Jubiliejinis ralis „Aplink Lietuvą“ įeis į istoriją | Diena.lt

JUBILIEJINIS RALIS "APLINK LIETUVĄ" ĮEIS Į ISTORIJĄ

Šiemet jau 25 kartą rengiamas ralis "Aplink Lietuvą" į istoriją įeis kaip ilgiausios kada nors organizuotos tokio pobūdžio varžybos. Sportininkams per keturias dienas teks įveikti apie 1 173 km.

Šiek tiek istorijos

Ralio dalyviai tradiciškai varžosi dėl garbingiausio trofėjaus – Prezidento taurės, kuri yra geidžiamiausia kiekvieno lenktynininko sportinių laimėjimų kolekcijoje. Raliai "Aplink Lietuvą" yra seniausiausios automobilių sporto varžybos Lietuvoje. Pirmasis ralis surengtas 1931 m. liepos 24 d. Būtent ši data ir yra laikoma automobilių sporto pradžia Lietuvoje.

Šiemet ralis "Aplink Lietuvą" truks net keturias dienas. Skaičius 4, kalbant apie šių metų ralį "Aplink Lietuvą", itin reikšmingas, nes jo organizatoriai paminės net keturias sukaktis. Ralio organizatorius – Lietuvos automobilininkų klubas (LAK) šiemet mini 90-ąsias įkūrimo metines ir ralių "Aplink Lietuvą" 85-metį. Dar viena sukaktis – šio ralio 20-metis, kai, Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, jis buvo atgaivintas ir nuo 1996 m. jau vyksta kasmet, be pertraukų. Rugsėjo 1-ąją prasidėsiantis ralis taip pat jubiliejinis – vykstantis jau 25 kartą.

Ralius "Aplink Lietuvą" nuo pat pradžių buvo planuojama rengti kasmet, tačiau iki Antrojo pasaulinio karo surengti vos keturi – 1931, 1932, 1937 ir 1938 m. Tiesa, dėl paskutiniojo ralio yra dar daug neaiškumų. Nežinoma, kodėl ant taurės, kurią prezidentas Antanas Smetona skyrė ralio laimėtojams ir kurią nukaldino Vokietijos juvelyras, nėra išgraviruota ketvirtųjų lenktynių nugalėtojo pavardė, nors pirmųjų trijų ralių laimėtojai įamžinti. Pokario metais raliai "Aplink Lietuvą" buvo pamiršti ir atgaivinti tik 1996 m., praėjus lygiai 65 metams nuo pirmojo. Tais metais pirmą kartą drauge su sportininkais profesionalais ir mėgėjais ralyje išbandė jėgas ir žmonės su negalia. Tai buvo negirdėtas Europoje, o gal ir visame pasaulyje įvykis, informacija apie kurį netrukus pasiekė ir patį FIA prezidentą, kuris visapusiškai palaikė ir žavėjosi šia lietuvių idėja.

Duoklė Kaunui

Šiemet ralis "Aplink Lietuvą" pirmą kartą vyks keturias dienas, o dalyviams teks įveikti beveik 1 173 km. Tai rekordiškai ilgos trasos su keliomis dešimtimis greičio ruožų ir specialiųjų rungčių, kokių šiame ralyje dar nėra buvę per visą jo ilgametę istoriją. Iki šio ilgiausias ralis aplink Lietuvą tęsėsi 1 145 km.

Pirmieji raliai "Aplink Lietuvą" startuodavo Kaune, todėl būtent Kaunui šiemet ralio organizatoriai skirs daugiausia dėmesio. Iškilmingas ralio startas ir pirmosios dienos finišas bus paskelbti Kauno Rotušės aikštėje. Rugsėjo 1-osios pavakarę geriausiai pirmąją dieną pasirodžiusiems lenktynininkams bus įteiktos Kauno miesto, Kauno rajono ir Jonavos rajono merų taurės.

Kauniečiai ir miesto svečiai Rotušės aikštėje dar prieš ralio "Aplink Lietuvą 2016" pradžią galės ne tik išbandyti jėgas saugaus eismo akcijose, bet pasigėrėti teatralizuotu pirmųjų dviejų ralių "Aplink Lietuvą" 1931 ir 1932 m. nugalėtojo Prano Hiksos automobilio pristatymu, istorinių automobilių paroda ar ralio dalyvių palydomis į daugiau nei 1 000 km lenktynių distanciją.

"Šis istorinis automobilis su viso ralio "Aplink Lietuvą" karavanu keliaus per visus miestus, kuriuose stabtelėsime ilgesniam laikui. Taigi tą istorinį automobilį galės pamatyti net tik kauniečiai, tačiau ir tie, kurie rugsėjo 2-ąją atvyks į Klaipėdos kruzinių laivų terminalą, rugsėjo 3-iąją – į Kupiškį, o paskutinę ralio dieną – į Vilnių", – "Kauno dienai" tvirtino jau ketvirtus metus šį ralį organizuojantis LAK prezidentas Rolandas Dovydaitis.

Pirmą kartą šiemet prie ralio starto linijos rikiuosis ir elektromobiliai, kurie varžysis visas keturias dienas. Tiesa, dėl įkrovos stotelių stokos iki specialių greičio ruožų jie bus pervežami autovežiais ir tik trečiąją varžybų dieną nuo Panevėžio iki Kupiškio jie riedės sava eiga.

Saugumas – svarbiausia

Tradiciškai šalia kupinų azarto sportininkų kovų ralio "Aplink Lietuvą 2016" organizatoriai žada daug dėmesio skirti ir eismo saugumui. "Sportinę renginio dalį neabejotinai laikome renginio ašimi, tačiau šiemet nemažai dėmesio skirsime ir lenktynių pramoginei pusei, o vienu svarbiausių jos akcentų taps įtikinama ir patraukli eismo saugumo propaganda. Lenktynininkų nusiteikimas varžytis tik specialiai parengtose trasose, jų įgūdžiai net kritiškomis situacijomis meistriškai valdyti automobilį yra geriausias pavyzdys jaunimui, kartu ir visiems eismo dalyviams", – tikina R.Dovydaitis.

Itin daug dėmesio bus skiriama vaikams. Jie bus kviečiami ne tik į specialiai jiems skirtas atrakcijas. Bus išdalyta daugybė atšvaitų, knygelių, lankstinukų, įtaigiai pasakojančių apie saugų eismą ir skatinančių pavyzdingai elgtis keliuose ir gatvėse. Ralio dienomis vyksiančiose saugaus eismo akcijose žiūrovai turės galimybę pademonstruoti vairavimo įgūdžius naudodamiesi virtualaus vairavimo simuliatoriais ir dalyvaudami įvairiose rungtyse – slalomo, važiavimo atbulomis, tikslaus sustojimo ir kt.

Patyrę specialistai padės geriau įsisavinti neįgaliesiems vairuoti pritaikytų automobilių naujausią saugaus vairavimo techniką, kurios komplektą, kainuojantį per tūkstantį eurų, laimės neįgaliųjų įskaitos nugalėtojai.

Jau pirmąją lenktynių dieną, rugsėjo 1-ąją, į tokias akcijas žiūrovai kviečiami Kaune ir Jonavoje, rugsėjo 2-ąją – Birštone, Druskininkuose, Tauragėje ir Klaipėdoje, rugsėjo 3-iąją – Telšiuose, Mažeikiuose, Šiauliuose, Panevėžyje ir Kupiškyje, o rugsėjo 4-ąją – Anykščiuose.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS