Seimas: Vyriausybė privalo gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas | Diena.lt

SEIMAS: VYRIAUSYBĖ PRIVALO GERINTI TOLIMŲJŲ REISŲ VAIRUOTOJŲ DARBO SĄLYGAS

Seimas siūlo Vyriausybei pagerinti tolimųjų reisų vairuotojų socialines garantijas.

Už rezoliuciją balsavo 83 Seimo nariai, prieš – du („valstietis“ Arvydas Nekrošius ir socialdemokratas Juozas Olekas), o susilaikė 14.

Opozicija ją sukritikavo, o valdantieji teigė, kad kitaip tolimųjų reisų vairuotojų socialinės garantijos nesikeis. 

Rezoliucija numato, kad Seimas stiprins šių vairuotojų darbo sąlygų priežiūros kontrolę, o Vyriausybei rekomenduoja siekti jų atlyginimų ir dienpinigių geresnio santykio bei pradėti dialogą su konkuruojančiomis šalimis dėl socialinių garantijų didinimo.

Biudžeto ir finansų komiteto narys „valstietis“ Valius Ąžuolas pareiškė, kad situacija dėl šių darbuotojų socialinių garantijų gerinimo jau keičiasi, nes profsąjungos su vežėjais pradėjo dialogą. Pasak jo, jeigu dialogas strigs, Seimas keis įstatymus.

Socialinių reikalų ir darbo komiteto narė konservatorė Gintarė Skaistė rezoliuciją pavadino „tuščiu reikalu“. Pasak jos, ji parodo Vyriausybės „impotenciją“ sprendžiant šią problemą: „Jeigu reikia skatinti Vyriausybę dirbti, tai reiškia, kad toje Vyriausybėje darbas nevyksta“. 

J. Olekas rezoliuciją pavadino „per silpna“ ir pasigedo joje konkrečios Seimo pozicijos dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinių garantijų.

„Šie žmonės (vairuotojai – BNS) ateity visų mūsų bus išlaikytiniai, nes su tokiu mažu atlyginimu patys neužsidirbs pensijos“, – teigė Socialinių reikalų ir darbo komiteto narys Algirdas Sysas.  

„Valstietis“ Tomas Tomilinas tikino, kad parlamentarų balsas lems, ar „Linava“, vienijanti 800 (iš 4 tūkst.) vežėjų, pradės kalbėtis su darbuotojų atstovais.

Lietuvoje diskutuojant dėl vadinamojo Mobilumo paketo, kilo diskusijos dėl vežėjų praktikos didelę dalį algos vairuotojams išmokėti neapmokestinamais dienpinigiais.

Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis yra sakęs, kad ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti dienpinigius mokėti, jeigu jų atlyginimas sieks ne mažiau kaip dvi minimalias mėnesio algas – dabar tai būtų 1,11 tūks. eurų.

Ministras įspėjo, kad kad jeigu darbuotojų socialinių garantijų darbdaviai nespręs kolektyviniais susitarimais, bus priimtas delspinigių mokėjimą griežtinantis įstatymas. 

Sunkiasvorių krovininių sunkvežimių vairuotojai yra viena didžiausių Lietuvos profesinių grupių – sektoriuje jų dirba beveik 76,2 tūkst. Jų mėnesio pajamos, nuo kurių mokamos socialinio draudimo įmokos, 2018-ųjų gruodį siekė vidutiniškai 512,9 euro.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Žinantis

Tolimųjų reisų vairuotojai yra labiausiai išnaudojama darbuotojų kategorija. Vienoje didžiausių Klaipėdos regiono kompanijų (tikėtina, kad tai yra ir kitur) vairuotojai neturi jokių teisių, jiems visiškai negalioja Darbo kodeksas - nesilaikoma darbo ir poilsio režimo, grįžus poilsiui iš karto įforminamos nemokamos atostogos, negauna kasmetinių atostogų, dėl darbo organizavimo klaidų sumokėtos baudos išskaičiuojamos iš darbuotojų atlyginimų, o atlyginimai tragiški. Ir tai yra ne tik ukrainiečiams, bet visiems vairuotojams. Sunku suprasti, kad Lietuvoje, kur įstatymai turėtų galioti visiems vienodai, leidžiama tokia savivalė ir žmonių vergija.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS