„BMW M3“ istorija: kaip paprastas bei primityvus automobilis tapo visų geidžiamu sportiniu modeliu? | Diena.lt

„BMW M3“ ISTORIJA: KAIP PAPRASTAS BEI PRIMITYVUS AUTOMOBILIS TAPO VISŲ GEIDŽIAMU SPORTINIU MODELIU?

  • 0

BMW gamintojas kartu su legendiniu „M3“ į sportinių automobilių rinką įžengė dar 1986 metais, iškart po „E30“ pasirodymo. Tuometiniai technologiniai sprendimai bei agresyvaus dizaino užuomazgos naująjį „BMW E30 M3“ pavertė sėkmingu sportiniu automobiliu, kurio šlovės valanda tęsiasi dar ir šiandien.

Lyginant su įprastu „E30“, šis naujasis „BMW M3“ turėjo kur kas modernesnį ir patrauklesnį bendrą automobilio įvaizdį. Pagrindiniais dizaino elementais buvo laikomas priekinis automobilio bamperis bei, žinoma, spoileris, dengiantis dalį galinio dangčio.

Tobulėjantis automobilio variklis ir modernėjantis dizainas

1992 metais rinkai buvo pristatyta jau antros kartos „BMW M3 E36“ versija, pasižymėjusi kur kas modernesniu dizainu bei geresnėmis automobilio našumo galimybėmis. Pavyzdžiui, bene didžiausiu dizaino žingsniu buvo laikomas sprendimas panaikinti apvalius bei atskirus priekinius žibintus bei vietoje jų naudoti vientisus pailgus. Tai automobiliui suteikė visiškai naują ir dar neregėtą įvaizdį, padėjusi sėkmingai startuoti ir su „E36 M3“. Pratęsti savo pirmtako sėkmę padėjo ir kiek didesnė variklio galia. Atnaujinta „BMW M3 E36“ Facelift versija turėjo 316 arklio galių. Tokios galios pilnai užteko, kad šis automobilis 100 km/val. greitį pasiektų greičiau nei per 5,5 sekundės.

https://unsplash.com/photos/ab6toaXbfgo

Net septynerius metus sėkmingai trukusi „BMW E36 M3“ gamyba buvo nutraukta 1999 metais, ir jau visai netrukus pro atviras gamyklos duris išriedėjo pirmieji „BMW E46 M3“. Šiam modeliui buvo skirtas visiškai naujos kartos „S54“ šešių cilindrų variklis, leidžiantis išvystyti 338 arklio galias bei 100 km/h greitį pasiekti per 5.2 sekundės. Žinoma, šio modelio projektavimo metu daug dėmesio buvo skirta ir automobilio dizainui, kuris susilaukė nemenko pripažinimo. Pavyzdžiui, automobilio gale buvo pradėti montuoti angelo sparnus primenantys žibintai, kurie akimirksniu tapo BMW automobilius padedančia lengviau atpažinti vizitine kortele. „BMW E46 M3“ buvo gaminamas iki pat 2006 metų. Per visą šį laikotarpį taip pat buvo pristatyti ir keli išskirtinesni modeliai, tokie kaip „BMW E46 M3 CSL“ ar „BMW E46 M3 CS“. Šie modeliai turėjo kiek galingesnius variklius ir kokybiškesnes dalis, padedančias išgauti geresnes našumo galimybes kelyje.

Skirtingi kėbulai – vienodos galimybės

Įpusėjus pirmajam XXI a. dešimtmečiui, rinka pasipildė jaunatviškais „BMW M3 E90“, „BMW M3 E92“ bei „BMW M3 E93“ modeliais. Ši nauja gama pristatyta siekiant sukurti platesnį sportinių automobilių asortimentą skirtingų kėbulų modeliais. Svarbu pabrėžti, jog tai buvo pirmas kartas, kuomet „BMW“ nusprendė Coupe bei kabrioletams suteikti visiškai kitokį dizainą nei įprastam sedanui. Nepriklausomai nuo kėbulo tipo, visi naujieji „BMW M3“ gale turėjo dvigubas išmetimo sistemas bei sportinį įvaizdį padedančias kurti sportines apdailas. Ketvirtosios kartos „M3“ automobiliai turėjo sumontuotus V8 variklius, gebančius atskleisti neįtikėtinus vairavimo pojūčius.

https://unsplash.com/photos/o_aQeMCGdmY

Technologinė pažanga ir naujo dizaino eros pradžia

2014 metais pasirodė jau penktosios kartos „BMW M3 F80“. Galima drąsiai teigti, jog šio naujo modelio pasirodymas buvo ryškus „BMW“ gamintojo žingsnis technologinių naujovių link. Visų pirma, naujasis „M3“ turėjo naujai suprojektuotą trijų litrų darbinio tūrio motorą su dvejomis turbinomis. Tai leido padidinti šios serijos automobilių galią iki 425 arklio galių, bei kurio patvarumą užtikrina kokybiškos BMW dalys. 100 km/val. valandą greitį „BMW M3 F80“ modelis su dviejų sankabų automatine pavarų dėže pasiekdavo per mažiau nei 4 sekundes. Tuo tarpu mechanines pavarų dėžes turintys modeliai tokį greitį pasiekdavo kiek lėčiau – per 4,1 sekundės.

Naujausias bei įspūdingiausias „M3“ modelis buvo pristatytas 2020 metais. Nors šio naujojo modelio gamyboje buvo pritaikyta daugybė technologinių naujovių, automobilio dizainas buvo laikomas pačiu ryškiausiu ir įspūdingiausiu pokyčiu. Šių laikų dizaino standartus atitinkantis bei daugelio vairuotojų lūkesčius pranokstantis „G80 M3“ dar ir šiandien yra geidžiamas sportinių automobilių entuziastų. Neįprasta yra ir tai, jog visai neseniai „BMW“ pristatė dar vieną šio „M3“ modelio versiją universalo kėbule. Tai buvo pirmas kartas istorijoje, kuomet trečiosios klasės sportinis BMW modelis buvo sukurtas kaip be galo patogus bei šeimyniškas sportinis universalas.

Naujo tipo „M3“ kėbulas taip pat reiškė ir platesnės skirtingų „BMW M3“ dalių gamos gamybos proceso pradžią.

GALERIJA

  • „BMW M3“ istorija: kaip paprastas bei primityvus automobilis tapo visų geidžiamu sportiniu modeliu?
Įmonės nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS