptautiniais žodžiais, o tiesiog lietuviškai aprašyti, ko tikimasi iš svečių.

– Kokią aprangą siūlytumėte pasirinkti asmenims, einantiems į teatrą ir neturintiems galimybės persirengti po darbo?

– Net jeigu darbo aplinkoje vyrauja casual stilius ir jums įprasta kasdien keliauti su džinsais, tą dieną geriau pasirinkite tamsiai mėlynus lygius džinsus, marškinėlius keiskite klasikiniais marškiniais, džemperį – klasikiniu lengvu švarku ir viskas atrodys puikiai. Moteris gali rinktis tokį patį derinimo būdą arba vienspalvę ar labai minimalistinio rašto suknelę.

– Kaip manote, kokią aprangą reikėtų pasirinkti einant į spektaklius, kurie rodomi netradicinėse erdvėse?

– Pirmiausia, reikėtų galvoti apie pačią erdvę: jei tai yra lauko renginys, rengiamės atsižvelgdami į orą, į aplinką. Pats geriausias sprendimo būdas – išsikelti aukštesnę kartelę, nei įprastai pasirinktum tai aplinkai. Reikia galvoti, kad jeigu čia lankytumėtės įprastai, atrodytumėte taip, bet kadangi vyksta spektaklis, reikėtų truputėlį savo įvaizdžio kartelę pakelti.

Džiaugiuosi, kad radome būdą, kaip vizualiai maža detale išskirti personalą.

– Ar pastebite skirtumų skirtingų miestų teatrų lankytojų aprangoje?

– Iš tikrųjų lankydamasi premjerose didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir pagrindiniuose teatruose labai džiaugiuosi. Visą laiką manęs klausia, iš kur mados namuose yra tokių elegantiškų klientų ir kur jie visi slepiasi, nes mieste jų nepamatysi. Visuomet atsakau: jei norite pamatyti labai elegantiškai atrodančių žmonių, eikite į didžiųjų teatrų premjeras ir suprasite, kad elegancijos Lietuvoje nestinga, – žmonės tikrai apgalvoja, kaip save reprezentuoti, – iš to labai daug įkvėpimo gali pasisemti kūrybingi žmonės. Tikrai jaučiamas didžiulis skirtumas lankantis komerciniame teatre. Nesu didelė jų gerbėja, bet, vienaip ar kitaip, teko susidurti. Mano nuomone, komercinio teatro lankytojai atrodo prastai, todėl jaučiamas didžiulis skirtumas tarp didžiųjų miestų teatrų, kurie reprezentuoja mūsų šalį, ir tarp mažųjų – ta atskirtis yra labai didelė.

– Viename iš savo interviu minėjote, kad „kiekvienam akcentui reikia nutylėjimo, […] poilsio akiai“, todėl įdomu, ar ir teatro darbuotojams kuriamoje aprangos detalėje dominuos kuklus, minimalistinio rašto, bet savotiškas dizainas?

– Tai netinka aksesuarams. Jeigu bendras įvaizdis yra absoliuti „tyla“ nuo galvos iki kojų, tuomet išskirtinumą turime atskleisti per aksesuarą. Jis yra viso įvaizdžio akcentas, todėl turi būti ryškus. Ta akcentas personalo aprangoje ir bus šis aksesuaras, kuris juos kartu ir suvienys, ir išskirs.

– Kas jus labiausiai motyvuoja tęsti darbą šioje srityje, vis ieškoti naujovių, kurti?

– Mane labiausiai motyvuoja žinojimas, kad tai, ką darau, yra ne veltui, ir kad tai labai daug duoda žmonėms. Karjeros pradžioje išgyvenau krizę ir galvojau, kad mano sritis yra nereikšminga visuomenei, nes nesu gydytoja, negelbėju Afrikos vaikų ir nedarau nieko tokio labai didingo, bet paskui supratau, kad, iš esmės, dovanoju gebėjimą žmonėms jaustis geriausiai, kaip įmanoma, savo kailyje ir kad kai žmogus jaučiasi kaip geriausia savo versija, tuomet jis gali siekti savo užsibrėžtų tikslų, gali tobulėti. Mano kredo yra augti – per savęs auginimą savo kūryba galiu auginti kitus ir, tikiuosi, galbūt kuris nors iš mano klientų, būdami geriausia savo versija, parašys knygą, taps prezidentu ar apgins mokslinę disertaciją. Per tai aš realizuoju save. Man itin svarbus dvasinis tobulėjimas, aš labai tikiu energiniais dalykais, todėl mes dažnai sakome, kad turime ne tik mados namus, bet ir tarsi savotišką bažnyčią, kurioje kiekvienas pasijaučia šio to gavęs. Tad mano išraiška yra per drabužį, bet ne paviršutiniška, o gilumine prasme.

GALERIJA

  • Dizainerė K. Kalinauskaitė – apie teatro aprangos subtilybes
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Kaunietis

Nuostabus spektaklis''Ne sau žmonės''

virginija

MANAU,KAD TEATRE ŽMOGAUS KULTŪRĄ PARODO IR JO LAIKYSENA,SĖDĖJIMO PADĖTIS.TAIGI-STRAIPSNIUI APIE TEATRĄ NETINKA DIZAINERĖS NUOTRAUKA

as

labai noretus ,kad einantys i teatrus butu apsirenge ne nutisusiais drabuziais,o is tikro tvarkingais apdarais,o moterims tektu nusiimti savo skrybeles,nes tikrai uzstoja salia sedintiems .....tai cia gi ne skrybelaiciu fsou,o teatras......

SUSIJUSIOS NAUJIENOS