Knygų prekyba „Senukuose“: ką dažniausiai renkasi skaitytojai? | Diena.lt

KNYGŲ PREKYBA „SENUKUOSE“: KĄ DAŽNIAUSIAI RENKASI SKAITYTOJAI?

  • 0

Artėjant žiemai ir vėstant orams, vis daugiau laiko praleidžiame namuose. Knygos skaitymas išlieka neatsiejama jaukaus laisvalaikio praleidimo dalimi. Gyventojų pomėgį skaityti patvirtina ir prekybos tinklo „Senukai“ duomenys – rugpjūčio mėnesį asortimentą papildžiusi knygomis, įmonė skaičiuoja kas mėnesį augančius jų pardavimus.

Pasak „Kesko Senukai“ atstovės Elonos Uckutės, sprendimas pradėti prekybą knygomis – pasiteisino.

„Siekiame, kad mūsų klientai kuo platesnį prekių asortimentą rastų vienoje prekybos vietoje. Džiaugiamės, kad knygos „Senukų“ parduotuvėse atranda savo pirkėją – įsigiję namų remonto, interjero ar sodo-daržo prekių, pirkėjai taip pat pasirūpina ir mėgstama knyga“, – komentuoja E. Uckutė.

Domisi populiariąja psichologija

Prekybos tinklo parduotuvėse galima rinktis knygas iš pasaulio ir lietuvių autorių grožinės literatūros, įvairių populiariosios psichologijos kūrinių, receptų knygų ar knygelių vaikams. Anot E. Uckutės, pirkėjai aktyviai parduotuvėse ieško plačiai aptarinėjamų, gerai kritikų įvertintų, garsių autorių knygų.

Dažniausiai į prekių krepšelius dedama Gary Chapman knyga „Penkios meilės kalbos. Kaip suprasti ir išmokti meilės kalbą“. Amerikiečių šeimų konsultanto parašytoje knygoje atskleidžiama, kad kiekvienas meilę išreiškia savąja meilės kalba, todėl darniems santykiams šeimoje svarbu tai žinoti ir pritaikyti.

Skaitytojai taip pat dažnai ieško pasauliniais grožinės literatūros bestseleriais tapusių Laurent Gounelle romanų „Dievas visada keliauja incognito“ ir „Diena, kai išmokau gyventi“. Šis autorius traukia savo nepaprastomis istorijomis, kuriose susipina filosofų, šiuolaikinių psichologų bei mokslininkų įžvalgos.

Ieško tikrų istorijų

Knygų mėgėjai itin vertina ir tikrais faktais paremtas, nesuvaidintas istorijas. Todėl daugiau nei pusę pozicijų populiariausių knygų dešimtuke užima jaudinantys pasakojimai, nepaliekantys abejingų.

Pirkėjus sudomino kelių garsių moterų išgyvenimų kupini kūriniai. Hayden Herrera knygoje „Frida: Fridos Kahlo biografija“ pristato nepaprastai talentingos dailininkės gyvenimo istoriją, o Cathleen Miller ir Waris Dirie kūrinyje „Dykumų gėlė“ atskleidžiami garsios manekenės vaikystės išgyvenimai.

Paklausiausių knygų dešimtuke taip pat randame ir du Heather Morris kūrinius – „Aušvico tatuiruotojas“ ir „Cilkos kelias“, supažindinančiais su dramatiškais holokaustą išgyvenusių asmenų likimais.

O istorijos, literatūros, meno, filosofijos žinių spragas užpildyti norintys pirkėjai renkasi Dietrich Schwanitz knygą „Ką turi žinoti kiekvienas išsilavinęs žmogus“.

Skaito ir vaikai

E. Uckutės teigimu, knygų pardavimai patvirtina, kad vakarus su knyga mėgsta leisti ne tik suaugę, bet ir vaikai. Patys skaitydami ar prieš miegą klausydami tėvų skaitomų pasakojimų, vaikai lavina savo vaizduotę bei ugdo kūrybiškumą.

Perkamiausiųjų knygų dešimtuke esančios vaikiškos knygos rodo, kad vaikai mielai renkasi jau klasika tapusius, plačios skaitytojų auditorijos pripažinimą turinčius kūrinius.

Jame randama J.K. Rowling pirmoji knygų serijos apie Harį Poterį dalis „Haris Poteris ir Išminties akmuo“ patvirtina, kad ištikimų jaunojo burtininko gerbėjų ratas vis dar plečiasi.

Mažųjų skaitytojų dėmesį patraukia ir dažnai tarp vertingiausių knygų vaikams minima Antoine de Saint-Exupery knyga „Mažasis princas“, mokanti draugystės ir tarpusavio santykių pagrindų.

Visada siekiame, kad apie mūsų knygas išgirstų ir jos būtų prieinamos kuo didesniam žmonių ratui.

Knygos – geidžiama kalėdinė dovana

Leidyklos „Alma littera“, kurios knygas dažniausiai renkasi „Senukų“ klientai, direktorės teigimu, ir specializuotose prekybos centruose knygos randa savo pirkėjus.

„Visada siekiame, kad apie mūsų knygas išgirstų ir jos būtų prieinamos kuo didesniam žmonių ratui. Tad bendradarbiavimas su „Kesko Senukais“ mums suteikia galimybę būti arčiau skaitytojo jam patogioje vietoje. Patogumas yra vienas pagrindinių šiandienos vartotojų poreikių. Šį pardavimo kanalą vertiname labai palankiai, tą rodo ir pirmieji knygų pardavimų rezultatai“, – pasakoja Dovilė Zaidė.

Jos teigimu, knygų pardavimai taip pat auga artėjant gražiausioms metų šventėms – Kalėdoms. „Alma littera“ atliktas tyrimas parodė, kad net 81 proc. Lietuvos gyventojų knyga yra gera dovana.

„Siekiame, kad „Senukų“ parduotuvėse esantis knygų asortimentas atlieptų kiekvieno knygų skaitytojo skonį bei pomėgius. Tad tikimės, kad šiais metais mūsų klientų kalėdiniuose pirkinių krepšeliuose šalia elektronikos prekių ir buities prietaisų bus ir vaizduotę lavinančios bei žinias praplečiančios knygos“, – pristato E. Uckutė.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS