Pasak tyrimą atlikusios bendrovės vadovo Igno Zoko, apklausos rezultatai patvirtina augančias nelegalių lošimų tendencijas.
„Pirmą kartą tyrimas buvo atliktas 2023 m. paskutinį ketvirtį. Ankstesni ir šiųmetinio tyrimo rezultatai patvirtino nelegalių internetinių lošimų vartojimo augimo tendenciją“, – pranešime cituojamas pašnekovas.
Tyrimo analizė buvo atlikta pasitelkiant dažniausiai taikomas šešėlinės ekonomikos įvertinimo metodikas. Respondentams buvo pateikti klausimai apie jų elgseną, žinias, šešėlinės rinkos suvokimą, o pagal gautus duomenis buvo skaičiuojamas numanomas nelegalios rinkos dydis.
Lietuvos lošimų verslo asociacijos vadovas Mantas Zakarka teigia, kad net konservatyvus vertinimas – 25 proc. rinkos – yra labai reikšmingas. Pasak jo, teisėtai veikiančios internetinių lošimų bendrovės 2024 m. Lietuvoje sugeneravo apie 170 mln. eurų pajamų, tad tikėtina, kad nelegalūs operatoriai pasiekė bent 50 mln. eurų apyvartą.
Dėl to, anot asociacijos vadovo, Lietuvos biudžetas netenka mažiausiai 25 mln. eurų mokesčių pajamų per metus.
Į nelegalius lošimus lengvai įsitraukia paaugliai ir jaunimas, kuriems yra numatytas 21 m. amžiaus cenzas.
Savo ruožtu Atsakingo lošimų verslo asociacijos vadovas Mindaugas Ardišauskas atkreipia dėmesį, kad be finansinių nuostolių nelegalūs lošimai daro ir reikšmingą socialinę žalą. Į nelegalius lošimus lengvai įsitraukia paaugliai ir jaunimas, kuriems yra numatytas 21 m. amžiaus cenzas.
Tiek verslo atstovai, tiek tyrimo autoriai pranešime spaudai pabrėžia, kad viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl gyventojai renkasi nelegalias platformas – didesnis jų patrauklumas vartotojui.
2024 m. lapkritį Seimas priėmė įstatymų pakeitimų projektą, kuriuo norima uždrausti didžiąją dalį azartinių lošimų reklamos. Dauguma įstatymo pakeitimų įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
Įsigaliojus įstatymo pakeitimams bus uždrausta skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą.
Taip pat numatomas pereinamasis laikotarpis iki 2027 m. pabaigos, kurio metu būtų leidžiama naudoti reklamą, jei joje neteikiama jokia informacija apie technologines sąsajas su lažybas organizuojančios bendrovės interneto svetaine. Ją skelbiant televizijoje, radijuje ir internete, tai nebūtų ilgesni kaip 15 sekundžių trukmės intarpai, rodomi ne dažniau kaip tris kartus per valandą nuo 6 iki 18 valandos ir ne dažniau kaip du kartus per valandą nuo 18 iki 24 valandos.
Tuo metu interneto svetainėse skelbiama lažybų reklama negali būti pateikiama iškylančiuosiuose languose kurie uždengia dalį ar visą svetainės turinio. Skelbiama reklama su nuoroda į lažybos bendrovių interneto svetaines neviršija 20 proc. viso reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos ir 10 proc. nuo 18 iki 24 valandos.
Apklausa atlikta Lietuvos atsakingo lošimų verslo (ALVA) ir Lietuvos lošimų verslo (LLVA) asociacijos užsakymu. Apklausoje dalyvavo 1005 respondentai, bent kartais lošiantys azartinius žaidimus internete.
Naujausi komentarai