Daugiau nei pusė vartotojų nežino, kur kreiptis, kad apgintų savo teises | Diena.lt

DAUGIAU NEI PUSĖ VARTOTOJŲ NEŽINO, KUR KREIPTIS, KAD APGINTŲ SAVO TEISES

  • 5

Daugiau nei pusė vartotojų nežino, kur kreiptis, kad apgintų savo teises, teigia Valstybės kontrolė (VK).

Šiemet atliktas auditas taip pat parodė, kad apie trečdalis vartotojų susiduria su klaidinančia reklama, o kas dešimtas – su kita nesąžininga komercine veikla.

VK teigimu, pagal vartotojų sąlygų indeksą Lietuva užima 24-ą vietą tarp 28 Europos Sąjungos valstybių, o tai parodo, kad sistema turi trūkumų.

„Daugiau nei pusė vartotojų nežino savo teisių, jų įgyvendinimo ir gynimo tvarkos, nors per metus įvykdoma per 9 tūkst. švietimo priemonių. Tokia situacija susidarė, nes švietimo priemonės parenkamos nežinant, kokioms vartotojų grupėms ir kokių žinių trūksta. Per pastaruosius trejus metus vartotojų, nežinančių, kur kreiptis, kad apgintų savo pažeistas teises, padaugėjo penkis kartus“, – nurodo Valstybės kontrolė.

Anot jos, Vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimai pardavėjams ir paslaugų teikėjams tėra tik rekomendaciniai, jei jie nevykdomi, vidutiniškai pažeidimų šalinimas užtrunka ilgiau nei metus – kol šį klausimą išsprendžia teismas. Neįvykdytų tarnybos nutarimų 2017-aisiais, palyginti su 2015-aisiais, padaugėjo triskart.

Valstybės kontrolė kritikuoja ir ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka sistemą – anot auditorių, Lietuva, pasirinkusi ilgiausią ES leistiną 90 dienų terminą, per jį išnagrinėja tik kiek daugiau nei pusę ginčų. Kai kurie taip pat nagrinėjami ilgiau nei metus.

Auditoriai siūlo inicijuoti teisės aktų pakeitimus, kad ginčų nagrinėjimo išlaidas turėtų atlyginti patys pažeidėjai. Tai, institucijos nuomone, galėtų sumažinti Vartotojų teisių apsaugos tarnybos krūvį.

„Auditorių skaičiavimais, jeigu įstatyme būtų numatyta galimybė iš pardavėjų ir paslaugų teikėjų išieškoti ginčų nagrinėjimo sąnaudas tais atvejais, kai buvo pripažinta, kad jie pažeidė vartotojų teises, per 2016–2018 metus galėjo būti sutaupyta apie 700 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų“, – tvirtina Valstybės kontrolė.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

kauniete

NEJUOKINKIT PIRMA IDARBINKIT SAZININGUS NORINCIUS DIRBTI ZMONES TAI NE KONTROLE O PAJUOKU LIZDAS TOKIE PAT SUKCIAI KAIP IR TIE KUR APGAUNO

Renata

Lietuvoje nėra jokios vartotojų teisių apsaugos. Vartotojų teisių apsaugos tarnyba tik imituoja darbą, o iš esmės per nustatytą 90 dienų sugeba tik konstatuoti tai kas yra akivaizdu jau tyrimo pradžioje. Pati teikiau tarnybai prašymą ištirti ginčą su pardavėju, nes gavau apgadintą prekę. Tyrimas vyko daugiau nei tris mėnesius, ko pasekoje gavau 3 lapų tarnybos surašytą išvadą, kurioje kelis kartus buvo išdėstyta mano prašymo esmė, vėliau pardavėjo paaiškinimas ir gale vieno sakinio išvada, kad aš pati kalta, jog nepastebėjau, kad man pristatė apgadintą prekę. Tai argi čia vartotojų teisių gynimas?

kreipkis nesikreipęs -

iš to naudos kaip iš ožio pieno.Jeigu rūpėtų vartotojas tai dirbtų kainų komisija, teisėsauga o vartotojų apsauga būtų rimta ir deklaruota griežtų įstatymų..Ne be reikalo verslų lobistai su pinigų lagaminėliais pas valdininkus vaikšto
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS