„Lidl“ strategija – kuo mažiau plastiko | Diena.lt

„LIDL“ STRATEGIJA – KUO MAŽIAU PLASTIKO

  • 1

„Lidl Lietuva“ turi tikslą iki 2025 m. sumažinti prekybos tinkle pakuotėms sunaudojamo plastiko kiekį 20 proc. To tikrai įmanoma pasiekti, nes jau šiuo metu prekybos centruose visiškai atsisakyta plastiko pirkinių maišelių, o tinklo parduotuvėse siūlomo vandens butelių gamybai sunaudojamo plastiko kiekis sumažėjo net penktadaliu.

Su „Lidl“ – pirmieji pasaulyje

Tėvai, seneliai naudojo daugkartinius pirkinių maišelius, rezgines. Keletą dešimtmečių juos buvo pakeitę plastikiniai. Vėl grįžtame prie senų tradicijų, tik jas gerokai patobulinę.

Metų pradžioje „Lidl“ tapo pirmuoju iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, atsisakiusių vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių. O antras žingsnis – kartu su vietiniu aplinkai nekenkiančių maišelių gamintoju UAB „Bagfactory“, pirkėjams pasiūlė daugkartinį, visiškai perdirbamą krepšį ECO-CENT.

„Jį galima skalbti, galima panaudoti daug kartų, galima panaudoti ne tik maisto produktams parsinešti, jis yra iš orui pralaidžios medžiagos, tinka susidėti daiktus keliaujant poilsiauti, – pasakojo „Kauno dienos“ kalbinamas UAB „Bagfactory“ vadovas Gvidas Krolis. – Ir pirkėjams jis įperkamas. „Lidl“ parduotuvėse kainuoja tik 25 centus, praktiškai tiek pat, kiek ir vienkartinis plastikinis pirkinių maišelis.

Pasak G.Krolio, kažkada maišeliai buvo siuvami rankomis, o šiuo metu Vilniuje įsikūrusi UAB „Bagfactory“ gamina visiškai automatizuotu būdu, naudodama besiūlę technologiją – ultragarsu.

Netolimoje ateityje bendrovė pirkinių maišelius kurs iš prekybos tinklų surinktų PET butelių, taros ir pakuočių likučių, žaliavą paverčiant į neaustinę medžiagą. Ją sukarpius ir atspausdinus būtų ruošiami nauji daugkartiniai maišeliai. Pasak įmonės vadovo, šiame jų projekte kartu dirba ir Kauno technologijų universiteto Ultragarso instituto mokslininkai, modeliuoja neaustinės PET medžiagos maišelių gamybos procesą, taip pat kuriama lanksti medžiagos terminio sujungimo automatinė technologija.

„Su šia technologija būsime pirmieji pasaulyje, galintys pagaminti daugkartinius pirkinių maišelius iš PET taros žaliavos, taip pat perdirbti jau panaudotus maišelius. Atsiranda vadinamasis 360 laipsnių ciklas, kai apskritai jokios atliekos nepakliūva į aplinką. Tokios technologijos dar nėra pasaulyje“, – sakė G.Krolis.

Buvo manyta, kad dabartiniai aerobiškai skaidūs plastiko pirkinių maišeliai išspręs ilgai yrančio plastiko problemą, prisidės prie ekologijos. Tačiau dabar dauguma valstybių svarsto uždrausti juos, nes ir suirę mikrodalelėmis jie taip pat užteršia aplinką.

„Paprasti plastikiniai maišeliai yra iki 500 metų, – paaiškino UAB „Bagfactory“ vadovas. – Kiek daugiau nei prieš aštuonerius metus į jiems skirtą plastiką pradėta dėti irimą skatinančių priedų. Tačiau įvairių tyrimų metu nustatyta, kad tai nepasiteisino, pavyzdžiui, besimaitindamos žuvys jo priryja, ir tai nepanaikino didžiosios plastiko problemos. Lieka dvi išeitys – rinktis vienkartinį popierinį pirkinių maišelį, kurį mes irgi vieninteliai gaminame Baltijos šalyse, arba kelių tipų daugkartinius.“

Siekiai: UAB „Bagfactory“ vadovai tikisi, kad glaudi partnerystė su „Lidl“ prisidės prie abipusio siekio keisti pirkėjų įpročius ir dar garsiau kalbėti apie atsakingą požiūrį į aplinką.

Džiugu garsinti Lietuvą pasaulyje

G.Krolis pasakojo gamyklą Lietuvoje atidarę 2015 m. Tačiau savo veiklą pradėjo gerokai anksčiau Kinijoje. Ten gamino tiek vienkartinius, tiek daugkartinio naudojimo maišelius.

„Supratome, kad vieną dieną ateis plastikinių maišelių eros pabaiga, ir nusprendėme statyti gamyklą Lietuvoje, – prisiminė veiklos istoriją bendrovės vadovas. – Iš pradžių gaminome daugkartinio naudojimo pakuotę maisto prekybos tinklams ir kitiems klientams. Pirmąją produkciją eksportavome, nes 2015-aisiais Baltijos šalyse apie tokią buvo mažai informacijos, ji nebuvo aktuali, nes žmonės naudojo vienkartinius plastikinius maišelius. Mes turbūt buvome pradininkai, kurie mūsų valstybę, Baltijos, Skandinavijos, Rytų centrinės Europos šalis pradėjome supažindinti su daugkartine pakuote.

Visada stengiamės parodyti, kad ir maža Lietuva gali sėkmingai gaminti inovatyvius gaminius, juos eksportuoti į Skandinaviją, visą Europą, Ameriką. Norime, kad apie mūsų šalį būtų gerai atsiliepiama ir dėl ekologinių sprendimų, kaip dabar Lietuva didžiuojasi lazerių kūrimu, gamyba.“

UAB „Bagfactory“ vadovas tikisi, kad glaudi partnerystė su „Lidl“ ne tik prisidės prie abipusio siekio keisti pirkėjų įpročius ir dar garsiau kalbėti apie atsakingą požiūrį į aplinką, bet ir leis bendrovei dar tvirčiau žengti į naujas užsienio rinkas.

„Mes labai vertiname šį prekybos tinklą, žavi jo darbo kultūra, atsakingas požiūris į gamtą. Tikimės, kad mums pradėjus bendradarbiauti su „Lidl“ Lietuvoje atsiras galimybė sudominti savo gaminiais visą tinklą Europoje, – sakė G.Krolis. – „Lidl“ – pirmasis ir vienintelis prekybos tinklas, nusprendęs žengti ryžtingus žingsnius naudojant daugkartinę pakuotę ir atsisakant vienkartinių plastiko maišelių.“

Palaiko ir prekybos partneriai, ir pirkėjai

Pirkinių maišeliai – tik vienas iš „Lidl“ „REset Plastic“ strategijos veiksmų. Dar užpernai buvo priimtas reikšmingas sprendimas sumažinti prekybos tinklo parduotuvėse siūlomo „Saguaro“ vandens butelių gamybai sunaudojamo plastiko kiekį, o šiemet, atsinaujinus gamybos procesui, plastiko šiuose buteliuose bus dar mažiau.

„Mūsų partnerystė su „Druskininkų Rasa“ ir noras pirkėjams siūlyti gamtai draugiškesnius vandens butelius prasidėjo dar prieš dvejus metus – tuomet mūsų „Saguaro“ buteliukų gamyboje plastiko kiekis buvo sumažintas apie 10 proc. Dėl šio sprendimo sunaudojamo plastiko kiekį sumažinome 21 t per metus. Šiais metais dėl tobulėjančių „Druskininkų Rasos“ technologijų, plastiko sutaupysime dar daugiau“, – bendradarbiavimą su šiuo gamintoju komentavo „Lidl Lietuva“ Pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė Rasa Didjurgytė.

Jos teigimu, 1,5 l „Saguaro“ vandens buteliukams bus sunaudojama beveik 18 proc. mažiau plastiko, o 0,5 l talpos buteliams – apie 21 proc. mažiau.

„Džiaugiamės, kad sulaukiame gausaus palaikymo ne tik iš mūsų partnerių, su kuriais stengiamės kurti aplinkai draugiškas alternatyvas, bet ir iš mūsų pirkėjų“, – tvirtino R.Didjurgytė.

Išeitis: „Druskininkų Rasa“ vandens buteliams sunaudoja penktadaliu mažiau plastiko.

Plastiko vis mažės

„Druskininkų Rasos“ rinkodaros vadovė Gintarė Norvaišė priminė, kad bendrovės draugiškumas aplinkai skaičiuojamas nuo 2012 m.

„Vieni pirmųjų Lietuvoje pradėjome naudoti žaliąją energiją, įsirengėme saulės elektrines, – sakė ji. – Šiemet irgi buvo didžiulis įvykis – investavome į naujas technologijas ir sumažinome buteliams sunaudojamo plastiko kiekį. Suskaičiavome, kad tai padės sutaupyti maždaug 45 t plastiko per metus. Manome, kad tai nemažas kiekis, ir tuo prisidėsime prie gamtos tausojimo, nors ir esame plastiko gaminių gamintojai. Šiuo metu dar, ko gero, visiškai atsisakyti plastiko neįmanoma.“

„Druskininkų Rasos“ ateities planuose – naujų formų plastiko buteliai. Pasak bendrovės rinkodaros vadovės, naujos formos taip pat nulemia plastiko sąnaudų mažinimą. Bus siekiama kuo daugiau panaudoti jau perdirbto plastiko. G.Norvaišė tikisi, kad to ateityje pavyks pasiekti.

„Kauno dienos“ paklausta, kuo „Lidl“ tinklo pirkėjus patraukė „Druskininkų Rasos“ produkcija, bendrovės atstovė sakė mananti, kad produkto kokybe ir išskirtinumu, nes tai – natūralus aukščiausios kokybės mineralinis vanduo iš Druskininkų.

„Yra prekyboje įvairiausių rūšių vandens: stalo, šaltinio, geriamojo ir pan. Mes tiekiame natūralų mineralinį, t.y. aukščiausia, kokia gali būti, geriamųjų vandenų kategorija. „Saguaro“ yra unikalus, nėra tokio pat ar panašaus produkto. Išskirtinumas toks: vienas gręžinys – vienas mineralinio vandens pavadinimas. Gali parduoti tik vienu pavadinimu. Gręžinį išgręži, paskui turi praeiti dvejų metų pripažinimo laikotarpis, – paaiškino G.Norvaišė. – Natūralaus mineralinio vandens iš vieno gręžinio mažai kas arba beveik niekas kitas negali pasiūlyti rinkai, Lietuvoje yra vos viena ar dvi įmonės.“


„Lidl“ strategijos „REset Plastic“ veiksniai

REduce. Mes dedame pastangas, kad sumažintume plastiko kiekį ten, kur tai įmanoma.

REdesign. Mes stengiamės kurti pakuotes taip, kad jos būtų perdirbamos ir draugiškos aplinkai.

REcycle. Mes renkame, rūšiuojame ir perdirbame.

REmove. Mes palaikome iniciatyvą sumažinti plastiko patekimą į aplinką.

REsearch. Mes investuojame į novatoriškus sprendimus ir mokslinius tyrimus bei teikiame jiems informaciją apie perdirbimą ir išteklių išsaugojimą.

GALERIJA

  • „Lidl“ strategija – kuo mažiau plastiko
  • UAB „Bagfactory“ vadovai
„Lidl“ nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

mes

dziugu uz Lidla, bet kokibe produktu nu nelabai nelabai....

SUSIJUSIOS NAUJIENOS