Ministras: dabartinis mokestis įkalino vairuotojus taršiuose automobiliuose | Diena.lt

MINISTRAS: DABARTINIS MOKESTIS ĮKALINO VAIRUOTOJUS TARŠIUOSE AUTOMOBILIUOSE

  • 6

LNK „Info dienoje“ kalbintas aplinkos ministras Simonas Gentvilas sakė, kad dabar esantis taršos mokestis transporto priemonės registracijos metu yra visiškai neveiksnus ir neskatina gyventojų keisti įpročių, o surinktos lėšos nukeliavo ne ten, kur turėtų. Taip pat ministro klausta, ar užteks politinės valios pavasarį priimti naująjį taršos mokesčio įstatymą.

– Elektromobilių entuziastai piktinasi, kad pinigai greičiausiai nukeliavo ne pagal paskirtį, o jie labai laukia elektromobilių infrastruktūros. Kokia situacija yra šiandien ir kiek stotelių trūksta?

– Taip, pilnai sutinku ir, deja, čia nėra smagi statistika. Lietuvoje tikrai trūksta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros. Mano žiniomis, 5 tūkst. viešų stotelių turėtų būti įrengta, papildomai bus finansuojamos privačios stotelės. Dar dešimtys tūkstančių tokių stotelių turės atsirasti. Parama yra tam numatyta.

 Kiek tai gali užtrukti?

– Aš tikiuosi, kad kitų metų rudenį jau turėtų būti pirmoji parama išdalinta. Manau, jau kitų metų pabaigoje turėtų prasiplėsti tinklas, gal net dvigubėti.

 Ar kitų metų pavasarį užteks politinės valios priimti naująjį automobilių taršos mokestį?

– Jis nėra populiari priemonė. Alternatyvų aš nelabai girdžiu. Mes tikrai stipriai finansuojame viešąjį transportą, dviračių takus, numatyta skatinti elektromobilumą. Tokie taršos mokesčiai egzistuoja 22 iš 27 valstybių. Mes patenkame į tą 5 valstybių ratą, kurios neturi tokio metinio mokesčio. Norisi profesionalios diskusijos, o ne tik atmetimo, nes, vėlgi, čia sprendžiame tarptautinius įsipareigojimus.

– Ką jūs atsakytumėte kritikams, kurie sako, kad ir taip Lietuvoje yra tikrai nemaža dalis, kurie skursta, ypač regionuose, o štai čia dar ir taršos mokestis. Tai dar labiau gali padidinti socialinę atskirtį, o automobilis vargingiau gyvenantiems gali tapti nepasiekiama svajone.

– Manau, kad tokios baimės gerokai perdėtos. Čia yra mitas, kad už vidutinio automobilio sumą negalima nusipirkti automobilio po taršos mokesčio riba. Su tarša reikia kovoti, akcizas turi ribotas galimybes būti pakeltas, nes jis išprovokuos kontrabandą ir infliaciją.

Plačiau – reportaže.

 

 

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Vitalijus

Jei dyzelinis automobilis turi neišpjautus filtrus bei katalizatorius, tai taršos rodikliai nebus dideli ir nekiltų problemų tiek, bet realiai didelė dalis nebeturi jų, tad ir tarša jaučiama. Krovininis transportas taip pat taršus, tad problemą reikia spręst ne vien persodinant į elektromobilius (katrie ne ką mažiau taršūs ekologiniu atveju - baterijos praktiškai neperdirbamos ir ES jau atsiranda elektromobilių sąvartynai, kur nauji auto išmesti - pigiau apsimoka imti naują automobilį, o jo gamybos kaštai ne ką labai maži už kitų), bet tvarkant gatvių, kelių pralaidumą, vengiant grūsčių bei prastovų - šis klausimas, matomai, paskutinėj vietoj, nes labiausiai užburia žodžiai 'ES direktyvos, baudos ir įsipareigojimai'. Jei paviršutiniškai pasirašomi dokumentai, tai niekas nekaltas, bet paskui dirti kailį nuo eilinių piliečių yra amoralu. Neabejoju, Simonas Gentvilas yra eilinis tauškutis, realiai nesusidūręs su gyvenimiška patirtim bei proteguotas savo tėvelio pageidavimu.

Anatolijus

Tokia yra ministro logika. Jis nori būti pirmas Europos sąjungoje.Jis net negalėjo atsakyti į žurnalistės klausimą, kurie automobiliai: dyzelinai ar benzininiai daugiau teršia orą. O vokiečiai ištyrė, kad paėmus gamtos taršos pėdsaką, Teslos ir Mercedes dyzelinio automobilių, nuo pagaminimo iki 150 tūkstančių eksploatacijos, Merso yra 3 kartus mažiau...

Raimondas

Jei kažks atimama tai turi būti ir kompensuojama, Nes tada valdžios veiksmai yra gyvenimo sąlygų bloginimas, už ką rinkėjai nepadėkos. Nemokamas visuomeninis transportas būtų ta alternatyva.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS