Tyrimas: „Coca-Cola“ – didžiausia aplinkos teršėja plastiku | Diena.lt

TYRIMAS: „COCA-COLA“ – DIDŽIAUSIA APLINKOS TERŠĖJA PLASTIKU

Aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ kartu su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis išsiaiškino, kas yra didžiausias aplinkos teršėjas plastiku pasaulyje. Atlikdami tyrimą, aktyvistai 42 šalyse šešiuose žemynuose rinko plastiko šiukšles. Tyrimo rezultatai antradienį pristatyti „Global Brand Audit Report 2018“ ataskaitoje (Pasaulio prekės ženklų audito ataskaitoje).

Šiais duomenimis, „Coca-Cola“ yra didžiausias aplinkos teršėjas plastiku planetoje tarp koncernų. Toliau rikiuojasi „PepsiCo“ ir „Nestle“.

Beveik 10 000 aktyvistų rinko plastiką miestuose, pakrantėse bei parkuose ir pagal prekės ženklus surūšiavo 187 000 vienetų plastiko atliekų. Be prekės ženklų buvo analizuojamos ir įvairios plastiko rūšys.

Dažniausiai randama plastiko rūšis buvo polistirenas, kuris naudojamas išsineštinio maisto pakuočių ir vienkartinių stiklinaičių gamybai bei kaip stiroporas. Toliau eina polietileno tereftalatas (PET). Iš viso buvo surinkta 46 000 vienetų PET atliekų, didžioji dalis jų - gėrimų buteliai.

„Coca-Cola“, „PepsiCo“ ar „Nestle“ šiukšlina mus savo plastiku ir taip smarkiai prisideda prie mūsų miškų ir jūrų naikinimo“, - sakė „Greenpeace“ atstovas Lukas Hammeris. Ataskaita esą aiškiai parodo, kad didieji tarptautiniai koncernai turi būti patraukti atsakomybėn.

Kasmet visame pasaulyje pagaminama 330 mln. tonų plastiko. Tokie kiekiai yra iššūkis atliekų tvarkymo sistemoms ir teršia aplinką. Prognozuojama, kad plastiko gamyba pasaulyje per ateinančius dešimt metų išaugs net 40 proc.

Komentaras

Nele Normak, „Coca-Cola Baltics“ viešųjų reikalų ir komunikacijos vadovė

Mes remiame aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ tikslą pašalinti atliekas iš vandenynų ir vertiname jų pastangas didinant visuomenės supratimą apie šį svarbų iššūkį. Tiesa, „Greenpeace“ pasirinko kreipti dėmesį tik į plastiko atliekas. Esame įsitikinę, kad visos pakavimo medžiagos gali būti naudingos ir, jei tinkamai tvarkomos, gali būti paverstos vertingais ištekliais pakartotiniam naudojimui. Kad tai pasiektume, būtina užtikrinti pakuočių surinkimą, 100 proc. perdirbimą ir platesnį perdirbtų medžiagų naudojimą.

Mes esame pasirengę atlikti savo darbus. Dar šių metų pradžioje išsikėlėme ambicingus tikslus, tarp kurių – padėti surinkti ir perdirbti kiekvieną mūsų parduotą buteliuką ar skardinę iki 2030 m. Tai – dalis mūsų „Pasaulio be atliekų“ (angl. „World Without Waste“) vizijos, kurioje kartu esame apsibrėžę, kad iki 2030 m. turime panaudoti vidutiniškai 50 proc. perdirbtų medžiagų mūsų skardinių ir buteliukų gamyboje. Jau šiandien didžioji dauguma (85 proc.) mūsų pakuočių yra perdirbamos ir siekiame, kad iki 2025 m. šis skaičius būtų 100 proc.

Kalbant apie Lietuvą, iš visų pasaulio šalių būtent čia esame arčiausiai užsibrėžto tikslo 2030-iesiems metams. Lietuvoje jau dabar grąžinama 93 proc. pakuočių ir beveik 100 proc. jų perdirbama. Kartu su kitais partneriais, taip pat priklausančiais užstato sistemai, mes ir toliau investuosime, kad šis pokytis būtų matomas ir svarbus kiekvienam iš mūsų.

Mes suprantame, kad pakuotės yra didelė problema visame pasaulyje, ir, kaip ir kitų kompanijų, mūsų atsakomybė yra padėti šią problemą spręsti. Todėl suprantame ir mūsų programos „Pasaulis be atliekų“ svarbą, ir tai, kad vieni to nepasieksime, todėl pasitelkėme savo tarptautinius partnerius ir tikimės nacionalinių ir regioninių partnerių įsitraukimo.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

T.

Atliekas rinko gamtoje. Reiškia kalti ne koncernai, o jų produkciją vartojantys ir pakuotes bet kur mėtantys tinginiai vartotojai.

Hahaha

Nustokit šlamšti tą sūda,nuodus ir šiukšlių neliks ir šiukšlių jankisku ir jankiu nuodų kur jankiai ten betvarkė

Hahaha

Nustokit šlamšti tą sūda,nuodus ir šiukšlių neliks ir šiukšlių jankisku ir jankiu nuodų

SUSIJUSIOS NAUJIENOS