Kelerius pastaruosius metus ties bankroto riba balansuojantis JAV automobilių pramonės gigantas "General Motors" dar neketina išleisti paskutinio kvapo. Vienas įrodymų – 350 mln. dolerių, išleisti naujajam "Chevrolet Cruze" kurti.
Revoliucinis dizainas
Su kuo jums asocijuojasi "Chevrolet"? Asmeniškai man – su didžiuliu visureigiu, kurio puspriekabėje Stevenas Seagalas vežioja blogiukų kūnus, arba kampuotu amerikietišku sedanu iš aštuntojo dešimtmečio filmų.
Todėl Santandero oro uosto automobilių stovėjimo aikštelėje laukęs kompaktinės klasės "Cruze" iškart nustebino. "Tikras gražuolis", – pagalvojau.
Aiškiai išreikštos aptakios formos ir iškalbinga priekinė dalis iškart patraukia akį. Vaizdas kiek primena keturių durų kupė – tai naujovė C sektoriuje. Jau kiek vėliau, kai nuvykome į viešbutį, įsitikinau, kad elegancija ir dizaino užmojais naujasis "Chevrolet" niekuo nenusileidžia net "Lexus".
"Mūsų tikslas – ne evoliucija, o revoliucija. Tai yra automobilis, kurio stiprus, akį traukiantis dizainas, todėl manome, kad jis išsiskirs iš varžovų", – kiek su patosu, bet tikrai ne pagyrūniškai pareiškė "General Motors" dizaino padalinio Pietų Korėjoje viceprezidentas Taewanas Kimas.
Jo komanda revoliucinį požiūrį perkėlė ir į keturračio saloną. Nors iš prastokų medžiagų pagamintas, bet stilingas prietaisų skydelis, patogi pavarų perjungimo svirtis ir prie rankų limpantis vairas – viskas susilieja į bendrą visumą.
Salone svarbiausias "Cruze" aspektas – dvynių "kokpitas". Abi priekinės vietos yra beveik identiškos, ir tai keleiviui padeda išlaikyti artimą ryšį su vairuotoju. Tiesa, kartais užplūstantį nenumaldomą norą griebti už vairo ar minti ant stabdžio tenka pamiršti. Ir pasitikėti vairuotoju, kad ir kokius triukus jis atlikinėtų...
Į kalną – sunku
Dizainu "Chevrolet Cruze" gali didžiuotis. Nenuostabu, kad bendrovės atstovai vien apie jį kalbėjo per viename iš Biskajos įlankos pakrantėje įsikūrusių Santandero švyturių surengtą trumpą pristatymą.
Apie technines naujojo modelio charakteristikas – vos kelios frazės. Gal tai tik sutapimas, bet per kelias dienas Santandere susidarė įspūdis, kad techninė pusė nėra "Cruze" pranašumas.
Žinoma, tokia nuomonė labai subjektyvi. Sunku daryti labai apibendrinančias išvadas nauju automobiliu pavažiavus vos 150 km. Tačiau kai kurie dalykai nervino.
Pirmą dieną sėdau prie "Cruze", turinčio 2 l darbinio tūrio turbininį dyzelinį variklį, vairo. Mieste jausmas neblogas, bet palyginti nedideli Kantabrijos kalnai ir serpantinai "Chevrolet" tapo nemažu iššūkiu. "Mažink pavarą, daugiau greičio, tuoj turbina tave užgesins", – kelis kartus įspėjo kartu važiuojantis kolega.
Ir, žinoma, įspėjo teisingai – variklis duso, o aš pradėjau abejoti savo vairavimo sugebėjimais. Bet, dėl teisybės, reikia pasakyti, kad vargo turėjo ir kolega. Variklio jis neužgesino, bet blaškėsi spėliodamas: antra pavara per mažai, trečia – per daug. Šiek tiek trikdė ir netinkamai sureguliuota pavarų dėžė, tad beliko tikėtis, kad benzininis variklis spyriosis mažiau.
Iš dalies šios viltys pasiteisino. 1,8 l 141 AG agregatas veikia ramiau ir stabiliau, bet greičio mėgėjai turėtų nusivilti – "Cruze" svorio ir galios pusiausvyra akivaizdžiai yra pastarosios nenaudai.
Kita vertus, bandomas 1,2 mln. km Švedijos, Suomijos ir Ispanijos keliais "Cruze" nuvažiavo ne veltui. Keturratis nesispyriodamas klauso vairuotojo nurodymų ir stabiliai laikosi ant kelio. Džiugina ir mažas triukšmo lygis – salone rėkauti tikrai nereikės.
Taikosi į Rytus
"Chevrolet" atstovai įsitikinę, kad naujasis "Cruze" labiausiai sudomins Vidurio ir Rytų Europos šalių gyventojus. Tam JAV koncernas turi iškart kelis motyvus.
Pirmasis ir svarbiausias – kaina. Paprasčiausios komplektacijos "Cruze" su 1,6 l benzininiu varikliu Lietuvoje bus galima įsigyti už kiek daugiau nei 46 tūkst. litų. Tai – gerokai mažiau nei tiesioginių konkurentų "Mazda 6" ir "Škoda Oktavia" įkainiai.
"General Motors" taip pat teigia, kad labiau į Rytus populiaresni sedanai, o ne hečbekai, kaip Vakarų Europoje. Tačiau ir palyginti su hečbekais, "Cruze" turi savų pranašumų. Su tokio dydžio bagažine, žinoma, nepersikraustysi, tačiau vietos pakanka, o erdvė automobilio salone leis patogiai jaustis visiems penkiems keleiviams.
Sunkius laikus išgyvenančiam JAV koncernui kaip niekada reikia "Chevrolet" sėkmės. Pastarųjų metų rezultatai įkvepia – pernai Europoje "Chevrolet" pardavimas išaugo 10 proc., nors bendra rinka smuko 5 proc.
Taigi "Cruze" yra dar vienas bandymas griebtis šiaudo. Ir visai neblogas. "Automobilis, kuriuo visi gali didžiuotis", – skelbia naujojo "Chevrolet" šūkis. Ir tikrai – minioje su šiuo europiečiams pritaikytu amerikietišku gražuolio tikrai neištirpsi.
Gamintojų nuotr. Koziriai: "Cruze" gali pasigirti tyliu ir funkcionaliu salonu.
"Chevrolet Cruze 1,6 l" vizitinė kortelė
Kėbulo tipas | 4 durų sedanas |
---|---|
Sėdimų vietų skaičius | 5 |
Aukštis (mm) | 1477 |
Ilgis (mm) | 4597 |
Plotis (mm) | 1788 |
Važiuoklės bazė (mm) | 2685 |
Degalai | benzinas |
Bako dydis (l) | 60 |
Variklio darbinis tūris (cm3) | 1598 |
Cilindrų skaičius | 4 |
Pavarų dėžė | 5 laipsnių mechaninė |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) | 12,5 |
Vidutinės degalų sąnaudos (l) | 6,8 |
Bagažinė (l) | 450 |
Kaina (Lt) | nuo 46 tūkst. |
Naujausi komentarai