Degalinių švieslentėse – nemalonūs pokyčiai: kodėl ekonomistas sako, kad reikia džiaugtis? | Diena.lt

DEGALINIŲ ŠVIESLENTĖSE – NEMALONŪS POKYČIAI: KODĖL EKONOMISTAS SAKO, KAD REIKIA DŽIAUGTIS?

  • 32

Naftos kainos nenumaldomai kyla visus šiuos metus. Benzinas jau kainuoja brangiau nei dyzelinas, ir nors pavasarį taip būna, šiais metais pokyčiai vairuotojų džiuginti neturėtų.

Paprastai būdavo taip, kad pavasarį atsisakant žieminiam dyzelinui reikalingų priemaišų ir besibaigiant šildymo sezonui iki benzino kainų atpigdavo dyzelinas.

Šiemet atvirkščiai – dyzelinas nepigo, o benzino kainos šoko aukštyn. Kai kur litras benzino jau kainuoja daugiau nei dyzelino.

Pasak kai kurių ekspertų, karas išties lemia tai, kad brangsta būtent benzinas.

„Dyzelis pradėjo pigti dėl to, kad jau baigėsi šildymo sezonas, kai būna labai didelis vartojimas. O su benzinu įvyko tokia situacija, ukrainiečiams pasprogdinus keletą Rusijoje esančių naftos perdirbimo įmonių, rinkoje atsirado benzino trūkumas“, – kalbėjo Pricer.lt įkūrėjas Arūnas Vizickas.

Tačiau kiti ekonomistai mato kitas benzino brangimo priežastis.

„Jeigu turime dyzelinių transporto priemonių skaičiaus mažėjimą, o benzininių transporto priemonių skaičius po truputį bus augantis, tai bus didesnė paklausa benzinui. Gali būti, kad ji benzino kainą šiek tiek didins“, – prognozavo ekonomistas Algirdas Bartkus.

Brangstant naftai, brangti turėtų ir dyzelinas, tačiau, pasak ekonomisto, šiuo metu Europoje matomas jo perteklius, atkeliavęs iš Indijos.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

„Jei „Mažeikių nafta“ sumoka daugiau už žaliavą tiekėjams, tai jie linkę kelti kainą. Dyzeliui jie negali kelti kainos, nes šiuo metu egzistuoja perteklinė pasiūla Europos rinkoje“, – sakė ekonomistas A. Bartkus.

Dyzelinui neleidžia brangti ir smukę pervežimai.

„Labai didelės įtakos turi transporto sektoriaus problemos, nes žiūrint į tai, kaip krenta sunkiųjų transporto priemonių registravimas, kaip krenta priekabų ir puspriekabių registracija, todėl ir nepabrango, nes dyzelino pardavimai ir realizacija labai sparčiai mažėja“, – aiškino „Citadele“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas.

Nusimato atostogų sezonas. Pakyla degalų paklausa. Keliaujame, skraidome lėktuvais... Bus įdomu pasižiūrėti.

Tačiau pasak A. Izgorodino, reikia džiaugtis, nes benzinas galėjo būti ir dar brangesnis.

„Jei pažiūrėtume statistiką, kiek nuo metų pradžios pakilo naftos kaina, ir kiek pakilo benzinas, tai skirtumas pakankamai didelis benzino kainos naudai. Naftos kaina nuo šių metų pradžios pakilo lygiai 17 procentų, benzino kaina nuo metų pradžios pakilo beveik dešimtadaliu“, – kalbėjo A. Izgorodinas.

Į tai reaguoja ir vairuotojai. Lietuvoje šiemet trimis procentais sumažėjo degalų pardavimai, greičiausiai dėl infliacijos žmonės ir važiuoja mažiau. Tačiau šylant orams tai turėtų keistis.

„Nusimato atostogų sezonas. Pakyla degalų paklausa. Keliaujame, skraidome lėktuvais... Bus įdomu pasižiūrėti“, – sakė A. Vizickas.

Degalai, o labiausiai benzinas dar turėtų brangti.

„Manau, kad iki birželio mėnesio benzino kaina tikriausiai dar kils, nes rinkose birželio mėnesį jau ruošiamasi karpyti palūkanas. Taip pat matome Kinijos atsigavimą po stagnacijos“, – teigė A. Izgorodinas.

Ekonomistai sako, kad visame pasaulyje šiuo metu kyla ne tik naftos, bet ir beveik visų kitų žaliavų kainos.

Rašyti komentarą
Komentarai (32)

Jim Morison

Šiandiena, ispanijoj pyliau dyzeli, 1€47/L

>Viktorui

Kai naftos kaina pasaulyje krinta, o benzino kaina Lietuvoje auga, ko gero todėl, kad brangsta tai, kuo benzinas skiedžiamas.

:DDD

Ekonomistas kaip suprantu dainuoja konslibano jam į dantis įkištą tekstą, atraportuoja kaip poterius.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS