Oro uostas – į jaunas rankas Pereiti į pagrindinį turinį

Oro uostas – į jaunas rankas

2013-05-17 23:59
Oro uostas – į jaunas rankas
Oro uostas – į jaunas rankas / Vyginto Skaraičio / BFL nuotr.

Naujasis tarptautinio Vilniaus oro uosto vadovas Gediminas Almantas sako, kad turi oro uosto viziją, kuriai įgyvendinti prireiks trejų ketverių metų. Dėl jauno amžiaus skeptiškų vertinimų jau sulaukęs vyras žada nesilaikyti įsikibęs kėdės, jei kam nors neįtiks.

Svarstymų nekomentuoja

"Svarbu išsiaiškinti, ką paveldėjome, ir tęsti pradėtus darbus. Svarbu dirbti su visais ir suderinti visų interesus – savivaldybės, turizmo priežiūros institucijų, oro uoste dirbančių bendrovių. Turiu viziją, kaip gerinti paslaugų kokybę ir plėtoti oro uosto veiklą", – kalbėjo tris konkurentus konkurse eiti Vilniaus oro uosto direktoriaus pareigas įveikęs 34-erių G.Almantas.

Jis sakė pirmiausia sieksiantis vystyti tranzitą, kad Vilniaus oro uostą keleiviai rinktųsi kaip tarpinę stotelę. Paklaustas apie konkurenciją su kitais šalies oro uostais, G.Almantas teigė, kad laikas pereiti nuo konkurencijos prie bendradarbiavimo.

"Mes turime bendradarbiauti ir konkurenciją keisti į kooperaciją", – sakė jis.

Tačiau paklaustas, kaip vertina Susisiekimo ministerijos svarstymus, kad visus tris šalies oro uostus galbūt vertėtų sujungti į vieną juridinį darinį, G.Almantas teigė, jog tai priklauso nuo politinio apsisprendimo. "Aš, kaip aviacijos pasaulyje dirbantis ir ja labai besidomintis asmuo, turiu savo nuomonę, bet norėčiau pasilaikyti ją sau", – žurnalistams vakar sakė Vilniaus oro uosto vadovas.

Žvilgsniai – į Briuselį

Kalbėdamas apie konkurenciją su Rygos oro uostu, naujasis Vilniaus oro uosto vadovas pripažino, kad konkuruoti sunku, nes Ryga turi tokį bazinį vežėją kaip "Air Baltic". Paklaustas, ar tokiu vežėju mūsų sostinėje negalėtų tapti Vilniaus savivaldybės kuriama bendrovė "Air Lituanica", G.Almantas buvo skeptiškas.

"Jeigu jie tai sugebės padaryti, šoksime iš džiaugsmo. Kol kas jų strategijoje nėra tranzito vystymo, bet gal tai atsiras vėliau. Kol kas nepuoselėjame vilčių, laukiame, kol jie pradės skraidyti", – teigė G.Almantas.

"Žvelgiant strategiškai, mums labai svarbu, kaip oro uoste dirba dabartinės aviacijos bendrovės. Norėtųsi, kad jos didintų skrydžių skaičių. Galima rasti potencialo su esamomis bendrovėmis, galbūt tai gali būti "Lufhansa", – pridūrė jis ir priminė, jog bendrovė SAS prieš kelias dienas pranešė dvigubinanti skrydžių iš Vilniaus į Kopenhagą skaičių.

Pasak jo, aktualiausios Vilniui būtų, jei atsirastų, Briuselio, Berlyno, Amsterdamo, Miuncheno kryptys, tačiau naujų oro bendrovių į Vilnių ateis nebent kitais metais.

"Tikriausiai pasakyčiau klaidingai, jeigu tai nebūtų Briuselis. Tai ta kryptis, kurios visi tikisi ir labai nori. Kitos kryptys – Berlynas arba Amsterdamas, Miunchenas. Tai tos kryptis, kuriomis nebūtinai skraidintų pigių skrydžių bendrovės, o tradicinės. Viskas priklauso nuo paklausos ir pasiūlos. Šiemet naujų bendrovių vargu ar galima tikėtis, o kitais metais bus matyti", – teigė naujasis Vilniaus oro uosto direktorius.

Trečias nereikalingas

G.Almantas taip pat svarstė, kad artimiausiu metu Vilniaus oro uoste greičiausiai neatsiras naujų pigių skrydžių bendrovių, nes konkurencija čia jau per didelė: "Šiandien nematau, kad jų galėtų atsirasti. Mes neturime tokių išreikštų norų. Ar jų atsiras ateityje, tikrai gali būti. Bet ten, kur dirba dvi pigių skrydžių bendrovės Europoje, trečia nelabai nori kištis. Tokia įprasta praktika."

Tiesa, vėliau G.Almantas pridūrė, kad Vilniaus oro uostas šiuo metu kalbasi su Ispanijos žemų sąnaudų bendrove "Vueling", kuri "yra labai įdomi".


Vizitinė kortelė

Susisiekimo ministerijos konkursą eiti Vilniaus oro uosto direktoriaus pareigas laimėjęs teisininkas G.Almantas penkerius metus gyveno užsienyje.

Nuo 2004 m. jis vadovavo Šveicarijos ir Baltijos prekybos rūmams Lietuvoje, 2008–2010 m. dirbo "Sorainen" advokatų kontoroje, o 2005–2006 m. – Ciuricho advokatų kontoroje "Walder Wyss & Partners".

Pastaruoju metu G.Almantas dirbo Kopenhagos oro uoste.

Žurnalistų paklaustas, ar nesibaimina, jog dėl jauno amžiaus bus vertinamas skeptiškai, G.Almantas teigė, kad tokių baimių tikrai neturi, o savo kompetencija neabejoja, tačiau ir kėdės įsikibęs nesilaikys.

Jis teigė, kad aviacija labai domisi nuo ankstyvos vaikystės, o jo pirmas darbas buvo Vilniaus oro uoste, kur jis išnešiodavo bagažą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų