Uosto pinigus ryja infliacija
Neįtikėtinai stipriai uostą veiks infliacija, brangstanti darbo jėga ir statybos.
Birželio pabaigoje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo taryboje numatyta koreguoti uosto 2007-2013 metų investicijų programą.
Pagal dabartinius planus, kurie buvo patvirtinti prieš trejus metus, uostui vystyti iki 2013 metų buvo numatyta 740 milijonų litų. Pakoreguotoje programoje šis skaičius šoktels dvigubai – iki pusantro milijardo litų.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas paminėjo tik tris būsimąsias statybas, kur keisis anksčiau planuotos darbų apimtys.
Dviem šimtais metrų ilgesnė, nei manyta pradžioje, bus statoma 144-a krantinė Smeltės pusiasalyje. Jos kaina nuo 25 mln. šoktels iki 60 mln. litų.
Dėl papildomų uosto naudotojų norų brangiau kainuos pastatyti „Begos“ krantines bei Keleivių ir krovinių terminalo pirsą su krantine.
Tačiau, kaip pripažino S.Dobilinskas, naujų statybų pakoreguotoje programoje neatsiras. Tai reiškia, kad, atmetus kelis pakeitimus, likusius pinigus – apie pusę milijardo litų – praris infliacija ir brangimai.
Mažinti statybos tempų uostas negali, nes apie 2015 metus planuojama pradėti statyti giliavandenį uostą. Jei iki to laiko nebus sutvarkytas dabartinis uostas, kils keblumų pradėti statyti naują uostą ties Melnrage.
Naujausi komentarai