2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje | Diena.lt

2023 M. „AURUM 1006 KM LENKTYNĖS“ STATISTIKOS VEIDRODYJE

  • 3

2023 m. liepos 19–22 d. Palangoje įvyko 24-osios, VšĮ „Promo events“ nuo pat 2000-ųjų kasmet rengiamos didžiausios Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynės“.

Jos turėjo patikti visiems, nes varžybas puošė neįtikėtino siužeto vingiai, o jų gausą dar padažnino lietus. Net kelis metus iki šiol buvusias „sausas“ lenktynes šįkart ne kartą skalbė lietus, sukėlęs nemažai galvos skausmo ir komandų strategams, ir patiems lenktynininkams.

Pirmą kartą po kelių iš eilės metų komandoms suteikta galimybė laisvai rinktis padangas, o daugeliui ekipų ši galimybė tokiomis sąlygomis tapo tikra loterija.

Išskirtinis pasibaigusių 24-ųjų renginio istorijoje lenktynių bruožas – automobilių techninis parkas ir sportininkų parengties lygis.

Pirmą sykį Palangoje lenktyniavo buvęs „Formulės 1“ pilotas. Tai danas Janas Magnussenas, kuriam draugiją palaikė jo tautietis Andresas Fjordbachas, jau septynerius metus dalyvaujantis įvairiose ilgų distancijų varžybose ir nuolatinis pasaulio ilgų distancijų čempionato dalyvis.

Abi šios žvaigždės atstovavo „Stateta BRO by HMobile“ komandai.

„LGOLED & LKU by Porsche Club Lithuania“ ekipoje švytėjo irgi pirmo ryškumo žvaigždė – ne tik Europos trasose žinomas Anglijos lenktynininkas Benjaminas Barkeris.

Pirmą kartą šių lenktynių istorijoje pirmas finišo liniją kirto „Mercedes-Benz AMG GT3“ automobilis, kurį aptarnauti padėjo viena geriausių Europoje šios markės automobiliais lenktyniaujančių privačių komandų – „Haupt racing team“.

Pirmą kartą lenktynėse buvo įsteigtas „Fair Play“ arba kilnaus elgesio sporte prizas, kurio pirmuoju laureatu komisijos sprendimu tapo Dovilas Čiutelė.

Dalyviai, šalys, automobiliai

· „Aurum“ vardą 1006 km tarptautinės lenktynės turėjo jau šeštą kartą, o jose varžėsi 23 komandos.

· Komandų sudėtyje – 79 vairuotojai, atstovaujantys šešioms šalims – Lietuvai, Latvijai, Ukrainai, Nyderlandams, Anglijai ir Danijai.

· Pirmą kartą lenktynių miestelyje plevėsavo Danijos vėliava.

· Šiemet lenktyniavo vieni vyrai, o dviem komandoms vadovavo moterys: „Sonderus Racing“ – Indrė Senkutė, o „Chemtransa by Juta Racing“ – Inga Kačinskienė.

· „Aurum 1006 km lenktynių“ festivalį papildė „108 km moterų iššūkio“, drago lenktynės, „Technitis“ žiūrovų slalomas, kuriame su mėgėjais varžėsi net šalies slalomo čempionai, „Memel Motor Fest“ automobilių paroda, db dragas ir kiti, kur savo sugebėjimus rodė apie 2000 žmonių.

· Vyriausias lenktynių dalyvis – „DHR-Autovesta RC Cola“ komandos lenktynininkas, 68-erių britas Dave'as Hollandas.

· Jauniausias – 16-metis „Ignera & Bio-Circle by Dynamit“ ekipos narys Aras Kvedaras.

· Populiariausiu lenktynių automobiliu pirmą kartą per visų 24 jau įvykusių lenktynių istoriją tapo „Porsche“ – 8.

· Antroji pagal gausumą vieta atiteko „Audi“ markei – 4.

· Po du automobilius „Aurum 1006 km lenktynėse“ važiavo įvairių modifikacijų „Lamborghini Huracan ST Evo II“, BMW, „Seat Leon“ ir „Ginetta“, po vieną – „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“, „Cupra“ ir „LADA 2104“.

· Antrą kartą lenktynių istorijoje sportininkų laikus matavo tarptautinė kompanija „Time Service BV – The Netherlands“, aptarnaujanti didžiąją dalį Europos ir pasaulio svarbiausių sporto renginių.

· Antrą kartą paeiliui varžybų direktoriumi dirbo užsienietis – Martinas van de Pavertas iš Nyderlandų.

· TV transliacijų vaizdus „gaudė“ 20 kamerų operatoriai.

Rekordai ir rekordininkai

· 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynių“ treniruotėse, atrankos ir pagrindinėse lenktynėse trasos rekordai gerinti 4 kartus.

· Treniruočių metu tai padarė „Stateta BRO by HMobile“ lenktynininkas iš Danijos A. Fjordbachas, atėmęs pernai Juliaus Adomavičiaus pasiektą trasos rekordą ir jo kartelę pakėlęs iki 1 min. 05,941 sek.

· TOP 10 kvalifikacijoje šeštajame rate A. Fjordbachas vėl fiksuoja naują rekordą – 1 min. 05, 834 sek.

· TOP 10 vienuoliktajame rate A. Fjordbachas su „Mercedes-Benz AMG GT3 Evo“ „nukerpa“ dar keletą šimtųjų, fiksuodamas per dieną jau trečią trasos rekordą – 1 min. 05,462 sek.

· „Aurum 1006 km lenktynių“ metu A. Fjordbachas 305 rate vėl pagerina savo paties rekordą. Dabar jis vieną ratą nuvažiuoja per 1 min. 05,425 sek.

· LASF prizą už greičiausią lenktynių ratą į Daniją išsiveža A. Fjordbachas.

· Lenktynių nugalėtojos „Stateta BRO by HMobile“ komandos „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ vairavo danai A. Fjordbachas ir J. Magnusenas bei lietuviai Eimantas Navikauskas ir Edvinas Žadeikis.

· Absoliučios įskaitos ir GT3 klasės nugalėtojai visą 373 ratų, kurių kiekvieno ilgis po 2682 metrus, distanciją įveikė per 8 val. 45 min. 22,118 sek.

· Lenktynių nugalėtojai visą 1006 km distanciją nuvažiavo 114,24 km/val. vidutiniu greičiu.

· Lenktynių nugalėtojui E. Navikauskui tai buvo antroji paeiliui pergalė „Aurum 1006 km lenktynėse“, o visi kiti iškovojo pirmuosius laimėjimus.

· Antrąją bendrosios įskaitos vietą ir pirmąją GT Open klasėje iškovoję „TDS group-TOKS Racing Team“ sportininkai Nemunas Dagilis, Ramūnas Čapkauskas ir į finišą jų „Porsche 911GT3 Cup (992)“ atvairavęs latvis Valteris Zviedris nuo absoliučių nugalėtojų atsiliko ratu.

· Labai atkakli kova vyko dėl trečiosios vietos, o ją „Circle K Miles Plus Racing Team 2“ komandai kartu su Simu Juodviršiu, Arūnu Gečiausku ir Vyteniu Gulbinu padėjo iškovoti vienas jauniausių šių lenktynių sportininkų Justas Jonušis, kuriam su „Audi R8 LMS GT3 Evo II“ buvo patikėta finišo procedūra.

Klasių čempionai

· GT3 klasėje nugalėjo absoliučios įskaitos laimėtoja „Stateta BRO by HMobile“.

· GT Open klasėje pergalę šventė „TDS group-TOKS Racing Team“.

· SP3 klasėje nugalėjo „Breito&Baltic Caps“ lenktynininkai Klaudas Bučinskas, Povilas Gutauskas ir Nyderlandų sportininkas Basas Schoutenas, vairavę „BMW Silhoutte“.

· GT4 klasės laimėtojai, „Ignera Bio-Circle by Dynamit“ lenktynininkai, Mantas Matukaitis, Karolis Gedgaudas, Dovydas Ketvirtis ir Aras Kvedaras vairavo „Ginetta G56“.

· Dyzelių klasėje nugalėjo daugkartiniai šių lenktynių dalyviai ir prizininkai – „Antėja Racing Team“ sportininkai Rimas Cesiulis, Vidas Gedutis ir Vaidotas Mitkus, vairavę „BMW 135D“.

· TC5 klasėje su „Audi S4“ nugalėjo „Nanosun by Trazanija Racing“ lenktynininkai Karolis Blėdis, Tomas Isiūnas ir Evaldas Baciuška.

· TC4 klasėje nugalėjo „Hemi Racing by Statomenas“ sportininkai Henrikas Statkus, Andrius Baublys, Jonas Jancevičius ir Rimvydas Dilys, vairavę „Seat Leon“.

· TCR klasėje aukščiausiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį su „Seat Leon Cup Racer“ užėmė „Soderus Racing“ atstovai Justas Grendelis, Darius Žilinskas ir Adomas Petrovas.

GALERIJA

  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
  • 2023 m. „Aurum 1006 km lenktynės“ statistikos veidrodyje
V. Pilkausko nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Kur taršos mokestis jiems????

Keksiu suvažiavimas ir dur nuo

Anonimas

Nusibodo tos lenktynės. renginys verda savo sultyse.Reikėtu nutraukti,nes dėl mažo žiūrovų kiekio ir trukdymo eismui,bei kelio dangos gadinimo jis nerentabilus.

taip tai taip ,ale....

tai liuksusinio kelio GADINTOJAI . Jau dabar , pasukus link Klaipėdos , kelias vienais lopais . Sakyčiau , tie lenktynių dalyviai turėtų bent susimokėt už naujo asfalto išliejimą po lenktynių.Be to - ryškiai per daug tos papuasams labai patikusio angliško apipavidalinimo . Jau toks nutrinto /pertrinto renginio bendras vaizdas , kad toliau jau ...Išvada: lenktynės ,kaip komercinis renginys , gal ir nieko,bet turėtų būt rengiamas privačioj erdvėj , specialiai paruoštoj trasoj (kaip kad yra ,pvz. UK ) ,o ne užimant visiems priklausančią autostrados dalį pačiu sezono metu (juk iš Palangos beveik neįmanoma tapo pasiekt Šiaulius , Kretingą .O ir į Klaipėdą patekt , lyginant su ką tik turėta galimybe,tapo problematiška dėl susidariusių kamščių . Ir tai - beveik SAVAITEI .

SUSIJUSIOS NAUJIENOS