Prokurorai „flyLAL“ akcininkams ir vadovams pareiškė įtarimus dėl 36 mln. litų | Diena.lt

PROKURORAI "FLYLAL" AKCININKAMS IR VADOVAMS PAREIŠKĖ ĮTARIMUS DĖL 36 MLN. LITŲ

  • 1

Bankrutavusios skrydžių bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" buvusiems akcininkams ir vadovams, tarp kurių yra su vertybinių popierių biržose kotiruojamomis įmonėmis "Avia Solutions Group", "Agrowill Group" susiję verslininkai, prokurorai pareiškė įtarimus dėl 36 mln. litų žalos valstybės įmonėms.

Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento prokuroras Gintaras Jasaitis BNS teigė, kad įtarimai pareikšti asmenims, dalyvavusiems tuometinių "Lietuvos avialinijų" privatizavime, o vėliau - valdyme.

"Kratos vyko įtariamųjų asmenų gyvenamosiose vietose, ne bankrutuojančioje bendrovėje", - BNS sakė G.Jasaitis.

Portalas delfi.lt rašo, kad įtarimai pateikti verslininkui Gediminui Žiemeliui, taip pat užsakomųjų skrydžių bendrovę "Small Planet Airlines" valdančiam Vytautui Kaikariui. Tačiau G.Jasaitis BNS to nepatvirtino, o su G.Žiemeliu BNS nepavyko susisiekti.

2005 metų rugpjūtį tuometines "Lietuvos avialinijas" iš valstybės įsigijo bendrovės "LAL investicijų valdymas", kurio kontrolinis 70 proc. akcijų paketas priklausė "Fimai". Avialinijų privatizavime finansiniai partneriai buvo G.Žiemelio kontroliuojama investicijų įmonė "ŽIA valda" ir statybų bendrovė "Garantas".

Po "flyLAL-Lithuanian Airlines" privatizavimo, į skrydžių įmonės valdybą išrinktas "Fima" prezidentas Vaidas Barakauskas, "ŽIA valdos" vienas savininkų ir direktorius G.Žiemelis, "Garanto" generalinis direktorius Petras Vasiliauskas.

2005 metų spalį paskelbta, kad "Lietuvos avialinijos" atskyrė Antžeminių paslaugų departamentą, kuris tapo bendrove "Baltic Ground Service", dabar veikiančia Varšuvos biržoje kotiruojamos "Avia Solutions Group" sudėtyje. Nuo spalio pradžios buvo atskirtas ir avialinijų bilietų pardavimo centras, kuris tapo bendrove Bilietų platinimo centras.

Avialinijų įmonės Technikos departamentas 2005 metais ėmė dirbti su prekės ženklu "LAL Technics", o 2007 pradžioje tapo atskira bendrove "flyLAL Technics", valdoma pagrindinių privatizuotos skrydžių įmonės akcininkų. Dabar tai yra viena sėkmingiausių "Avia Solutions Group" grupės įmonių.

Prokuroro G.Jasaičio teigimu, kratos inicijuotos įvertinus, kad "flyLAL" padarė žalos Turto bankui, Vilniaus oro uostui bei "Oro navigacijai".

Generalinė prokuratūra pranešė, kad ikiteisminis tyrimas dėl galimo sukčiavimo, skolininko nesąžiningumo, nusikalstamo bankroto, piktnaudžiavimo, tarnybos pareigų neatlikimo buvo pradėtas 2009 metų pradžioje.

Tyrimo metu nustatyta, kas "Lietuvos avialinijų" akcininkų veiksmai, susiję su dalies pelningų įmonės vykdytų veikų perkėlimu į naujai sukurtas bendroves, galėjo turėti neigiamos įtakos įmonės finansiniams rezultatams ir jos galimybėms atsiskaityti su kreditoriais.

Prokurorų vertinimu, turimi dokumentai leidžia daryti prielaidas, kad bendrovė "flyLAL-Lituanian Airlines“, kaip skolininkė, neinformuodama kreditorių, sudarė sandorius, galimai pažeidžiančius kreditorių teises.

Tikėtina, kad skolininkė, būdama nemoki, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams – naujai įsteigtoms "flyLAL Group" įmonėms, tokiu būdu padarydama žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams.

"flyLAL" bankroto administratorius Aurimas Valaitis BNS teigė, kad nieko nežinojo apie kratas.

"Bankrutuojančioje įmonėje dirba tik buhalterė. Mūsų patalpose arba patalpose, kur laikomi "flyLAL" dokumentai, kratų nebuvo. Galbūt kratos vyko pas asmenis, kuriems pareikšti įtarimai, namuose?", - BNS sakė A.Valaitis.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

sultonas

Be tėvo pagalbos tas snarglys vadovu butu netapes ,reikia tėva už karšėnės ir tegu gražina atžalos iššvaistytus pinigus.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS