J. Narkevičius apie projektą „Rail Baltica“: yra klausimų, kaip bus su finansavimu | Diena.lt

J. NARKEVIČIUS APIE PROJEKTĄ „RAIL BALTICA“: YRA KLAUSIMŲ, KAIP BUS SU FINANSAVIMU

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad yra daug neaiškumų dėl geležinkelio projekto „Rail Baltica“ finansavimo.

„Yra klausimai, kaip bus su finansavimu, kurių reikia virš 1,5 mlrd. eurų. Be šito tikrai nepajudėsime. Rytoj turėsime darbinį posėdį, kaip organizuoti mums šios dienos darbą su tais resursais, kuriuos turime. Tam, kad pradėtume darbą, kurį esame pasiruošę nuo Kauno iki Panevėžio, reikia vėlgi turėti garantavimą lėšų. Kol kas to neturime“, – pirmadienį Vilniaus geležinkelio stotyje sakė J. Narkevičius.

Vis dėlto ministras pabrėžė, kad darbai bus baigti numatytu laiku.

„Estija ir Latvija tik ruošiasi vėžės statybai, o mes jau turime praktiškai pabaigtą iki Kauno. Mes galime, nepaisant visokiausių iššūkių, realizuoti projektą numatytu laiku – 2026 metais“, – teigė J. Narkevičius.

„Bet tam, kad tai atliktume, turime sudėlioti valdymą su mūsų partneriais“, – pridūrė jis.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Projekte taip pat numatyta atskira geležinkelio linija Kaunas–Vilnius.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Briuselyje po derybų Europos Vadovų Taryboje „Rail Baltica“ plėtojimui numatyta suteikti papildomą 1,4 mlrd. eurų sumą.

I. Degutis apie pandemijos įtaką „Rail Baltica“ projektui: kai kuriuos darbus teko šiek tiek atidėti

I. Degutis: kai kuriuos darbus teko šiek tiek atidėti

Geležinkelio projektą „Rail Baltica“ koordinuojančios bendrovės „RB Rail AS“ vyriausiasis finansininkas ir valdybos narys Ignas Degutis sako, kad Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje jau bendrai pasirašyta trys ketvirtadaliai projektavimo sutarčių.

„Šiuo metu esame pasirašę 75 proc. projektavimo sutarčių visose Baltijos šalyse. 2023 metais numatome viso projektavimo užbaigimą. Nuo 2021 metų pabaigos – 2022 metų pradėsime elektrifikavimo ir signalizacijos sistemų projektavimo ir diegimo darbus“, – Vilniaus geležinkelio stotyje sakė I. Degutis.

Jo teigimu, COVID-19 pandemija laikinai sutrikdė kai kuriuos darbus.

„Šiuo metu koncentruojamės ypač nuo Kauno iki Latvijos sienos, ten jau yra išpirkta didelė dalis žemių, projektavimas vyksta, ir didžioji dalis projektavimo jau yra patvirtinta. Kai kuriuos darbus teko atidėti mėnesiui ar dviem dėl koronaviruso situacijos, bet dabar žiūrime, kaip juos akseleruoti“, – sakė I. Degutis.

Pasak „RB Rail AS“ valdybos nario, Panevėžyje vyksta konceptinis projektavimas, kur bus stotis, o ruože nuo Kauno iki Vilniaus yra pasirašyta sutartis dėl specialaus planavimo, vėliau vyks žemės išpirkimas ir projektavimas.

„Manome, kad jau greitai galėsime naudotis „Rail Baltica“ vėže Lietuvoje“, – pridūrė jis.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

baikit

svaigti tai politinis projektas kuris ekonomiskai niekada neatsipirks tik ciulps musu pinigus nes be dotaciju jis neissilaikys

SUSIJUSIOS NAUJIENOS