Alytuje ar Paryžiuje – draugiški aplinkai: užsimota atnaujinti miestų viešąjį transportą | Diena.lt

ALYTUJE AR PARYŽIUJE – DRAUGIŠKI APLINKAI: UŽSIMOTA ATNAUJINTI MIESTŲ VIEŠĄJĮ TRANSPORTĄ

  • 3

Siekdama kuo labiau sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą į aplinką, ES yra parengusi specialių skatinimo priemonių. Viena iš jų – atnaujinti miestų viešąjį transportą.

Svari ES fondų parama

Miestams siūloma rinktis aplinkai nekenksmingas transporto priemones, varomas elektra. Tam Lietuvoje skiriama net 66 mln. eurų iš specialių ES fondų.

Kai kalbama apie elektra varomas transporto priemones, dažniausiai – apie lengvuosius automobilius, todėl gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad kituose sektoriuose tvarią energiją ir teršalų į aplinką neišmetančių pasirinkimų praktiškai nėra. Tačiau iš tikrųjų situacija – priešinga.

Pasaulyje veikia kelios dešimtys gamintojų, siūlančių aplinkai poveikio nedarančius, įvairaus dydžio elektra varomus autobusus.

Lietuvoje yra susikūrusi gana tvari ir nemažą patirtį jau sukaupusi elektrinius autobusus gaminanti pramonė. Ne viename Europos didmiestyje galima pamatyti važinėjant mūsų šalyje sukurtą ir gaminamą „Altas Novus Cityline“ elektra varomą miesto autobusą, o Klaipėdoje įsikūrusio gamintojo „Dancer“ autobusas yra pelnęs prestižinį „A’Desing“ apdovanojimą už dizainą.

Sėkminga integracija

Tai, kad Lietuvoje sukurti ir pagaminti elektra varomi autobusai gali patenkinti mūsų šalies miestų viešojo transporto poreikius, gali patvirtinti Vilniaus, Alytaus ir Druskininkų miestų gyventojai ir svečiai. Čia jau važinėja elektriniai autobusai „Altas Novus Cityline“, kurie sėkmingai integruoti į viešojo transporto sistemą ir duoda naudos tiek juos eksploatuojantiems parkams, tiek keleiviams ir net tiems, kurie jais nesinaudoja.

Elektriniai autobusai jau sėkmingai integruoti į viešojo transporto sistemą.

 

„Švarus ir ekologiškas viešasis transportas turėtų būti miestų siekiamybė. Toks elektra varomas autobusas, kaip „Novus Cityline“, suteikia komfortą keleiviams, yra tylus, dinamiškas ir talpina iki 22 keleivių. Jo naudą jaučia net ir tie, kurie šiuo autobusu nekeliauja, nes jis varomas elektra ir neišmeta jokių teršalų, jam pravažiavus pro šalį nereikia ieškoti, kuo užsidengti nosį. Tokios savybės aktualios ne tik gausiai turistų lankomame Vilniaus senamiestyje, kurortiniuose Druskininkuose, bet ir pramoniniame Alytuje. Glaudžiai dirbame ne tik su Lietuvos ar Europos, bet ir kitų pasaulio regionų miestais. Turime sukaupę didelį žinių bagažą ir patirties pritaikydami autobusus įvairioms viešojo transporto sistemoms“, – sakė įmonės „Altas Auto“ vadovas Edvardas Radzevičius.

Lietuviški autobusai jau eksploatuojami Londone, Ženevoje, Osle, Stokholme, Berlyne, Monake, Paryžiuje. „Altas Auto“ yra vienas lyderiaujančių Europos mažųjų autobusų gamintojų, o jo produkcija jau naudojasi stambios Europos keleivių pervežimo įmonės.

Užtikrina efektyvumą

Ne mažiau svarbus ir dar vienas aspektas – infrastruktūra ir įkrovimo galimybės.

„Altas Auto“ glaudžiai bendradarbiauja su įkrovimo stotelių gamintojais, todėl gali sukurti ir pasiūlyti visą paketą – ne tik gana toli viena įkrova nuvažiuojantį ekologišką autobusą, bet ir pajėgią įkrovimo infrastruktūrą, kuri akumuliatorius leidžia papildyti per trumpas pertraukėles tarp maršrutų. Tai užtikrina efektyvų autobuso darbą visą dieną.

„Viešojo transporto parkų priežiūrą vykdantys darbuotojai puikiai žino, ką reiškia problemos, susijusios su detalių tiekimu ar nenumatytų gedimų šalinimu. Kai dėl šių priežasčių autobusas negali važiuoti, pavyzdžiui, savaitę ar dar ilgiau, kenčia visi – tiek keleivių vežimo paslaugas teikianti bendrovė, tiek ir keleiviai. Mes ne tik gaminame autobusus, bet ir kuriame, tobuliname jiems skirtas elektrines pavaras, galime greitai reaguoti į nenumatytas aplinkybes arba įdiegti atnaujinimus, pakonsultuoti“, – teigė E. Radzevičius.

Nauda savivaldybėms

Lietuvos savivaldybės, ES fondų lėšomis parengusios darnaus judumo miestuose planus, jau gali pretenduoti pasinaudoti 2021–2027 m. laikotarpio Investicijų programos galimybėmis šiems planams įgyvendinti ir darniam judumui skatinti.

Daugiau nei 332 mln. eurų ES fondų lėšų bus skiriama savivaldybių viešojo transporto parkams atnaujinti, alternatyviųjų degalų papildymo ar įkrovimo infrastruktūros plėtrai, pėsčiųjų ir dviračių takams, kitoms priemonėms.

Artimiausiu metu bus paskelbtas kvietimas teikti projekto įgyvendinimo planus pagal „Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimo“ programą. Jai skirta 66 mln. eurų – iki 60 mln. eurų visai netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui skatinti ir iki 6 mln. eurų transporto priemonių įkrovimo infrastruktūros plėtrai.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Ypac draugiski

aplinkai naktiniai lenktynininkai be duslintuvu,kuriu jokios valdzios jau penkmeti nepastebi!

Ko tik

neismislysi,kad nors kiek ubageliu sunesto biudzeto pasivogti!

o

idomu kas finansuos sia naujove negi briuselis imigrantams uz farmursul lesas o gal vAsiliausks su savo fondu /tulpes/ ipareigots islindo is savo dimensijos ir pries pabaiga nor arogantiskai pasipuikuot pries visa saika juk velnio keliai nezinomi z=0

SUSIJUSIOS NAUJIENOS