Tyrimas: šeima lizingu gali įpirkti 2,5 tūkst. eurų brangesnį automobilį nei pernai | Diena.lt

TYRIMAS: ŠEIMA LIZINGU GALI ĮPIRKTI 2,5 TŪKST. EURŲ BRANGESNĮ AUTOMOBILĮ NEI PERNAI

Vidutinį darbo užmokestį gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1 tūkst. eurų (6,2 proc.) ir pasiekė 17,2 tūkst. eurų, rodo SEB banko apskaičiuotas Lietuvos automobilių įperkamumo indeksas.

Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 34,5 tūkst. eurų vertės automobilį – 2,5 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus.

SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad ankstesniais metais automobilių įperkamumo augimas buvo didesnis ir svyruodavo apie keliolika procentų.

„Kadangi padidėjo palūkanų norma, dėl to tas augimas yra mažesnis“, – indekso pristatyme ketvirtadienį sakė T. Povilauskas.

Anot jo, šiemet skaičiuojant rodiklį taikyta 6,5 proc., arba 1,5 proc. punkto didesnė metinė palūkanų norma.

Vilniuje vieno asmens įperkamo automobilio vertė padidėjo 8,2 proc. iki 19,7 tūkst. eurų, o dviejų asmenų šeimai ji siekė 39 tūkst. eurų.

„Kodėl didėjo Vilniuje labiau nei Lietuvoje, akivaizdu. Naudojome pirmojo ketvirčio atlyginimus, o šiais metais algos Vilniuje augo šiek tiek sparčiau nei Lietuvoje“, – aiškino T. Povilauskas. 

Pasak SEB banko Lizingo departamento vadovo Simono Norbuto, vidutinė svertinė bet kurio automobilio kaina per metus padidėjo 16,6 proc., o įperkamo dviejų asmenų namų ūkio automobilio kaina – apie 7,8 procento.

Pasak T. Povilausko, beveik 12 tūkst. eurų siekianti svertinė automobilio kaina rodo, kad gyventojai vis dar perka automobilius už žemesnę kainą nei galėtų.

„Žiūrint į „Regitros“ sandorius per metus gerokai padaugėjo tų perkamų automobilių, kurių amžius yra iki 10 metų. (...) Žmonės gerino savo automobilio kokybę ir standartus, nes sandoriai rodo, kad buvo perkami naujesni automobiliai“, – teigė T. Povilauskas.

53 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad jų sprendimui pirkti elektromobilį turėtų įtakos finansinis skatinimas ir papildoma nauda.

Pasak S. Norbuto, elektromobiliai sudaro vos apie 0,5 proc. Lietuvos transporto parko.

Šiuo metu 5 tūkst. eurų subsidija mokama perkant naują elektromobilį, ir 2,5 tūkst. eurų – naudotą.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Anonimas

kas tyrimus tuos dare ? ko klause ? kiek klause ? kaip visada IS LEMPOS ! glusu keliu paklause vat ir visas tyrimas

Lease leasing

Lizingas reiskia automobilio nuoma, ne pirkimas i skola. Ple litovcai, kaip iskraipo skoliniu reiksme. Lizingai jus, lizingai!

SUSIJUSIOS NAUJIENOS