Armatūra iš Alžyro atpigino metalą Lietuvoje? | Diena.lt

ARMATŪRA IŠ ALŽYRO ATPIGINO METALĄ LIETUVOJE?

  • 13

Šiemet į Klaipėdos uostą pradėta gabenti Alžyre pagaminta armatūra metalo kainą Lietuvoje pirmąjį metų ketvirtį atpigino iki 10 proc., sako metalo prekybos įmonės „Steel Core“ komercijos direktorius Donatas Gelažauskas.

Pakeitė dinamiką

„Bendraujame su klientais, pirmus tris mėnesius, kai buvo pirmi trys laivai, galime sakyti, kad atpigino metalą iki 10 proc., palyginti su tuo, jeigu nebūtų šito gamintojo („Algerian Qatari Steel“) ir mūsų tiekimo“, – teigia D. Gelažauskas.

„Palyginti su europiniu gamintoju, tai yra vos ne 10 proc. skirtumas, kurį mūsų rinka permokėtų, – ne tik statybininkai, bet ir galutinis vartotojas, valstybiniai projektai“, – teigia su Alžyro armatūros liejykla „Algerian Qatari Steel“ bendradarbiaujančios prekybos įmonės atstovas.

Jo teigimu, iš Alžyro gabenamas metalas, palyginti su kitų valstybių produkcija, rinkoje yra pigesnis 5–10 proc.

„Steel Core“ skaičiavimais, pirmąjį šių metų pusmetį apie 50 proc. į Lietuvą įvežtos armatūros yra iš Alžyro, likusi dalis gabenama iš Egipto, Turkijos, Lenkijos, Uzbekistano, Vokietijos.

„Labai kvestionuotina, kokia yra iš Turkijos atplaukiančios armatūros kilmė, nes ten žaliava gali būti ir iš Rusijos“, – teigia D. Gelažauskas.

„Algerian Qatari Steel“ armatūros liejykla įkurta 2013 m., ją valdo Kataro, Alžyro ir Indijos investicijų fondai. Pagrindiniai jos produkcijos pirkėjai yra Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Europos šalys.

Sugrąžino konkurencingumą

Šią savaitę į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) laivas iš Alžyro turėtų atgabenti beveik 17 tūkst. t armatūros. Įmonė skelbia, kad tai bus didžiausias toks krovinys Klaipėdoje nuo nepriklausomybės atkūrimo.

Pasak D. Gelažausko, pirmieji trys „Algerian Qatari Steel“ kroviniai Klaipėdą pasiekė šių metų sausį, vasarį ir kovą, planuojama, kad šiemet uostamiestį jie toliau pasieks kas mėnesį, be to, tikimasi, kad jie plauks ir kitais metais.

Į Lietuvą tiekiama alžyriečių armatūra prekiauja didžiausi šalies didmenininkai – „B Group“, „Lytagra“, „SteelTrade“, dalis produkcijos bus tiekiama į Latviją, Estiją, Švediją, Suomiją, Norvegiją, Daniją.

„Visam segmentui labai svarbus tęstinumas. [...] Alžyriečiai puikiai suprato, kad norint dalyvauti rinkoje reikia ne trumpalaikių sandorių, o būti nuolat, ir mes stengiamės jų neapvilti“, – teigia D. Gelažauskas.

Anot jo, į Klaipėdos uostą, priklausomai nuo rinkos poreikių, iš Alžyro vežami 10–16 tūkst. t armatūros kroviniai, kelionė trunka mažiau nei dvi savaites.

Pasak D. Gelažausko, produkcija iš Alžyro leido Lietuvos metalo perdirbėjams ir tiekėjams susigrąžinti konkurencingumą, grįžti į Skandinavijos rinką.

„Manau, mūsų rinka, turėdama šias naujas galimybes, pradės tiekti armatūrą į Lenkiją, į visas Baltijos šalis, susigrąžins pozicijas Skandinavijoje“, – teigia „Steel Core“ atstovas.

Metalo importo centras?

Anot D. Gelažausko, į Lietuvą tiekiama alžyriečių armatūra prekiauja didžiausi šalies didmenininkai – „B Group“, „Lytagra“, „SteelTrade“, dalis produkcijos bus tiekiama į Latviją, Estiją, Švediją, Suomiją, Norvegiją, Daniją.

„Klaipėda pagal iškrovimo galimybes, greitį kai kuriais atvejais yra netgi geresnė už vokiečius. Tada labai gerai pristatyti krovinius į Klaipėdą, o paskui jau autotransportu pervežti į kitas šalis“, – sako D. Gelažauskas.

„Klaipėda tampa tokiu metalo centru, iš kurio jis pasiskirsto po visą Šiaurės Europą“, – teigia metalo prekybos įmonės atstovas.

Pasak KKT terminalo generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, ro-ro ir generalinių krovinių terminale armatūros krova nėra naujiena, tačiau kiekvieną kartą sulaukus šio krovinio būtinas išskirtinis komandos sutelktumas, nes laivu atplukdoma penkiolikos ar daugiau rūšių armatūra.

„Papildomi kroviniai didina Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą, o KKT tampa strateginiu šio krovinio paskirstymo Baltijos šalims centru“, – sako V. Šileika.

Paskatino geopolitika

Pasak D. Gelažausko, „Steel Core“ derybos su alžyriečiais prasidėjo pernai rugpjūtį. Jo teigimu, naujo tiekėjo paieškas paskatino dėl karo Ukrainoje pasikeitusios tiekimo grandinės, kai į Lietuvą iki tol tiektą rusišką ir baltarusišką produkciją pakeitė brangesnė europietiška.

„Mes tiesiog sužinojome, kad yra pastatyta nauja gamykla, šiuo metu turbūt moderniausia pasaulyje“, – kalba D. Gelažauskas.

„Mums, lietuviams, atrodo, kad Alžyras – tolimas ir neaiškus, bet kai pasidomėjau, mane nustebino, kad ši šalis turi dujų vamzdį tiesiai į Italiją [...], kitas vamzdis eina po Viduržemio jūra į Ispaniją. ES su Alžyru jau senų seniausiai dirba“, – priduria jis.

„Steel Core“ vadovas tikino, kad Alžyre pagaminta armatūra kokybe nenusileidžia kitų šalių produkcijai.

„Buvo labai daug išankstinių nusistatymų, stereotipų, kad produktas iš Afrikos negali būti kokybiškas – nesvarbu, ar tai metalas, ar kažkas kita. Tuos pačius kriterijus atitinka bet kuris europinis gamintojas, taip pat ir ši gamykla“, – tikina D. Gelažauskas.

Lietuvoje kasmet sunaudojama apie 200 tūkst. t armatūros, didžiausi jos naudotojai yra statybos įmonės ir kelininkai.

Rašyti komentarą
Komentarai (13)

aha

alzyro 'armatura' atgabenta is rusijos per alzyra ,gal ant jos parasyta kilme ?

Gezprom minusas?

Neokupuoja laisvu šaliu ir dujas parduoda euro kainomis ne kaip tie durniai vata

Rinka

Kazkam biznis kazkam bankrotas
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS