Lenktynininko A. Juknevičiaus planus pakoregavo T1+ | Diena.lt

LENKTYNININKO A. JUKNEVIČIAUS PLANUS PAKOREGAVO T1+

"Dar kartą pabandysime įrodyti, kad Dakaro ralyje svarbu ne tik technika, bet ir žmogus", – pareiškė Lietuvos lenktynininkas Antanas Juknevičius.

Ketino atsinaujinti

2022-ųjų sausio 2–14 d. Saudo Arabijoje rengiamas Dakaro ralis A.Juknevičiui bus tryliktas. 2018-aisiais lietuviui oficialiai suteiktas šių bekelės lenktynių legendos titulas.

"Reikės atlikti rimtus namų darbus. Varžovai greitėja ir mums reikia neatsilikti, be geros technikos čia jau nėra ką veikti. Metas atsinaujinti. Nemanau, kad yra prasmės važiuoti senu automobiliu, kaip rodo šių metų patirtis – nelabai ką galima iš jo išspausti", – šiemet sausį kalbėjo A.Juknevičius, su šturmanu Dariumi Vaičiuliu užbaigę Dakaro ralį 23 vietoje.

Kitąmet šis ralis bus kitoks. Atsirado nauja T1+ klasė, kuri kardinaliai keičia lenktynininkų planus, dauguma jų, tarp jų ir A.Juknevičius, atideda ketinimus atnaujinti automobilius.

Pranašumo prieš gamyklines komandas neturėsime, bet tai nereiškia, kad negalėsime jų nustebinti.

Iššūkis bagiams

Pastaraisiais metais dėl Saudo Arabijos akmenuotų trasų specifikos pergales skindavo bagiai.

Tai netenkino kitų gamyklinių "Prodrive" ir "Overdrive" komandų, kurioms nepavyko sukurti sėkmingos bagio konstrukcijos. Jos specializavosi kurdamos 4x4 formulės T1 klasės prototipus, negalinčius tinkamai pasipriešinti bagiams, todėl pradėjo ultimatyviai reikalauti kardinaliai praplėsti T1 klasės apribojimus.

Triskart Dakaro ralį per savo karjerą laimėjęs, 2020 ir 2021 m. vicečempionas katarietis Nasseras Al-Attiyah netgi pareiškė išvis nebedalyvausiantis varžybose, kol nebus pakeisti jam netinkantys techniniai reikalavimai.

Neatlaikę spaudimo Dakaro ralio organizatoriai (A.S.O.) paskubomis sukūrė naują automobilių klasę – T1+, leisiančią konkuruoti su bagiais. Šiai klasei priskiriami tik 4x4 visureigiai, modifikuoti ar sukurti pagal naujus techninio reglamento reikalavimus.

Galimybės – skirtingos

"Palyginti su įprastu T1 klasės 4x4 automobiliu, T1+ prototipai turės 37 colių (940 mm) padangas su 12,5 colio (318 mm) protektoriumi – vietoj dabartinių 32 colių (813 mm) padangų su 9,6 colio (244 mm) protektoriumi, taip pat – 350 mm pakabos eigą (vietoj dabartinės 280 mm) ir 2,3 m pločio važiuoklę (vietoj dabartinių 2 m). Tokio pat dydžio padangos montuojamos ir bagiams, kurie akmenuotomis Saudo Arabijos trasomis šiemet lėkė su vėjeliu. T1+ prototipai taip pat bus sunkesni ir platesni: jų minimalus svoris padidintas nuo 1 850 iki 2 000 kg, o kėbulas prasiplės po 15 cm į abu šonus", – naujos klasės automobilių skirtumus vardijo A.Juknevičius.

Patirtis: A.Juknevičiaus sportinėje biografijoje – jau dvylika Dakaro ralių. / V. Dranginio / dakaras.lt nuotr.

Tačiau pagal tokius reikalavimus 2022 m. Dakaro ralyje varžytis galės tik gamyklinės komandos, o privačioms konkurencinės sąlygos taps didžiuliu iššūkiu. Be to, konkurencingi gamykliniai bagiai, dėl kurių atsirado T1+ klasė, taip pat niekur nedings.

Dakaro legendų, kaip Carlosas Sainzas ir Stephane'as Peterhanselis, buvusi komanda "X-RAID Mini" taip pat ketina pasigaminti T1+ klasės visureigių, tačiau iki 2022-ųjų sausio to padaryti jau nespės.

Bandys nustebinti

A.Juknevičiaus planuose buvo įrašytas naujas T1 klasės reikalavimus atitinkantis automobilis.

Tačiau, pasklidus naujienai apie T1+ klasę, nebeliko prasmės pirkti mažiausiai 0,5 mln. eurų vertės naują 4x4 visureigį vieniems metams – kitąmet jis būtų nelikvidus.

Anot lenktynininko, situacija – juokinga, nes norėjo atnaujinti techniką, tačiau T1+ klasės automobilių privačios komandos negali nusipirkti – jų tiesiog nėra rinkoje, o jei ir būtų, kaina greičiausiai būtų neįkandama.

"Privačios komandos, priešingai nei gamyklinės, neturi resursų, kurie leistų modifikuoti turimą 4x4 automobilį pagal T1+ reikalavimus ar nusipirkti naują. Todėl 2022-aisiais startuosime seno tipo visureigiu. Pranašumo prieš gamyklines komandas neturėsime, bet tai nereiškia, kad negalėsime jų nustebinti", – teigė KREDA komandos lenktynininkas A.Juknevičius.

Po FIA sparnu

Nuo 2022-ųjų Dakaro ralis bus pirmas ir pagrindinis Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) "Cross-Country" pasaulio čempionato etapas.

Pasaulio čempionate bus taikomas tas pats sportinis ir techninis reglamentas kaip ir Dakaro ralyje. Tad prieš privačias komandas įgytą konkurencinį pranašumą gamyklinės ekipos išlaikys ir visuose "Cross-Country" etapuose.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS