Vanduo į biurus bei namus - populiaru Pereiti į pagrindinį turinį

Vanduo į biurus bei namus - populiaru

2004-01-06 09:00

Vandens rinka

Vanduo į biurus bei namus - populiaru

Kiekvienais metais mineralinis vanduo tampa vis populiaresnis. Šiuo metu kai kurių prekybos centrų mineralinio vandens asortimente galima rasti apie 200 skirtingų pavadinimų, rūšių ir talpos fasuoto vandens. Kaip teigė UAB “VP Market” atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė, Lietuvos rinkoje dominuoja gazuotas vanduo. Tad jų prekybos centruose gazuotas vanduo sudaro 2/3, o negazuotas – 1/3 mineralinio vandens asortimento. Tačiau, anot V. Jakubauskaitės, vis daugiau Lietuvos vartotojų renkasi negazuotą mineralinį vandenį. Beje, pastaraisiais metais mineralinį vandenį galime ne tik nusipirkti prekybos tinkluose, bet ir užsisakyti iš mineralinio vandens tiekimo paslauga užsiimančių bendrovių.

Mineralinio vandens rūšys

Klaipėdos miesto valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos gydytojos higienistės Jūratė Mačiulienė ir Rita Vainauskienė teigė, jog pagal Lietuvos higienos normą HN:1998 “Geriamasis mineralinis vanduo. Kokybės reikalavimai ir programinė priežiūra” geriamasis mineralinis vanduo gali būti trijų rūšių: natūralus mineralinis vanduo, mineralizuotas vanduo ir šaltinio vanduo. “Natūralus vanduo tiesiogiai traukiamas iš žemės. Jo sudėtis priklauso nuo to, iš kokio žemės sluoksnio jis išgaunamas”, - pasakojo J. Mačiulienė. - Į mineralizuotą vandenį pridedama tam tikrų mineralinių medžiagų bei CO2. Šaltinio vanduo – požeminis vanduo, kuris nėra oficialiai pripažintas natūraliu geriamuoju mineraliniu vandeniu”.

Reikia skaityti etiketes

Gydytojos higienistės negalėjo išskirti, kuris mineralinis vanduo naudingesnis žmogaus sveikatai. “Mineraliniam vandeniui taikomi labai griežti reikalavimai: jis turi atitikti mikrobiologinius tyrimus, cheminių elementų koncentracija negali viršyti nustatytos ribos. Higienos norma taip pat reglamentuoja gamintojų programinę priežiūrą. Tai reiškia, jog kiekviena įmonė, gamintojas turi periodiškai tikrinti vandens kokybę. Taikant šias nuostatas, mineralinis vanduo neturėtų kenkti žmogaus sveikatai”, - teigė R. Vainauskienė.

Higienistės pabrėžė, jog vartotojai pirkdami mineralinį vandenį turi atkreipti dėmesį į ženklinimo etiketes. Jose turi būti nurodytas gamintojas, vandens šaltinio vietovė ir šaltinio pavadinimas, vandens apibūdinimas, bendra ištirpusių medžiagų koncentracija, tinkamumo vartoti terminas, laikymo ir vartojimo sąlygos bei kiti dalykai.

Lietuviai mėgsta gazuotą vandenį

UAB “Neptūno vandenys” duomenimis, Europoje daugiausia vandens išgeria prancūzai, vokiečiai, austrai, italai, šveicarai. Populiariausias minėtose šalyse negazuotas mineralinis vanduo. Vakarų Europos ir JAV parduotuvėse parduodama apie 80 proc. negazuoto mineralinio vandens, o Lietuvoje populiaresnis gazuotas. Pasak UAB “Neptūno vandenys” prekybos vadovės Skaidrės Kirkaitės, jų firmos didžiąją dalį gaminamos produkcijos sudaro natūralus mineralinis vanduo. “Tačiau apie 70 proc. lietuvių renkasi gazuotą vandenį. Todėl, atsižvelgdami į Lietuvos rinką, pradėjome tiekti švelniai gazuotą ir gazuotą su angliarūgšte mineralinį vandenį. Negazuotas mineralinis vanduo mūsų šalyje mažiau populiaresnis, tačiau kiekvienais metais tokio vandens vartojimas auga”, - teigė bendrovės prekybos vadovė S. Kirkaitė.

Rinkos tyrimai

Rinkos tyrimų bendrovės “AC Nielsen” duomenimis, trijų Baltijos šalių - Lietuvos, Latvijos ir Estijos mineralinio vandens rinkose vartotojai daugiausiai nuperka “Vichy Classique”.

Per 10 šių metų mėnesių Baltijos valstybėse buvo parduota 14,3 milijono litrų šio vandens. “Vichy Classique” rinkos dalis siekė 10 procentų viso Baltijos šalyse parduoto mineralinio vandens (šią kategoriją sudaro mineralinis, mineralizuotas ir šaltinio vanduo).

Artimiausio “Vichy Classique” konkurento - mineralizuoto vandens “Bonaqua” rinkos dalis Baltijos valstybėse per 10 mėnesių buvo maždaug 2 procentiniais punktais mažesnė.

Įmonės “Švyturys-Utenos alus” specialistų teigimu, nors pagal parduodamo vandens kiekį atskirai kiekvienoje šalyje “Vichy Classique” užima 2-3 pozicijas, bendroje Baltijos šalių rinkoje šis prekės ženklas užima pirmąją vietą.

Gręžinys, iš kurio gelmių imamas vanduo “Vichy Classique” gamybai, yra daugiau kaip 200 metrų gylio ir ribojasi su Aukštaitijos nacionaliniu parku. Kol patenka ant vartotojų stalo, vanduo yra išgryninamas specialia penkiapakope technologija, kurios metu yra visiškai pašalinamos žmogaus organizmui nenaudingos medžiagos, pagal ES šalyse galiojančias dietologų rekomendacijas subalansuojama druskų sudėtis, vanduo prisotinamas anglies dvideginio.

Pristato į vietą

1996 metais įsikūrusi UAB “Žemaičių Raigeda” gamina geriamą ir gazuotą vandenį. Ši firma gazuotą vandenį pilsto į sifonus, kurie prieš keletą metų Lietuvoje buvo labai populiarūs. Dar 1998 metais sifonai buvo labai perkami. Tačiau, anot bendrovės darbuotojų, šiandien mineralinis vanduo sifonuose eina iš rinkos.

“Žemaičių Raigeda” pristato mineralinį vandenį ne tik į prekybos centrus, bet teikia paslaugas juridiniams bei privatiems asmenims.

UAB “Rent a Cooler” filialas Klaipėdoje taip pat pagal užsakymą privatiems bei juridiniams asmenims pristato didelio fasavimo natūralų vandenį. Pasak UAB “Renta Cooler” pardavimo organizavimo koordinatorės Astos Meškerevičiūtės, tokia paslauga naudinga tiek biurams, tiek paprastiems žmonėms. “Anksčiau vandens pristatymas į namus ar įmones klientams kainuodavo gana brangiai, o dabar kaina sumažėjo keliskart”, - aiškino A. Meškerevičiūtė.

Patogu ir pigu

Nemažai Klaipėdos įstaigų bei pačių klaipėdiečių naudojasi UAB “Vanvita” paslaugomis. Ji pirmoji Lietuvos rinkai pasiūlė tokį produktą kaip fasuotas geriamasis negazuotas vanduo, kuris pristatomas tiek į didžiuosius prekybos tinklus visoje Lietuvoje, tiek biurams bei gyventojams. Išaugus realizacijai buvo atidaryti filialai didžiuosiuose šalies miestuose. 2000 metais atidarytas filialas Klaipėdoje, kuris aptarnauja klientus Klaipėdoje bei jos regione. Kaip teigė UAB “Vanvita” apskaitininkė Vida Senkuvienė, turbūt jau nebėra tokių biurų, kurie nesinaudotų bendrovių, pristatančių į vietą geriamą vandenį, paslaugomis. “Pastebime, jog kiekvienais metais vis daugiau firmų naudojasi vandens pristatymo paslaugomis. Kadangi vartotojams tai yra labai patogu bei pigu. 19 litrų talpos geriamasis vanduo kainuoja tik 12 litų. Paslauga populiarėja ir tarp privačių klientų. Yra tokių šeimų, kurios per mėnesį užsisako 4 ar net 10 didelio fasavimo vandens butelių. Šį vandenį ne tik geria, bet ir naudoja valgiui gaminti”, - pasakojo bendrovės apskaitininkė V. Senkuvienė. Anot pašnekovės, žmonės mieliau renkasi vandenį ne iš krano, bet fasuotą, nes jis yra geresnės kokybės. Geriamas vanduo “Vanvita” pagal savo teikiamos produkcijos kokybę priskiriamas labai geros kokybės vandeniui (pagal Lietuvos higienos normas HN24:1998). Vandens gamyboje naudojama daugiapakopė filtravimo sistema, laboratorijoje atliekami vandens tyrimai, kokybės kontrolė valstybinėse bei nepriklausomose laboratorijose kartą per ketvirtį.

Vandens pilstymo įrenginiai

Dauguma bendrovių, pristatančių fasuotą vandenį į biurus, siūlo įsigyti įrenginius, skirtus patogiam vandens pilstymui. Vienas iš vandens pilstymo įrenginių – aušintuvas, tiekiantis karštą, šaltą ar gazuotą vandenį. Karštas vanduo tinka paruošti arbatai, tirpiai kavai, sultiniui. Kitas įrenginys – keraminis stovas, kurį galima pastatyti ir ant stalo. Vandens jis nešildo ir nešaldo, tik šiek tiek vėsina. Keraminiams stovams pastatyti siūlomi maži ar aukšti staleliai. Taip pat siūloma įsigyti vienkartinių puodelių, kurie telpa laikiklyje, pritvirtintame prie aušintuvo ar sienos netoli vandens išpilstymo įrenginio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų