Parko statybos – pažangiu metodu
Naujasis projektas taps išskirtiniu ne tik savo atviro prekybos parko koncepto, bet ir dėl statybų principo. Vystytojai tam pasirinko Lietuvoje populiarėjantį „Design and Build“ modelį, užtikrinantį efektyvų projekto įgyvendinimą nuo idėjos iki rakto. Anot įmonės „Mana ranga“ atstovų, toks darbų vykdymo metodas rangovui leidžia iš užsakovo perimti visus su statybomis susijusius rūpesčius bei rizikas. „Visų pirma, „Design and Build“ modelis suteikia maksimalų aiškumą apsibrėžiant terminus, kainas bei atsakomybes nuo pat projektavimo pradžios iki užbaigto objekto pridavimo. Taip sumažėja iššūkių komunikacijoje, trumpėja rangos trukmė ir pasiekiamas geresnis finansinis rezultatas užsakovui. Kartu rangovas iš kliento perima visą atsakomybę už problemas, galinčias kilti projektavimo metu. Tokiu būdu užsakovas žino, kad neteks gaišti savo laiko ieškant sprendimų bei išvengs papildomų kaštų“, – teigė „Mana ranga“ bendraturtis ir partneris Lukas Narkevičius.
Rangovams – aukšti vystytojų reikalavimai
Aukšta kokybė ir terminai už sutartą kainą tapo pagrindiniais vystytojų reikalavimais rangovams. Būtent juos geriausiai atliepė „Mana ranga“. „Ši įmonė specializuojasi statybose Kaune, o vietos specifikos ekspertiškumas renkantis „Design and Build“ modelį yra ypač svarbus. Taip pat vertiname platų rangovo turimos patirties spektrą bei puikų kainos-kokybės santykį. Esame ir anksčiau tokiu principu dirbę su „Mana ranga“, rezultatais buvome patenkinti“, – dalinosi fondų valdymo įmonės „Aggressive Capital“ įkūrėjas ir „Retail Opportunity Fund“ valdytojas Kęstutis Ivanauskas. Vystytojas neslėpė, kad fondo tikslas – uždirbti solidžią grąža investuotojams, o svarbiomis to dedamosiomis tampa lengvesnis pinigų srautų planavimas bei greitesni procesai.
Transformuos funkcionalumą praradusią teritoriją
Naujasis prekybos kompleksas kauniečius pasitiks vietoje „Plaza“ verslo centro, ilgus metus veikusio Taikos pr. 141 ir Taikos pr. 141D teritorijose. „Išskirtinis šio projekto bruožas –buvusių pastatų, kurių funkcionalumas nebėra tinkamas šiuolaikiniams poreikiams, transformacija: jų vietoje atsiras modernus atviro prekybos parko kompleksas“, – akcentavo įmonės „Mana ranga“ bendraturtis.
Statybų eiga numatoma keliais etapais. Visų pirma bus griaunami teritorijoje esantys inžineriniai statiniai bei keičiamas automobilių aikštelės planas – užbaigtame objekte atsiras daugiau nei 400 parkavimo vietų. Vėlesniuose etapuose lauks naujų pastatų ir inžinerinių tinklų projektavimas bei jų statyba. Anot generalinio rangovo „Mana ranga“, visi reikiami statybos leidimai jau gauti.
Tvari statyba – prioritetų sąraše
Vystant šį projektą, ypatingas dėmesys teikiamas tvarumui, o aplinkai draugiški sprendimai priimami jau nuo pirmųjų žingsnių. „Nuodugni pastatų griovimo priežiūra užtikrina susikaupiančių atliekų rūšiavimą ir antrinį jų panaudojimą pagal paskirtį. Taigi, metalas keliauja į metalo laužo įmones, chemiškai nepaveiktas medis pristatomas į medienos perdirbimo centus, o plytos, betonas – malami, sertifikuojami bei pritaikomi keliams tiesti ar statinių pagrindams įrengti. Beje, pastaroji praktika bus taikoma ir prekybos parko projekte. Dalį naujos statybos pagrindų planuojama kloti būtent iš vietoje perdirbto betono“, – dalinosi įmonės „Mana ranga“ bendraturtis L. Narkevičius.
Tvarūs sprendimai bus diegiami ir tolesnėje rangoje. „Nors prieš 25 metus oficialios pastatų energinio naudingumo klasifikacijos dar nebuvo, tačiau verslo centras „Plaza“ jau tada statytas pagal tuometinius aukščiausius energetikos standartus Lietuvoje. Šią tradiciją tęsiame – visi objektai turės „BREEAM“ tvarumo sertifikatus. Taip pat net 10 proc. prekybos komplekso teritorijos taps žaliosiomis zonomis su poilsio taškais bei vaikų žaidimų aikštele“, – dėstė vystytojai.
Išskirtinis šio projekto bruožas –buvusių pastatų, kurių funkcionalumas nebėra tinkamas šiuolaikiniams poreikiams, transformacija.
Būsimi klientai – kainoms jautrūs pirkėjai
Nors oficiali komplekso atidarymo data dar neskelbiama, tačiau rangovai dalijasi optimistiškomis nuotaikomis dėl statybų eigos. „Viskas vyksta sklandžiai, todėl tikimės darbus užbaigti anksčiau nei numatyta terminuose“, – sakė įmonės „Mana ranga“ atstovai.
Kaip diktuoja vietos konceptas bei „Retail Opportunity Fund“ strategija, pagrindiniais prekybinės galerijos nuomininkais taps tarptautiniai pigių prekių mažmenininkai. Atskleidžiama, kad su potencialiais jų šiuo metu jau vyksta derybos.
Anot vystytojų, tikslinis naujosios prekybinės galerijos pirkėjas atitiks statistinį greta įsikursiančios populiaraus prekės ženklo parduotuvės klientą – tiek kainoms jautrų, tiek kitur už tą patį daiktą mokėti daugiau prasmės nematantį žmogų. Ši pirkėjų grupė turi dar vieną didelį privalumą – jų mėgstami mažų kainų tinklai rodo puikius rezultatus net ekonominių nuosmukių laikais.

Naujausi komentarai