BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų | Diena.lt

BMW NAUJIENOS: NUO MILŽINIŠKŲ EKRANŲ IKI LAZERINIŲ ŽIBINTŲ

  • 0

Las Vegase, JAV šiuo metu vykstančioje kasmetėje technologijų parodoje CES automobilių gamintojas BMW pristatė ateities automobilio „BMW i8 Spyder“ koncepciją su novatoriškomis valdymo ir integracijos galimybėmis. CES parodos lankytojai taip pat gali susipažinti su BMW pasiekimais tobulinant automobilių autonomijos funkcijas, tokias kaip nuotolinis parkavimas gestais ar saugumą kelyje didinančios technologijos, tarp kurių – lazeriniai žibintai ir specialus projekcinis ekranas motociklininko šalmui.

Rytdienos automobilis „BMW i8 Spyder“

Technologijų parodoje debiutuojantis koncepcinis „BMW i8 Spyder“ realybėje pristato gamintojo viziją „i Vision Future Interaction“, apimančią futuristinę informacinę aplinką automobilio salone, novatoriškas aktualios informacijos pateikimo bei valdymo galimybes, supaprastintą požiūrį į automobilio valdymą.

„BMW i8 Spyder“ aprūpintas daugiafunkciais informaciniais ekranais ir įvairiapusėmis jų valdymo bei informacijos pateikimo galimybėmis. Šiame automobilyje vairuotojui aktualiausia informacija pateikiama prietaisų skydelio trimačio vaizdo ekrane ir vaizdo projekcijoje ant stiklo. Tiek vairuotojas, tiek keleivis gali naudotis net 57 cm įstrižainės centrinės konsolės ekranu.

Novatoriška „AirTouch“ funkcija įgalina erdvinį ekranų valdymą gestais – ekranų jutikliai geba fiksuoti ne tik rankos mostus į kairę ar dešinę, bet ir į pirštų judesius imituojant pasirinktų mygtukų spustelėjimą. Ši galimybė užtikrina visavertį informacinių ekranų valdymą jų neliečiant.

Be to, informacija ekranuose pateikiama atsižvelgiant į situaciją ir tai, kas tuo metu gali būti aktualiausia vairuotojui. Pavyzdžiui, automobilis geba įsiminti dažniausius maršrutus ir iš anksto praneša vairuotojui, jeigu jo nuolatiniame maršrute pastebėti eismo sutrikimai. Beje, judant automobiliui dėl saugumo tam tikros informacinės sistemos funkcijos, pavyzdžiui, vaizdo pokalbiai, yra apribojamos.

Koncepcija „i Vision Future Interaction“ siūlo susipažinti su iki minimumo supaprastintu paties automobilio valdymu. Automobilyje „BMW i8 Spyder“ galima pasirinkti viso labo tik iš trijų važiavimo režimų: rankinio valdymo „Pure Drive“, pusiau automatinio „Assist“ ir autonomiško „Auto Mode“, kuomet automobilis valdo pats save.

Naujos integracijos galimybės

CES parodoje BMW taip pat pristatė „Open Mobility Cloud“ koncepciją, kuri ateityje automobilį leis dar glaudžiau susieti su įvairiais išmaniaisiais prietaisais ir skaitmeninėmis namų technologijomis. Pavyzdžiui, namuose esantis veidrodis galės virsti informaciniu ekranu, kuriame bus atvaizduojami įvairūs automobilio parametrai, automobilio buvimo vieta, o savavaldį automobilį naudojantis skaitmeniniu žemėlapiu bus galima nusiųsti į pasirinktą vietą.

Valdymą gestais BMW pritaikė ne tik automobilio viduje, bet ir jo išorėje. Prieš metus BMW pademonstravo galimybę nuotoliniu būdu pastatyti automobilį pasitelkus išmanųjį laikrodį. Šįmet CES parodos lankytojams demonstruojamas bandomasis elektromobilis „BMW i3“, kurį pastatyti į laisvą vietą parkavimo aikštelėje ir vėliau iš jos išsikviesti pakanka kelių rankos mostų.

Kita naujovė – „BMW i8 Mirrorless“ su šoninio vaizdo veidrodėliais, kurie yra pavirtę į kameras. Šios kameros apima platesnį matymo kampą, o sujungtas vaizdas transliuojamas į ekranu paverstą galinio vaizdo veidrodį.

Funkcija „Bumper Detect“, kurią turi bandomasis „BMW i3“, yra dar vienas sumanaus automobilyje sumontuotų kamerų panaudojimo būdas. Ši funkcija padeda stebėti automobilį, kai jis yra pastatytas parkavimo aikštelėje, ir, užfiksavus kito automobilio smūgį į buferį ar vandalizmo aktą, įjungia vaizdo įrašymą ir medžiagą iš karto perduoda į automobilio savininko išmanųjį telefoną.

Daugiau saugumo motociklininkams

Naujovių BMW žada ir motociklų savininkams. Parodoje pademonstruotas koncepcinis motorolerio modelis „BMW K 1600 GTL“, aprūpintas lazerinių žibintų technologija, kuri šiuo metu jau yra pritaikyta koncerno gaminamuose „i8“ ir septintos serijos modeliuose. Pagrindinė tokių žibintų ypatybė – net iki 600 m siekiantis šviesos spindulys, kuris yra du kartus ilgesnis už tradicinių žibintų skleidžiamą šviesą.

Ateityje aktuali informacija, kuri bus parenkama priklausomai nuo situacijos, taps prieinama ir motociklininkams. BMW pristatytas motociklininko šalmas su integruotu projekciniu ekranu pateikia aktualius duomenis tiesiai prieš motociklininko akis. Šis perregimas ekranas neuždengia vaizdo, motociklo vairuotojui taip pat nereikia nuleisti akių nuo kelio norint stebėti greitį ar kitus parametrus.

GALERIJA

  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
  • BMW naujienos: nuo milžiniškų ekranų iki lazerinių žibintų
Gamintojo nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS