Seimas pradeda svarstyti taršių automobilių mokestį | Diena.lt

SEIMAS PRADEDA SVARSTYTI TARŠIŲ AUTOMOBILIŲ MOKESTĮ

Seimas pradeda svarstyti siūlymą nuo kitų metų įvesti taršių automobilių mokestį.

Už tai, kad Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas būtų svarstomas, antradienį balsavo 61 Seimo narys, prieš 35, o susilaikė 16. Toliau projektą Seimas svarstys lapkričio 26-ąją.

Automobilių taršos mokestį siūloma mokėti tik pirmą kartą Lietuvoje registruojant mašiną. Keičiantis jau registruoto automobilio savininkui, mokestis nebūtų imamas. 

Nors „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis sako, kad naujas siūlymas turėtų sulaukti daugumos Seimo narių palaikymo, aplinkos ministras Kęstutis Mažeika žada, kad vis tik bus grįžtama prie ministerijos anksčiau pasiūlyto mokesčio modelio, kuriam Seimas nepritarė.

„Bandysime papildyti, ieškoti kompromiso“, – Seime antradienį žurnalistams teigė ministras.

Pasak jo, ministerijos siūlymas buvo geresnis, nes motyvavo visus gyventojus rinktis mažiau taršius automobilius. 

„Tai galimybė žmonėms rinktis... Jeigu tik įvežamiems naujiems automobiliams, tai Lietuvoje viduje, jeigu jais bus važinėjama dar ilgiau, nors jų vidutinis amžius yra vienas seniausias Europos Sąjungoje, tai nepasieksime įsipareigojimų ir nesumažinsime taršos, kiek reikalauja Europos Komisija“, – kalbėjo ministras.

Pasak K. Mažeikos, jeigu mokestis būtų imamas kaskart perregistruojant automobilį, keičiantis jo savininkui, kaip ir siūlo ministerija, gyventojams būtų didesnė motyvacija rinktis mažiau taršią mašiną.  

„Kokio taršumo automobilį jis pasirinks, priklauso nuo poreikio ir finansinių galimybių“ – teigė jis.

Konservatorius Mykolas Majauskas pareiškė, kad mokestis patuštins žmonių, gaunančių nedideles pajamas, kišenes.

„Žalioji politika įgyvendinama mažiausias pajamas turinčių žmonių sąskaita“, – teigė jis.

Projektą pristatęs „valstietis“ Valius Ąžuolas atmetė tokius samprotavimus: „Pirmą kartą registruojamų automobilių tikrai nėra tiek daug, palyginti su tuo, kiek automobilių yra Lietuvoje“.

Pasak V. Ąžuolo, didžiausias pirmos registracijos mokestis siektų 760 eurų, o mažiausias – 40 eurų  

Biudžeto ir finansų komiteto narė konservatorė Gintarė Skaistė mano, kad mokestis neskatins gyventojų rinktis viešojo transporto.  

Liberalas Kęstutis Glaveckas pažymėjo, kad mokestis „neduos nei ekonominės, nei  ekologinės, nei politinės naudos“. 

V. Ažuolo teigimu, iš naujojo mokesčio į biudžetą būtų surinkta 15 mln. eurų. „Valstietės“ Agnės Širinskienė teigimu, jo administravimas kainuotų apie 80 tūkst. eurų per metus. 

Premjeras Saulius Skvernelis yra pareiškęs, kad kelių „valstiečių“ pasiūlytas automobilių taršos mokesčio variantas nesprendžia ekologinių problemų.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Patriotas

Kaip je užpi.o.

jėga

efektyvumas nulis ir dar primokėti reikia (kaip seimo garažai išlaidų už milijoną, bet už tai pajamų septyni tūkstančiai litų ir 40 šiltų vietų miesto centre) šia bus tas pats ir dar geriau, negi gaila iš mokesčių mokėtojų, nes technokratai/profesionalai atėjo , lopai yra lopai

SUSIJUSIOS NAUJIENOS