Kodėl „Klaipėdos nafta“ dujų terminalui skirtą laivą ne pirko, o išsinuomojo? | Diena.lt

KODĖL "KLAIPĖDOS NAFTA" DUJŲ TERMINALUI SKIRTĄ LAIVĄ NE PIRKO, O IŠSINUOMOJO?

Praeitos kadencijos vyriausybės energetikos projektus revizuojanti Seimo Laikinoji tyrimo komisija toliau vykdo savo tyrimą. Trečiadienį planuota išsiaiškinti, kodėl „Klaipėdos nafta“ suskystintųjų dujų terminalui skirtą laivą išsinuomojo, o ne pirko. Kai kurie šios Komisijos nariai teigia turintys duomenų, kad Lietuvai buvo siūloma pirkti laivą gerokai pigiau, nei kainuos jo nuoma per 10 metų, tačiau „Klaipėdos naftos“ vadovybė sako, kad tarptautiniame konkurse buvo pasirinktas optimaliausias variantas.

Už uždarų durų konservatorių vyriausybės pradėtus energetinius projektus narstanti Seimo Laikinoji komisija siekė išsiaiškinti, ar tiesa, kad „Klaipėdos nafta“ įsipareigojo už plaukiojančios suskystintųjų dujų saugyklos-laivo nuomą mokėti po beveik pusę milijono litų per dieną, net jei laivas stovėtų nenaudojamas. Komisijos pirmininką socialdemokratą Artūrą Skardžių papiktino, kad „Klaipėdos naftos“ vadovas neatskleidė, kiek valstybei teks pakloti po dešimties metų, nusprendus jį išpirkti iš nuomotojos norvegų įmonės. A. Skardžiui  kelia įtarimų vykęs konkursas, per kurį esą atsisakyta galimybės laivą įsigyti.

„Mums buvo pateikta oficialioje medžiagoje, ne slaptoje, o viešoje, kad kai rinkosi laivą-saugyklą, turėjo du pasiūlymus: vienas pasiūlymas – pirkti laivą, kuris būtų pagamintas 2016 m., už 250 mln. eurų, bet buvo pasirinktas kitas variantas – nuomoti laivą 10 metų ir sumokėti 430 mln. eurų ir dar, norui esant, išsipirkti už likutinę vertę“, – sako Seimo Laikinosios komisijos pirmininkas A. Skardžius.

„Klaipėdos naftos“ vadovas aiškina, kad be savo steigėjo – Energetikos ministerijos – leidimo negali net Parlamentinei komisijai atskleisti komercinių paslapčių. Jis teigia, kad iš trijų tarptautinio viešojo konkurso  dalyvių negauta pasiūlymų laivą pirkti.

„Tie trys dalyviai, kurie visame pasaulyje teikia tokio pobūdžio paslaugas, dalyvavo mūsų konkurse. Visų jų pasiūlymai buvo labai artimi, tai rodė konkurencinę kovą. Be to, tas nuomos kainas vertino ekspertai, ir jie nustatė, kad tos kainos teisingos. Ir, mūsų skaičiavimais, pirkti būtų daug brangiau, negu nuomotis. Mes skaičiavom, per 10 metų būtų kainavę apie 20 mln. eurų ar dar brangau, jeigu būtume pirkę“, – teigia  įmonės „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Energetikos ministras taip pat nekalbus, anot jo, Parlamentinei komisijai suteikta informacijos tiek, kiek priklauso pagal ministerijos kompetenciją atsakyti už šį projektą.

„Aš šitų dalykų nekomentuosiu viešai. Ministerijos uždavinys yra dabar užtikrinti, kad tie visi kontraktai, kurie buvo pasirašyti, būtų įgyvendinti, kad terminalas būtų pastatytas laiku – tai yra iki kitų metų pabaigos“, – sako energetikos ministras Jeroslavas Neverovičius,.

Komisijos pirmininkas A. Skardžius pažadėjo kitą posėdį kvosti energetikos ministrą ir „Klaipėdos naftos“ vadovą vienu metu, kad šie atskleistų reikalaujamą informaciją. Tuo metu šios komisijos narys Andrius Kubilius teigė, kad per posėdį laivo nuomos konkurso sąlygos nebuvo aptartos. Premjeras Algirdas Butkevičius tikina, kas sprendimai dėl suskystintųjų dujų terminalo yra teisingi.

„Aš pritariu tiems sprendimams, kurie dabar yra priimt, ir jokių blaškymųsi negali būti. 2014 m. rugsėjo pirmomis dienoms laivas turi atplaukti į Klaipėdą, jei mano atmintis nepaveda, ir 2014 m. gruodį turi būti užbaigta terminalo statyba. Mes nuomosime, kaip kontraktuose pasirašyta, jokių pakeitimų nebus“, – aiškina A. Butkevičius.

Laikinoji Seimo komisija darbą turi baigti iki lapkričio vidurio.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

lygiai

taip pat,toks skardzius dometusi,jei sitas laivas butu nupirktas,o ne isnuomotas.Jokio skirtumo.Ir cia reikalas ne laivo nuomos/pirkimo istorijoje.Paprasciausiai reikia pradeti kaisioti pagalius I ratus.Ir toks skardzius,labai tam reikalui tinkama kandidatura.Ismano jis kaip kiaule apie kosmosa.

Gintass

Nieko naujo dujų fronte. Jei būtų buvę nuspręsta laivą pirkti, tai koks nors skardžius būtų tyręs, o kodėl laivo nenuomojamės? O dabar vaizdelis toks, kad kažkam labai norisi sužlugdyti ar bent sulėtinti SDG terminalo statybą. Gazpromui tokios komisijos ir jų pirmininkai labai patinka.

P.Morkūnas

Skardžius pagarsino seną GAZPROMO svajonę- mat laivą pirkti galima būtų tik 2016...tai nebus pinigų...arba ir nupirkus reikės samdyti specialistus aptarnauti ir t.t. ir tik kokiais 2020m galėtų veikti...na žodžiu, nustumti kuo toliau terminalą...
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS