Auksinės irkluotojos nori likti viršūnėje | Diena.lt

AUKSINĖS IRKLUOTOJOS NORI LIKTI VIRŠŪNĖJE

Gegužės 31 – birželio 2 d. Šveicarijoje vyksiančiose Europos irklavimo pirmenybėse Lietuvos irkluotojai stos į kovą dėl pirmųjų naujo sezono apdovanojimų.

Galima neabejoti, kad daugiausia dėmesio sulauks 2018 m. pasaulio čempionės Milda Valčiukaitė ir Ieva Adomavičiūtė. 2017 ir 2018 m. geriausia Lietuvos "Metų moterų komanda" išrinktos porinės dvivietės valties irkluotojos tikisi šiais metais ne tik papildyti trofėjų kolekciją, bet ir įgyvendinti olimpinę svajonę.

Nauji iššūkiai

Vilnietė M.Valčiukaitė ir kaunietė I.Adomavičiūtė porinę dvivietę valtį kartu irkluoti pradėjo prieš 9 metus ir drauge tapo jaunimo pasaulio ir Europos čempionėmis. Nuo 2013 m. M.Valčiukaitė su nauja porininke Donata Vištartaite šturmavo auksines aukštumas suaugusiųjų Europos ir planetos pirmenybėse, o 2016 m. Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse iškovojo bronzą. 2017 m. D.Vištartaitė nusprendė baigti karjerą, tad M.Valčiukaitė vėl sėdo į valtį su I.Adomavičiūte – ir netrukus skynė pergales tarptautinėse varžybose. Pernai Europos pirmenybėse jos užėmė trečią vietą, o pasaulio čempionate Bulgarijoje, irkluojant 2000 m, buvo greičiausios ir iškovojo aukso medalius.

Prisiminusi pernykštę pergalę M.Valčiukaitė "Vilniaus dienai" sakė, kad tada tokio rezultato niekas nesitikėjo. "Visų pirma, nors mes pernai tikrai pasižymėjome neblogais rezultatais, sezonas nebuvo toks jau paprastas. Netgi, sakyčiau, kad jis buvo gan banguotas, mūsų įgula nebuvo stabili visus metus. Kitos įgulos visose varžybose rodo gerus rezultatus, nuolat būna tarp lyderių, o mes praėjusio sezono pradžioje startavome kiek prasčiau, todėl ta pergalė pasaulio čempionate net ir mus pačias šiek tiek nustebino. Todėl šie metai mus tam tikra prasme dar labiau įpareigoja. Norime išlaikyti pernai užimtas pozicijas ar bent jau būti kuo arčiau viršūnės. Suprantame, kad bus labai sunku, bet taip pat žinome, kad mes galime tai padaryti", – teigė M.Valčiukaitė.

Naujam sezonui irkluotojai ruoštis pradėjo dar praėjusių metų spalį, o intensyviausia ir ilgiausia treniruočių stovykla šių metų vasario ir kovo mėnesiais tradiciškai buvo surengta Graikijoje. Balandžio viduryje geriausi šalies irkluotojai pasitikrino jėgas Italijoje vykusioje irklavimo regatoje. Balandžio pabaigoje tarptautinė irklavimo sezono atidarymo regata vyko ir Trakuose. Tiesa, šiose varžybose startavo tik M.Valčiukaitė, užtikrintai laimėjusi vienviečių valčių kategorijoje.

Norime šiais metais viską laimėti ir ant tos pergalių bangos kitais metais startuoti olimpinėse žaidynėse.

"Ieva prieš varžybas apsirgo, tad aš nusprendžiau sėsti į vienvietę valtį. Su Ieva šį sezoną jau turėjome panašų testą balandį Piediluko mieste, Italijoje, vykusioje irklavimo regatoje, tad Trakuose būtų buvęs tik papildomas plaukimas. Teisę startuoti Europos čempionate mes jau esame užsitikrinusios, tad dėl to jokių papildomų problemų nekilo. Aišku, visada norisi turėti daugiau galimybių irkluoti dviese, modeliuoti būsimus startus Europos ar pasaulio pirmenybėse", – konstatavo M.Valčiukaitė.

Olimpinė banga

Pirmasis rimtas jėgų išbandymas lietuvaičių laukia jau šį savaitgalį Šveicarijoje, Liucerno mieste vyksiančiame Europos irklavimo čempionate. Liepos viduryje merginos turėtų dalyvauti Roterdame (Olandija) vyksiančiose pasaulio irklavimo taurės III etapo varžybose, o rugpjūčio 24 – rugsėjo 1 d. Linco (Austrija) mieste gins čempionių titulą pasaulio irklavimo čempionate.

Nors irkluotojos yra nusiteikusios neužleisti pernai iškovotų pozicijų, 2013 ir 2018 m. pasaulio čempionė M.Valčiukaitė neslėpė, kad prognozuoti būsimų varžybų baigtį yra sudėtinga: "Irklavimas nėra lengvai nuspėjama sporto šaka, čia tikrai nėra vienos teisingos formulės, leidžiančios kiekvienais metais laimėti pasaulio čempionatus. Dabar mūsų pagrindinis tikslas – kasdien tobulėti treniruotėse, nesirgti, išvengti traumų, kad mūsų pasirengimo svarbiausioms sezono varžyboms procesas būtų kuo sklandesnis. Be abejo, tai priklauso ne tik nuo manęs, bet ir nuo mano porininkės. Labai svarbu, kaip ji bus pasiruošusi, kokia bus jos motyvacija. Taip pat labai svarbus ir trenerio darbas, jo dėmesys. Atrodo, kad tai yra smulkios detalės, bet būtent iš jų ir susideda didelės pergalės."

Vis dėlto šis sezonas bus paženklintas ne tik kova dėl medalių, bet ir olimpinių kelialapių dalybomis. "Tikimės, kad mums su Ieva pavyks sėkmingai pasirodyti ir kitais metais galėsime startuoti olimpinėse žaidynėse. Į jas pateks 11 pasaulio čempionate aukščiausias vietas užėmusių valčių įgulos. Kitais metais dar būtų galimybė pakovoti dėl paskutinių kelių kelialapių, bet mes tikimės, kad to neprireiks. Labai norėčiau, kad šį sezoną demonstruotume stabilius rezultatus, pasaulio čempionate užimtume pakankamai aukštas vietas, pelnytume olimpinį kelialapį ir kitais metais galėtume ramiai ruoštis Tokijo olimpinėms žaidynėms", – vylėsi M.Valčiukaitė.

Sostinės irkluotojų kova

Praėjusį penktadienį savo 25-ąjį gimtadienį atšventusi M.Valčiukaitė svajoja ne tik apie olimpiadą ir medalius, bet ir apie naują irklavimo bazę Vilniuje. Tiesa, šių metų pradžioje kilo didelis šurmulys, kai paaiškėjo, kad naujos irklavimo bazės Žirmūnuose, Tuskulėnų parke statyboms skirtą žemės sklypą Vilniaus savivaldybė ketina perduoti verslininkams. Geriausia 2018 m. Vilniaus sportininke pripažinta M.Valčiukaitė neslėpė, kad ši žinia pribloškė visą irkluotojų bendruomenę.

"Lietuvos irklavimo federacija jau prieš penkerius metus pasiūlė, kad netoli senosios irklavimo bazės atsirastų naujas, šiuolaikinius reikalavimus atitinkantis irklavimo centras. Buvo parengtas atitinkamas projektas, lyg ir sutarta dėl žemės paskirties keitimo. Todėl buvome priblokšti, kai išgirdome, kad tas žemės sklypas parduodamas kažkokiame slaptame aukcione. Man asmeniškai dėl to buvo labai skaudu, nes žinojau, kiek daug darbo įdėta į tą projektą ir kokia šios bazės reikšmė būtų mūsų miesto irkluotojams. Todėl nusprendžiau netylėti, juo labiau kad metų pradžioje miesto meras Remigijus Šimašius, įteikdamas man geriausios miesto sportininkės apdovanojimą, užsiminė, kad per jo kadenciją mieste buvo sudarytos geros sąlygos sportuoti ir treniruotis. O netrukus išgirdau, kad irkluotojai iš Vilniaus turėtų persikelti į Trakus. Vilniuje ir taip labai sunku konkuruoti su kitomis sporto šakomis, sudėtinga prisikviesti ir išlaikyti jaunus irkluotojus, o toks sprendimas apskritai būtų sužlugdęs irklavimą sostinėje. Vis dėlto jaunimas negali kiekvieną dieną keliauti į Trakus, nes tai ir papildomos laiko, degalų sąnaudos. Juo labiau kad mes Vilniuje turime visas sąlygas vystyti irklavimo sportą – turime upę, turime valčių parką, reikia tik atnaujinti irklavimo bazę – ir viskas bus gerai", – teigė M.Valčiukaitė.

Visgi bendromis pastangomis pavyko pasiekti, kad aukcionas būtų atšauktas, o vasario viduryje miesto meras R.Šimašius pažadėjo, kad nauja irklavimo bazė tikrai bus pastatyta.

"Džiugu, kad galiausiai miesto valdžia persigalvojo ir tą aukcioną atšaukė. Labai noriu tikėti, kad turėsime naują irklavimo bazę. Kadangi pas mus greitai niekas nevyksta, abejoju, ar aš pati turėsiu galimybę joje sportuoti, bet mūsų jauniems irkluotojams ji taps naujais namais. Ir tai būtų pats reikšmingiausias pasiekimas, gal net pranokstantis visas mūsų pergales ir medalius. Nes jei nebus jaunimo, tai galiausiai nebus ir pergalių. Šiuo metu Vilniuje yra didelis sporto būrelių ar įvairių veiklų pasirinkimas. Be to, vaikus, o gal tiksliau – jų tėvelius atbaido mūsų irklavimo bazė. Pamatę, kokiomis sąlygomis teks sportuoti jų vaikams, kai kurie tėvai iš karto atsisako minties leisti savo atžalas į irklavimą. Iš tiesų, žvelgiant iš šalies tas mūsų sportas neatrodo labai patrauklus. Tai sudėtinga sporto šaka, iš sportininko reikalaujanti ištvermės, jėgos, techninių elementų, tvirto psichologinio pasirengimo, kantrybės ir pastovumo. Tačiau irklavimas yra ir labai žavingas, tik tą žavesį reikia atskleisti jauniems žmonėms", – samprotavo M.Valčiukaitė.