Tyrimas: artėjantis „Brexit“ Lietuvos eksportuotojams apetito negadina | Diena.lt

TYRIMAS: ARTĖJANTIS „BREXIT“ LIETUVOS EKSPORTUOTOJAMS APETITO NEGADINA

  • 0

„Verslios Lietuvos“ atliktas klientų pasitenkinimo tyrimas rodo, kad nepaisant artėjančio britų išstojimo iš Europos Sąjungos (ES) termino Jungtinė Karalystė yra viena labiausiai geidžiamų užsienio rinkų. Į Jungtinę Karalystę šiais ar kitais metais pradėti eksportuoti planuoja kas dešimtas Lietuvos eksportuotojas.

„Nors britai jau po mažiau nei 2 mėnesių turi išeiti iš ES, verslo užmojai dėl to nemažėja – pernai per pirmus tris ketvirčius lietuviškos kilmės prekių eksportas į Jungtinę Karalystę ūgtelėjo daugiau nei 6 proc. Tokie apklausos ir statistikos rezultatai, viena vertus, džiugina, kita vertus, neramina, nes verslas turi aiškiai suprasti, įvertinti ir pasiruošti, kad jau kovo pabaigoje ES šalių prekybiniai santykiai su Jungtine Karalyste pasikeis ir verslo sąlygos nebebus tokios, kaip iki šiol. Gresia, kad „Brexit“ visiems ateis netikėtai ir su eksportu susieti lūkesčiai neišsipildys. Mūsų skaičiavimais, nemaža dalis jau su britų rinka dirbančių įmonių neturi eksporto patirties su trečiosiomis šalimis, o tokia Jungtinė Karalystė taps, jei išsipildys vis realesnis „Brexit“ „be susitarimo“ scenarijus“, – sako Vadimas Ivanovas, „Verslios Lietuvos“ Tyrimų ir analizės skyriaus vadovas.

„Verslios Lietuvos“ tyrimas rodo, kad 2019-2020 m. labiausiai Lietuvos eksportuotojai nori plėstis į Vokietiją (18 proc. visų apklaustųjų), Jungtinę Karalystę (10 proc.), Kiniją (9 proc.), Švediją (8 proc.) ir Jungtines Valstijas (8 proc.). Į labiausiai geidžiamų užsienio rinkų dešimtuką taip pat patenka Skandinavijos regiono šalys, Rusija, Japonija.

Tyrimo duomenimis, pernai beveik pusė Lietuvos eksportuotojų, kurie naudojosi „Verslios Lietuvos“ teikiamomis eksporto plėtros paslaugomis, žengė į naujas rinkas. Pagrindinė nauja lietuviškų įmonių užsienio rinka buvo Jungtinės Valstijos (16 proc.), toliau rikiavosi Vokietija (12 proc.), Jungtinė Karalystė (12 proc.), Prancūzija (9 proc.) ir Latvija (9 proc.). Iš tolimesnių rinkų po 7 proc. apklaustųjų nurodė pradėję eksportuoti į Japoniją ir Pietų Korėją, 6 proc. – Kiniją, 4 proc. – Taivaną.

Beveik du trečdaliai „Verslios Lietuvos“ klientų vertina, kad agentūros teikiamos su eksporto plėtra susijusios paslaugos padėjo jiems pagerinti eksporto rezultatus. Kas septinta įmonė nurodo, kad padedant „Versliai Lietuvai“ jie sudarė kontraktą su užsienio klientu. Tokių kontraktų vidurkis pernai siekė 385 tūkst. eurų – dešimt kartų daugiau nei 2017 m., o sudarytų kontraktų suma svyravo nuo 40 tūkst. iki 5 mln. eurų.

„Dalyvavimas „Verslios Lietuvos“ organizuojamose tarptautinėse parodose su nacionaliniu stendu, atvykstamosiose ar išvykstamosiose verslo misijose, kontaktų mugėse ir verslo forumuose Lietuvos eksportuotojams ypač naudingas dėl užmezgamų verslo ryšių. Pirmasis kontaktas akis į akį gali tapti tiesiu tiltu į derybas dėl bandomojo užsakymo ir jo siuntos ir vėliau peraugti į ilgalaikį bendradarbiavimą. Džiaugiamės, kad galime atliepti ir apklausoje išsakytą poreikį dėl eksporto kontaktų duomenų bazės – kartu su Lietuvos diplomatinėmis atstovybėmis teikiame iki 5 potencialių užsienio partnerių kontaktinių duomenų paieškos paslaugą“, – sako Aivaras Knieža, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovas.

Šiemet „Versli Lietuva“ organizuoja Lietuvos gyvybės mokslų, autodalių ir komponentų gamintojų pramonės, lazerių, maisto pramonės, interjero dizaino, baldų pramonės nacionalinius stendus tarptautinėse parodose JAV, Vokietijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Japonijoje. Be tarptautinių parodų ir misijų, „Versli Lietuva“ nuolatos organizuoja renginių seriją „Eksporto klubas“ apie skirtingas užsienio rinkas, siūlo specializuotus rinkodaros ir prekinio ženklo mokymus-dirbtuves „BrandLAB“.

„Verslios Lietuvos“ klientų pasitenkinimo tyrimą 2018 m. gruodį-2018 m. sausį atliko rinkos tyrimų kompanijos RAIT.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS