Apklausa: lietuviai ėmė dažniau planuoti pirkinius ir maitintis sveikiau | Diena.lt

APKLAUSA: LIETUVIAI ĖMĖ DAŽNIAU PLANUOTI PIRKINIUS IR MAITINTIS SVEIKIAU

  • 0

Pirkinius pagal iš anksto susidarytą sąrašą pastaruoju metu žmonės ėmė planuoti dažniau. Lietuviško prekybos tinklo „Maximos“ lojalių klientų apklausa rodo, kad dėl pandemijos pasikeitę pirkėjų įpročiai išlieka ir pasibaigus karantinui, o daugiau negu trečdalis apklaustųjų šiemet ėmė labiau rūpintis savo sveikata – pradėjo maitintis sveikiau.

Pavasarį Lietuvą pasiekusi pandemija ir tris mėnesius taikyti karantino ribojimai paveikė žmonių elgseną. Per visoje Lietuvoje vykdytą lojalių prekybos tinklo klientų apklausą 53 proc. respondentų pripažino, kad karantinas pakeitė jų apsipirkimo įpročius.

Apklausa atskleidė, kad daugiau negu pusė (54 proc.) apklaustų lojalių prekybos tinklo pirkėjų dažniau ėmė planuoti pirkinius ir susidaro prekių sąrašą. 44 proc. respondentų nurodė, kad visuomet planuotai su sąrašu perka maisto ir kitas kasdienes prekes, o 17 respondentų teigia, kad po karantino pradėjo planuoti savo apsipirkimus.

„Planuoto apsipirkimo įprotis sustiprėjo per karantiną, kai žmonės ribojo savo išėjimus iš namų ir stengėsi vienu kartu įsigyti kuo daugiau produktų ilgesniam laikui. Tai praverčia ir dabar, pasibaigus karantinui“, – aiškina prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Apklausos duomenimis, pirkėjai ieško ne tik geriausių kainų, bet ir nori būti tikri dėl tinkamos sudėties ir aukščiausios produktų kokybės. Pusė apkaustų lojalių prekybos tinklo klientų nurodė, kad dabar dažniau ėmė skaityti, kas parašyta produkto etiketėje. „Didesnis dėmesys etiketėms atskleidžia augantį vartotojų sąmoningumą. Pirkėjams Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vis labiau rūpi ne tik produktų sudėtis, bet ir kita gamintojų informacija: kur ir kaip produktas yra auginamas bei gaminamas. Mūsų klientų apklausa patvirtina pasaulines tendencijas, kad vartotojai aktyviau siekia priimti geriau informuotus ir atsakingus sprendimus, vedančius asmeninio tikslo link – gyventi sveikiau, jaustis žvaliau, labiau tausoti aplinką. Dauguma „Maximos“ lojalių klientų pirmenybę teikia Lietuvoje užaugintai ir pagamintai produkcijai, todėl skaitydami etiketę vis dažniau atkreipia dėmesį į prekės kilmės šalį“, – pastebi E. Dapkienė.

Beveik du iš penkių apklaustųjų pripažino, kad pradėjo maitintis sveikiau. Penktadalis pirkėjų nurodo, kad pastaruoju metu ėmė dažniau pirkti ekologišką maistą. Be to, apklausa parodė, kad po karantino žmonės ėmė dažniau gaminti maistą namuose.

Tuo tarpu 33 proc. apklaustųjų nurodė, kad apsipirkinėjimo įpročiams karantinas įtakos neturėjo.

Internetinė apklausa apie lojalių prekybos tinklo klientų įpročius vykdyta rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausoje dalyvavo 4052 atsitiktinai atrinkti lojalūs klientai visoje Lietuvoje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS