Aukštesnis mašinos priešakys apsunkina vairuotojo galimybes pamatyti tiesiai priešais transporto priemonę esančius vaikus, perspėja Briuselyje įsikūrusi NVO.
Susidūrimo su miesto visureigiu ar pikapu metu suaugusiajam pėsčiajam smūgis tenka virš svorio centro, todėl dažnai pažeidžiami gyvybiškai svarbūs organai ir padidėja tikimybė, kad nukentėjusysis bus nusviestas pirmyn ir pervažiuotas.
Kita vertus, susidūrus su mažesne transporto priemonę, smūgis tenka apatinei kūno daliai, todėl tikimybė, kad pėsčiasis nukris ant kapoto, nusiris į šoną ir liks gyvas, būna didesnė.
Nuo 2010 m. vidutinis automobilio kapoto aukštis Europos Sąjungoje ir Jungtinėje Karalystėje kasmet pakildavo po 0,5 centimetro, o 2024 m. pasiekė 83,4 centimetro, paaiškino ETAF. Beveik pusės naujai registruotų automobilių kapotai būna aukštesni nei 85 centimetrai.
ETAF ataskaitoje cituojamo ir Belgijoje surinktais duomenimis pagrįsto tyrimo metu nustatyta, kad, kapoto aukščiui padidėjus nuo 80 iki 90 centimetrų, pėsčiųjų ir dviratininkų mirties susidūrus su transporto priemone rizika išauga daugiau nei 25 proc.
Kapotai aukštesni darosi visų pirma dėl to, kad vis populiaresni tampa miesto visureigiai ir važiuoti bekele skirti automobiliai. Federalinės motorinių transporto priemonių agentūros (KBA) duomenimis, pernai šiems dviem segmentams priklausančios transporto priemonės sudarė daugiau nei 40 procentų visų naujų Vokietijoje įregistruotų automobilių.
Šių metų sausio 1 d. duomenimis Vokietijoje buvo įregistruota maždaug 6,6 milijono miesto visureigių – 10 procentų daugiau nei prieš metus. Šiuo metu miesto visureigiai sudaro daugiau nei 13 procentų visų Vokietijoje įregistruotų lengvųjų transporto priemonių.
Vokiečių ekspertų teigimu, didesni automobiliai užtikrina geresnę viduje esančių žmonių apsaugą, tačiau dėl savo masės ir formos kelia didesnę traumų riziką aplinkiniams.
Visgi Vokietijos draudikų nelaimingų atsitikimų tyrimų grupė (UDV) paragino tyrimo išvadas interpretuoti atsargiai. Nors kapoto aukštis tikrai gali būti riziką didinantis veiksnys, traumos sunkumas taip pat priklauso nuo transporto priemonės greičio, dizaino ir joje naudojamų vairuotojo pagalbos priemonių, paaiškino ji.
Naujausi komentarai