Ar taršos mokestis pakeistų automobilių pirkimo įpročius? | Diena.lt

AR TARŠOS MOKESTIS PAKEISTŲ AUTOMOBILIŲ PIRKIMO ĮPROČIUS?

  • 2

Po pirmojo labai aktyvaus 2018 m. ketvirčio Lietuvos automobilių rinkoje ir toliau fiksuojamos į viršų kylančios kreivės. Remiantis Autoplius.lt Barometro duomenimis, Lietuvos rinkoje augo visų tipų automobilių sandorių skaičius.

Daugiau iš užsienio

Kukliausiai, anot Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio, daugėjo vidinėje Lietuvos rinkoje užregistruotų sandorių skaičius. Per 2018-ųjų antrąjį ketvirtį buvo parduota 69,1 tūkst. naudotų, jau šalyje registruotų lengvųjų automobilių. Lyginant su 2017-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, šie metai buvo dosnesni vos 0,8 proc. Automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad labai stipriai šoktelėjo iš užsienio nuolatinei registracijai įvežtų transporto priemonių skaičius.

"Praeitų metų antrąjį ketvirtį į Lietuvą buvo įvežta 39,1 tūkst. naudotų automobilių. Tačiau per šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvoje vairuotojai iš užsienio valstybių įsigijo net 44,5 tūkst. naudotų automobilių. Tokio tipo sandorių 13,7 proc. augimas mažina atskirtį tarp importuotų ir vidaus rinkoje parduotų modelių registracijų. Galima daryti prielaidą, kad pirkėjai yra išrankūs. Jie turi didelius reikalavimus naudotam automobiliui ir Lietuvoje paprasčiausiai neranda to, kas pateisintų jų poreikius", – tvirtina M.Buzelis.

Autoplius.lt komunikacijos vadovas įvardija ir kitas suaktyvėjusio importo priežastis. Nuolatinei registracijai įvežamų automobilių augimas gali būti užfiksuotas ir dėl vis dažnesnio spekuliavimo taršos mokesčiu.

"Kol kas anksti kalbėti apie tai, kaip dėl taršos mokesčio įvedimo galėtų pasikeisti automobilių pirkimo įpročiai. Neaišku, kokio dydžio būtų mokestis ir kaip jis priklausytų nuo automobilio taršos emisijų. Gali būti, kad dalis vairuotojų siekia anksčiau įsigyti transporto priemonę, kuri galimai bus apmokestinta ateityje", – komentuoja ekspertas.

Kol kas anksti kalbėti apie tai, kaip dėl taršos mokesčio įvedimo galėtų pasikeisti automobilių pirkimo įpročiai.

Reeksporto grimasos

Iš JAV importuojamų automobilių antplūdžio dėl galbūt padidėsiančių muito mokesčių tikėtis, anot M.Buzelio, galima, tačiau šis reiškinys didelės įtakos bendrai statistikai neturės. Iš už Atlanto vandenyno atkeliaujantys automobiliai sudaro vos 4 proc. importuojamų transporto priemonių rinkos, todėl galimas suaktyvėjimas neišpūs didelio burbulo.

Vidutinė naudoto automobilio kaina nuo metų pradžios nesikeitė ir siekė 3 600 eurų, tačiau, lyginant su praeitų metų antruoju ketvirčiu, šių metų balandžio–birželio mėnesiais vairuotojai įsigijo 9 proc., arba 300 eurų, brangesnius automobilius. Vis dėlto ryškiausia praėjusio ketvirčio gairė Lietuvos automobilių rinkoje buvo lyg ant mielių augantis naujų transporto priemonių pardavimas. M.Buzelis pastebi, kad jie per metus paaugo beveik trečdaliu – net 30,2 proc. Per tris mėnesius šalyje buvo užregistruota daugiau nei 10,6 tūkst. visiškai naujų lengvųjų automobilių.

"Norėtume pasidžiaugti, kad vis daugiau šalies vairuotojų sėda į naujesnes ir, svarbiausia, švaresnes transporto priemones bei ypač pasididžiuoti Lietuva kitų Baltijos šalių kontekste.  Privalome atkreipti dėmesį, kad antrąjį ketvirtį šalyje buvo parduota net 2,9 tūkst. naujų "Fiat" automobilių, o didžioji jų dalis Lietuvos gatvių taip ir nepamatys – jos jau buvo arba dar bus reeksportuojamos į kitas valstybes", – naujų transporto priemonių pardavimo statistiką apibendrina Autoplius.lt komunikacijos vadovas.

Du lyderiai

Atmetus maždaug ketvirtadalį naujų automobilių rinkos (būtent tiek gali sudaryti antrojo ketvirčio reeksportas) Lietuvos naujų automobilių sandorių statistika praranda Baltijos šalių lyderės poziciją.

Tačiau automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad prekybinės lenktynės tarp "Toyota" ir "Volkswagen" nepraranda įtampos net ir perkopus solidžią 1,3 parduotų modelių sumą. Būtent tiek naujų automobilių pardavė "Volkswagen" – 15,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, o "Toyota" ne tik išlaikė persvarą su 1,4 tūkst. parduotų modelių, bet ir padidino atotrūkį nuo artimiausių varžovų. Šios markės modelių pardavimas per metus šoktelėjo daugiau nei ketvirtadaliu – 26,7 proc.

Automobilių rinkos ekspertas M.Buzelis tvirtina, kad stiprus pirmasis pusmetis jau dabar leidžia prognozuoti, kad 2018-ieji metai Lietuvos automobilių rinkai bus rekordiniai, o tikėtis kardinalių pokyčių naudotų automobilių prekyboje nėra praktiškai jokio pagrindo.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

blefas

nematau reikalo, prisimenu sovietu laikus kada buvo bumas juk lietuvis visa rusija aplakstė dėl žigonu, visa rusina o tada buvo bumas juodas ,kitokiu markiu mes neturėjome o dar bumas buvo motociklams ,javos čeku gamybos ,ir bumas juodas visoj lietuvoj, benzinas kapeikom kainavo, nebuvo jokio akcizo p,v m, tokiu kainu benzino , saliarkos litras benzo kainavo 4 kapeikas saliarkos litras 2 kapeikas visai bevertis baka prisipili, už 1,rub, 50 kapeiku, ir visi patenkinti buvome , į lenkija nuvažjuodavau su žigonu pirmuku, lenkas žiūrėjo ir sakydavo man oi oi koki roju turi naftos kainos neviršija nustatytos kainos , o pas mus blogai yra ,bet juk ir ne tiek kainavo ir lenkijoj, tada kaip šiandien, kuo toliau to blogiau, kas diena jau varykliai negeri žiūrėk vėl koki bajeri sugalvos juk vokietyjoj, 1975, metais oi kokios buvo užverstos lauku senenomis sunku išsakyti, kas darėsi, kas buvo ten tada matė tikra pragara mašinu nurašytu, kapininas pilnas, mačiau, ir stebjuosi dabar kas vyksta baik

Xcfvg

Vokietijoje dizeliniais varikliais gamyklų aikštelės perpildytos.Jas gražina gamintojui,kokios tenai grąžinimo taisyklės neaišku.Gal keis mašinų dizelio variklius į benzininius.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS