„Rail Baltica“ projektas – naudingas, bet kyla daug klausimų | Diena.lt

„RAIL BALTICA“ PROJEKTAS – NAUDINGAS, BET KYLA DAUG KLAUSIMŲ

  • 4

Geležinkelio trasa „Rail Baltica“ suteiks konkrečių naudų kiekvienai savivaldybei, per kurią bus tiesiamas geležinkelis“, – pabrėžė Karolis Sankovskis, už šį tarptautinį  projektą Lietuvoje atsakingos „LTG Infra“ generalinis direktorius.

Aptarė aktualijas

„LTG Infra“ atstovai su Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA) aptarė „Rail Baltica“ aktualijas. Konstatuota, kad ši geležinkelio magistralė bus svarbus postūmis regionams.

„Rail Baltica“ nauda – pradedant atnaujinamais ir naujai tiesiamais keliais, melioracijos ir infrastruktūros tinklais, baigiant geresniu susisiekimu, naujomis darbo vietomis ir galimybėmis verslui. Bendruomenėms ir verslui kyla klausimų, tad stengiamės kuo glaudžiau bendradarbiauti. Planuojame, kad tokie susitikimai bus periodiniai, taip pat pagal poreikį savivaldybių atstovai bus įtraukiami į projektų darbo grupes“, – sakė K.Sankovskis.

Su LSA ir savivaldybių, per kurias drieksis geležinkelis, atstovais taip pat aptarti numatomi žemės paėmimo visuomenės poreikiams ir kompensavimo už paimamas žemes, viešojo transporto integravimo į veikiantį susisiekimo tinklą klausimai.

„Neabejojame, kad „Rail Baltica“ – naudingas projektas, tačiau savivaldybių gyventojams ir verslininkams labai rūpi, kaip tai paveiks jų gyvenimus ir verslus. Atskirais atvejais turime pasiūlymų, kaip projektą įgyvendinti, kad vietos bendruomenės pajustų didesnę naudą“, – kalbėjo Mindaugas Sinkevičius, LSA prezidentas.

2026–2055 m. „Rail Baltica“ socialinė-ekonominė nauda sieks 7,4 mlrd. eurų.

Sutarta, kad savivaldybės deleguos atstovus bendradarbiauti dėl projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo.

Sukurs darbo vietų

Skaičiuojama, kad 2026–2055 m. „Rail Baltica“ socialinė-ekonominė nauda sieks 7,4 mlrd. eurų, CO2 išmetimo sumažinimo nauda sieks 1,4 mlrd. eurų, bus sukurta apie 6 tūkst. papildomų darbo vietų.

Be to, Baltijos šalys turės naują itin patogią ir draugišką aplinkai susisiekimo infrastruktūrą, išaugus kariniam mobilumui – didesnes saugumo garantijas, o dalį krovinių perkėlus į geležinkelį – saugesnius ir mažiau apkrautus automobilių kelius.

Įrengus trasą „Rail Baltica“, padidės atskirų regionų konkurencingumas, nes susisiekimas bus dar geresnis ir greitesnis, tad geležinkelio ruože esantys miestai patogumu konkuruos su miegamaisiais didmiesčių rajonais, taip pat, ekspertų teigimu, išaugs nekilnojamojo turto kaina palei magistralę esančiuose regionuose.

Istorinė vėžė

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą geležinkelio trasą „Rail Baltica“ bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras geležinkelio linijos „Rail Baltica“ ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Melas

2/3 visos Rail Baltikos begiu pakloti tarp imperines vežes begiu:) Sankasos balastas irgi imperinis:) Tai gal pakalbam apie greiti 160- 200km/v apie kuri jus jau neberašot:) 6tks darbo vietu kam? Iš savu geležinkeliu jau virš 2000tks atleidot:)

Nezinia

kas bus ryt,poryt,po metu ar penkeriu.Ne visos pasakos tampa kunu,buna uzsalusiu.atidetu,o paskraidyti mintyse ir skaiciuoti maisus naudu euriuku labai fain....

G

Taip ir lieka neaišku kam nuo Lenkijos iki Palemono klojo siauresnę vėžę, kuri irgi vadinos Rail baltika, jei vistiek jau kuriamas naujas projektas, kuris vėl vadinasi railbaltika, nors jau visai kitas projektas.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS