„MV GROUP Production“ patirtis: kaip pasitikėjimas virsta augančiu įsitraukimu gamybos sektoriuje Pereiti į pagrindinį turinį

„MV GROUP Production“ patirtis: kaip pasitikėjimas virsta augančiu įsitraukimu gamybos sektoriuje

2025-06-30 08:00 diena.lt inf.

Įsitraukimas įmonėje – ne savaime suprantamas reiškinys, o jei ši dar ir gamybinė, tai gali tapti tikru iššūkiu. Skirtingai nei biuro aplinkoje, gamybos darbuotojai dažnai dirba pamainomis, turi ribotą prieigą prie skaitmeninės informacijos, o tiesiogiai bendrauti su sprendimų priėmėjais sudėtingiau tiek struktūriškai, tiek geografiškai. Todėl sukurti kultūrą, kurioje darbuotojai jaučiasi išgirsti, įvertinti ir galintys prisidėti prie pokyčių – itin svarbu ir kartu labai sudėtinga.

„MV GROUP Production“ patirtis: kaip pasitikėjimas virsta augančiu įsitraukimu gamybos sektoriuje
„MV GROUP Production“ patirtis: kaip pasitikėjimas virsta augančiu įsitraukimu gamybos sektoriuje / „MV GROUP Production“ nuotr.

„MV GROUP Production“, valdanti keturias Lietuvoje veikiančias gamyklas – „Stumbrą“, „Alitą“, „Anykščių vyną“ ir „Guberniją“ – demonstruoja, kad kryptingas darbas šia linkme gali duoti aiškių rezultatų. 2025 m. vasarį atliktas darbuotojų įsitraukimo tyrimas atskleidė ne tik augančius rodiklius, bet ir tvirtą tendenciją – žmonės šioje organizacijoje vis labiau įsitraukia į bendrus tikslus, vertina savo darbo prasmingumą ir dalyvauja kuriant organizacinę kultūrą.

Tyrimas parodė, kad 2025 m. darbuotojų įsitraukimo rodiklis bendrovėje „MV GROUP Production“ siekia 50 proc., o tai yra net 7 procentiniais punktais daugiau nei 2023 m. Be to, tyrime dalyvavo net 89 proc. iš 500 įmonės darbuotojų – 15 proc. daugiau nei prieš dvejus metus.

„Toks augimas rodo emocinę mūsų organizacijos brandą – žmonės jaučiasi girdimi, todėl nori kalbėti. Jie pasitiki organizacija, nes mato, kad jų įžvalgos virsta realiais pokyčiais, todėl nori būti šio proceso dalimi“, – sakė Vaiva Vaidelė, „MV GROUP Production“ personalo vadovė.

2021 m. pirmą kartą pakvietusi darbuotojus dalyvauti įsitraukimo tyrime, organizacija tokius tyrimus atlieka kas dvejus metus. Toks periodiškumas pasirinktas sąmoningai – norint padaryti pokyčius didelėje organizacijoje, ypač kultūrinius, reikia laiko išanalizuoti gautus rezultatus, pristatyti juos visiems darbuotojams, sudaryti veiksmų planą ir jį įgyvendinti.

Šių metų darbuotojų įsitraukimo rodikliai, palyginti su prieš dvejus metus atliktu tyrimu, pagerėjo visais aspektais. Net 80 proc. darbuotojų nurodė esantys patenkinti savo darbu, pasitikėjimas organizacija išaugo 8 proc., sutelkiančios lyderystės ir įgalinančios darbo aplinkos vertinimas pagerėjo 5 proc., o 4 procentiniais punktais paaugo ir darbo prasmės suvokimas.

Vaiva Vaidelė, „MV GROUP Production“ nuotr.

Pasitikėjimu grįstas santykis

V. Vaidelė pažymi, kad tokie rezultatai ypač džiugina, nes gamybinė aplinka kelia specifinių iššūkių darbuotojų įsitraukimo puoselėjimui.

„Pamaininis darbas, ribota prieiga prie kompiuterizuotų darbo vietų, galų gale, tai, kad dirbame skirtinguose miestuose – Alytuje, Anykščiuose, Kaune, Šiauliuose ir Vilniuje – visa tai riboja galimybes įtraukti žmones į įvairias veiklas, kasdienę komunikaciją ar sprendimų priėmimą. Todėl mūsų tikslas – ne taikyti teorinius sprendimus, o kurti aplinką, kuri būtų artima mūsų veiklos specifikai, žmonėms ir jų darbo realybei“, – pabrėžė „MV GROUP Production“ personalo vadovė.

Vienas iš esminių veiksnių, leidžiančių užtikrinti nuoseklų darbuotojų pasitenkinimo augimą, yra kryptingas visų grandžių vadovų ugdymas. Įmonė organizuoja mokymus ne tik vidurinės, bet ir pirmos grandies vadovams – tiems, kurie kasdien tiesiogiai bendrauja su komandomis.

„Norint gamybos sektoriuje pasiekti aukštą įsitraukimą būtina investuoti tiek į procesus, tiek ir į žmones. Tai reiškia, kad vadovai turi gebėti ne tik valdyti, bet ir kurti pasitikėjimu grįstą santykį. Būtent todėl skiriame daug dėmesio vadovų mokymams, kad jie įgalintų savo komandas veikti.

Mokymų temas parenkame atsižvelgiant į įsitraukimo tyrimo rezultatus. Šiai dienai galime pasidžiaugti, kad „sutelkiančios lyderystės“ veiksnio vertinimas pagerėjo 5 procentiniais punktais, o tai reiškia, kad darbuotojai jaučia ir mato, kad vadovų kompetencija didėja, santykis gerėja, komunikacija aiškėja ir dėl to dauguma gali ir nori dirbti įtraukiau, rezultatyviau“, – teigė V. Vaidelė.

Be to, „MV GROUP Production“ nuosekliai investuoja į savo gamyklas, o tai taip pat didina darbuotojų įsitraukimo rodiklius, kadangi žmonėms suteikiami įrankiai dirbti patogiai, saugiai ir efektyviai. Ir šiemet bendrovė suplanavusi rekordines beveik 8 mln. eurų investicijas į gamybos modernizaciją, robotizaciją, darbo aplinkos gerinimą ir tvarumą didinančius sprendimus.

Svarbu ne kiek kalbame, o kaip klausomės

„MV GROUP Production“ taip pat sukūrė kanalus, kurie leidžia pasiekti net ir tuos darbuotojus, kurie neturi galimybės kasdien naudotis vidinėmis įmonės informacinėmis sistemomis. Vienas iš pavyzdžių – vidinei komunikacijai skirtas žurnalas „Svajotojai“, kuriame aprašomos bendrovės vertybės, pristatomi kolegų interviu. Idėja išleisti žurnalą kilo po praėjusiais metais įvykusios filmo „Svajotojai“ premjeros.

„Svarbu ne tik informuoti, bet ir įtraukti. Todėl žurnalas – tai ne tik komunikacijos priemonė, bet ir bendruomenės stiprinimo įrankis. Kai sukūrėme ir darbuotojams kino salėse parodėme filmą apie mūsų organizaciją ir ją kuriančius kolegas, supratome, kiek daug herojų dar liko už kadro, todėl nusprendėme ir toliau pasakoti apie juos, tik jau kitu – spaudos – formatu, kuris yra prieinamas visiems: nuo gamybos darbuotojo iki administracijos kolegų“, – sakė V. Vaidelė.

Įmonėje nuolat vykdomos apklausos įvairiais klausimais, darbuotojai skatinami teikti pasiūlymus, o jų nuomonė aptariama vadovų susitikimuose. Tiek metiniai vadovų pranešimai, tiek personalo skyriaus susitikimai su gamyklų komandomis tampa svarbia dalimi skaidriai ir tiesiogiai kalbėtis apie įmonės rezultatus, pasiekimus ir ateities planus.

Pasak V. Vaidelės, gamyklų švenčių metu darbuotojams teikiamos padėkos, taip pat organizuojami tarptautiniai „MV GROUP Awards“ darbuotojų apdovanojimai įmonių grupės mastu. Šių apdovanojimų idėją padiktavo patys darbuotojai – jautėsi aiškus noras ir lūkestis būti pastebėtiems, įvertintiems už savo pastangas, vertybes ir indėlį. Bendrovė šį poreikį išgirdo, ir 2024 m. gimė apdovanojimų iniciatyva, įgaunanti vis didesnį pagreitį. Šiais metais visų MV GROUP įmonių darbuotojai pateikė net 632 kolegų nominacijas – tai gerokai daugiau nei pernai, kai tokių nominacijų buvo daugiau kaip 400.

„Norime, kad darbuotojai jaustųsi matomi ir vertinami. Kai žmonės mato, kad jų darbas ne tik įvertinamas formaliai, bet ir nuoširdžiai pripažįstamas, tai sukuria ilgalaikį ryšį su organizacija“, – neabejojo „MV GROUP Production“ personalo vadovė.

Strateginės krypties atspindys

Per pastaruosius ketverius metus – nuo 2021 m. – „MV GROUP Production“ darbuotojų įsitraukimo rodiklis reikšmingai augo. Tokį nuoseklumą lemia tai, kad pasirinkti veiksmai yra grindžiami ne vienkartinėmis iniciatyvomis, o ilgalaike strategija.

„Įsitraukimas nėra vienkartinė kampanija – tai nuoseklios organizacinės kultūros dalis. Mums svarbu, kad žmonės ne tik dirbtų, bet ir suprastų savo darbo prasmę, matytų ryšį tarp savo veiklos ir organizacijos tikslų, galiausiai – kad galėtų džiaugtis įtraukiančia, motyvuojančia ir palaikančia darbo aplinka. Būtent tai padeda kurti įsitraukusią, nuolat tobulėjančią, augančią komandą“, – apibendrino V. Vaidelė.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra