Emocinės pagalbos linija 1809 sulaukė virš tūkstančio skambučių | Diena.lt

EMOCINĖS PAGALBOS LINIJA 1809 SULAUKĖ VIRŠ TŪKSTANČIO SKAMBUČIŲ

  • 0

Karantino metu pradėjusi veikti nemokama nacionalinė vieninga emocinės paramos linija 1809 jau sulaukė daugiau kaip tūkstančio gyventojų skambučių. Linijoje dirbantys savanoriai iš „Vilties linijos“, „Pagalbos moterims linijos“, „Jaunimo linijos“, „Vaikų linijos“ ir „Sidabrinės linijos“ šiuo psichologiškai žmonėms sunkiu metu išklausydavo ir patardavo įvairiais klausimais, o dažniausiai skambučiai buvo susiję su tarpusavio santykių problemomis.

Kaip rašoma Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) pranešime, daugiausia skambinantys į emocinės paramos liniją 1809 pasirinkdavo pokalbį su „Vilties linija“ suaugusiesiems, kuriai karantino laikotarpiu talkina ir būrys profesionalių Psichikos sveikatos centrų psichologų.

Dažniausiai gyventojai į 1809 liniją ar tiesiogiai į emocinės paramos linijas skambino pasikalbėti apie tarpusavio santykius šeimoje, su partneriu ar draugais, taip pat dažnai pastebima gyvenimo prasmės ir savižudybės, vienišumo tema, kalbamasi apie psichikos sveikatos (depresija, nerimas, nemiga), priklausomybių ir finansinių sunkumų klausimais bei kitomis temomis.

„Emocinė sveikata yra tiek pat svarbi kaip ir fizinė, todėl prašome gyventojų nesibaiminti ir paskambinus emocinės paramos linija 1809 pasikalbėti apie skaudžias temas su linijos savanoriais ir profesionalais, galinčiais padėti pasijusti geriau. Kreipimasis pagalbos yra ne silpnumo, o stiprybės ir noro padėti sau požymis. Gyvenant tokiu neįprastu mums metu yra svarbu kalbėtis apie savijautą, jaučiamą nerimą ar baimę ir, prireikus, kreiptis pagalbos. Jeigu negalite pasikalbėti apie tai su artimais žmonėmis, 1809 linijoje galėsite pasikalbėti su neutraliu, tam specialiai paruoštu žmogumi, kuris padės rasti išeitį iš sunkios emocinės būklės“, – sako sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga.

Paskambinę telefonu 1809 gyventojai gali pasirinkti, su kurios emocinės pagalbos linijos – „Vilties linijos“ suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos“, „Jaunimo linijos“, „Vaikų linijos“ ar „Sidabrinės linijos“ senjorams – savanoriais norėtų pasikonsultuoti bei sujungiami su jais. „Vilties linijos“ suaugusiems, „Pagalbos moterims linijos“ ir „Jaunimo linijos“ specialistai konsultuoja visą parą septynias dienas per savaitę, „Vaikų linijos“ – nuo 11 iki 23 val. kasdien, „Sidabrinės linijos“ – nuo 8 iki 20 val. kasdien.

Prieš savaitę buvo pristatyta vieninga informacinė platforma www.pagalbasau.lt, kurioje gyventojai gali vienoje vietoje rasti rekomendacijas, kaip palaikyti gerą emocinę būseną koronaviruso pandemijos metu bei kur ir kokios pagalbos kreiptis.

Jei žmogus susiduria su rimtesniais psichologiniais sunkumais, visi psichikos sveikatos centrai Lietuvoje teikia nuotolines psichiatrų ir psichologų konsultacijas.

Du iš trijų psichikos sveikatos centrų taip pat suteikia galimybę gyventojams kreiptis pagalbos į psichikos sveikatos centrus ir anonimiškai, t. y. nenurodant vardo ir pavardės bei kitų asmens duomenų.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS