Atostogautojai teises žino, bet pareigas pamiršta: kaip nesusigadinti kelionės? | Diena.lt

ATOSTOGAUTOJAI TEISES ŽINO, BET PAREIGAS PAMIRŠTA: KAIP NESUSIGADINTI KELIONĖS?

Artėja vasaros atostogų metas. Daugybė vasarotojų rinksis keliones, kaip ir kasmet dalis jų keiksnos turizmo organizatorius dėl sugadintos nuotaikos. Nors savo pinigus sumokėjęs vartotojas visada jaučiasi teisus, vartotojų teisių gynėjai perspėja įsigilinti, ką iš tiesų perka. Be to, vertėtų pasidomėti, ar šalyje, į kurią planuojama vyti, saugu.

Pasidomėkite organizatoriais

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pataria prieš įsigyjant kelionę būtinai išsiaiškinti, kas yra jos organizatorius. Paprastai tokia kelionė įsigyjama iš tarpininko – kelionių agentūros, kuri jau perparduoda galutiniam vartotojui kelionių organizatoriaus suorganizuotas keliones (kitaip – kelionių paketus). Vertėtų pasidomėti kelionių organizatoriumi, kurio pasiūlymas sudomino.

Kelionių organizatorių sąrašas skelbiamas tinklalapyje www.vvtat.lt, skiltyje "Turizmo paslaugų teikėjai". Ten galima sužinoti, ar paslaugos teikėjas turi galiojančią licenciją. Taip pat, ar kelionių organizatorius (ne tarpininkas – kelionių agentas) yra įtrauktas į šį aktualų sąrašą, ar gali verstis išvykstamuoju turizmu ir ar turi kelionių organizatoriaus draudimą nemokumo ar bankroto atveju. Taip pat rekomenduojama perskaityti atsiliepimus apie kelionių organizatorių ir kelionių agentūrą specialiose skundų bei atsiliepimų svetainėse. Taip galėsite įvertinti konkretaus paslaugų teikėjo patikimumą.

Sutartį būtina skaityti

Pasak VVTAT atstovų, nors dauguma vartotojų puikiai išmano savo teises, apie pareigas kartais pamiršta. Prieš pasirašant turizmo paslaugų pirkimo sutartį, privalu įdėmiai perskaityti sutarties sąlygas bei jos priedus. Taip pat nepamiršti išsiaiškinti informacijos apie transportą, apgyvendinimą, maitinimą, maršrutą, galutinę kelionės kainą, sutarties nutraukimo sąlygas ir skundų nagrinėjimo tvarką. Reikėtų reikalauti, kad sutartos kelionės sąlygos būtų pateiktos raštu, o tą kelionės sutartį būtina saugoti iki pat kelionės pabaigos.

Teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią. Vartotojų teisių gynėjai žino nemažai atvejų, kai paslaugos pirkėjas dėl neapsižiūrėjimo būna pats neteisus. Kelionės metu, pavyzdžiui, keliautojas pareiškia nepasitenkinimą dėl kambario tipo, nes su kelionių organizatoriumi sutarta kitaip. Tačiau ginčo nagrinėjimo metu paaiškėja, kad sutarties priede buvo pateikta visa informacija apie kambario tipą. Neturint kitų įrodymų, toks nusiskundimas laikomas nepagrįstu.

Prieš pasirašant turizmo paslaugų pirkimo sutartį, privalu įdėmiai perskaityti sutarties sąlygas ir jos priedus.

Kaip elgtis kilus ginčų?

Viešbutis su vaizdu į jūrą, sušių barai, pramoginės ekskursijos ir nemokamas maitinimas – visa tai buvo sutartyje, tačiau realybė gerokai neatitiko sąlygų? Kelionės organizatorius yra atsakingas turistui už sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą, nepaisant to, ar tuos įsipareigojimus turėjo įvykdyti kelionės organizatorius ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi.

Jei kelionės metu turistas turi nusiskundimų, būtina nedelsiant pareikšti pretenzijas kelionių organizatoriaus atstovams, o šiems nesiėmus situacijos spręsti – pateikti pretenzijas raštu. Teisės aktai nustato, kad, jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius, todėl rekomenduojama rinkti visus mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, jei tokios atsirado dėl iškilusių problemų (pavyzdžiui, nebuvo pietų, nors pagal turizmo paslaugų teikimo sutartį maitinimo tipas buvo "viskas įskaičiuota"), taip pat aiškiai fiksuoti kylančius neatitikimus (daryti nuotraukas, filmuoti). Surinkus visus įrodymus bus lengviau išspręsti ginčą dėl nuostolių atlyginimo.

Grįžęs iš kelionės vartotojas pretenziją kelionių organizatoriui turi pateikti ne vėliau kaip per 14 dienų. Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, nuotraukas ar vaizdo įrašus. Kelionės organizatorius privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti vartotojui į jo pareikštas pretenzijas. Ginčo su kelionių organizatoriumi nepavykus išspręsti taikiai, galima pasinaudoti teise kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Saugios ir nesaugios šalys

Į užsienio šalį keliaujantiems turistams bei organizuotas turistines keliones rengiantiems kelionių organizatoriams rekomenduojama atkreipti dėmesį į Užsienio reikalų ministerijos svetainėje skelbiamą šalių, į kurias vykstant rekomenduojama įvertinti įspėjimus dėl kelionės saugumo, sąrašą bei pateikiamas rekomendacijas. Svetainėje veikiančios paieškos pagalba galima lengvai patikrinti, kokios specifinės rekomendacijos numatytos konkrečiai šaliai, kokioje šalyje rekomenduojama laikytis atitinkamų atsargumo priemonių, o į kurią šalį vykti iš viso nerekomenduojama.

Pateikiamos ne tik rekomendacijos apie galimas atsargumo priemones atitinkamoje šalyje, taip pat joje galima rasti naudingos informacijos apie kelionei reikalingus dokumentus, vizas, skiepus, informaciją, ar šalyje veikia Lietuvos Respublikos diplomatinė atstovybė ir kt.

VVTAT atstovai taip pat primena, kad, prieš išvykstant į kelionę, labai pravartu sužinoti kelionės organizatoriaus atstovo ir vietinių agentūrų kontaktus. Jų reikės, jei kelionės metu kiltų nesklandumų, prireiktų papildomos informacijos ar reikėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

......

Nesuprantu niekaip, kaip nori pavirsti žioplais, kad už pačių pinigus kažkas vežiotu kur visiškai kartais nenori.Keliones,atostogas suprantu savaip,kurorte ,jūra šalia ir kur nori eini,ką nori darai,tsi atostogos ur poilsis.Bet kaip vedžioja grupėmis, kaip durnius ,tokio poilsio nesuprantu.Žinoma,atleiskite,juk yra visokių požiūrių į poilsį.

......

Aš nukeliauju ,neįdomu .Vagim vežą savo pinigus.Kišenvagių ir sukčiųbe pilnos šalys,todėl kad visoje europoje pilna bedarbių ir norinčių nieko neveikti ir būti turtingu.Teko pakeliauti,bet pamačius kad nieko gero nustojau keliauti.Vienišumo nejaučių,žmogus savo gyvenimo tvarkytojas ir turi galvoti ,kur savo turimus uždirbtus pinigus panaudoti naudingai sau.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS