Daugiausiai automobilių importuojama iš JAV
Klaipėdoje naudotų automobilių prekyba nuo praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio pradžios neatsiejama nuo automobilių gabenimo laivais.
Klaipėdos muitinė kas dieną pro savo vartus praleidžia iš užsienio atkeliaujančius automobilius. Vieni čia pasilikę tampa lietuvaičių pasididžiavimu, kiti tik remontui sustoja. Nuo to, ar automobilis liks Lietuvoje, ar bus išvežamas į trečiąją šalį (už ES ribų), priklauso, ar bus mokami muito mokesčiai.
Muitininkai importuojamų lengvųjų automobilių muito dydį nustato pagal jų kodus, kilmę ir muitinę vertę. Po 2004 metų gegužės 1 dienos daugiausiai lengvųjų automobilių įvežama iš JAV, jiems taikomas 10 proc. muito tarifas nuo muitinės vertės. Ji susideda iš automobilio įsigijimo sandorio vertės, pervežimo ir kitų išlaidų iki ES sienos. Be to, taikomas 18 proc. pridėtinės vertės mokestis. Jei „Audi“ markės automobilio kaina pagal pirkimo pardavimo sąskaitą yra 10000 Lt, o parvežimo iš JAV su draudimo išlaidomis kaina siekia 1000 Lt, tai automobilio muitinė vertė 11000 Lt. Turėtų būti apskaičiuotas 10 proc. muitas tokiam automobiliui, t. y. 1 100 Lt. 18 % PVM bus skaičiuojamas nuo 12 100 Lt ((11 000+1 100)x 18 proc. = 2 178). Iš viso bus apskaičiuota 3 278 Lt mokesčių.
Nei lengvojo automobilio markė, nei jo amžius muito tarifui įtakos neturi. „Naujiems lengviesiems automobiliams, importuojamiems iš JAV, taip pat taikomas 10 proc. muito tarifas“, - informuoja Ričardas Boguras, Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriaus viršininkas.
Transporto priemonės klasifikuojamos pagal jų paskirtį, tipą ir galingumą. Kuo automobilis galingesnis, tuo muitinė vertė yra didesnė. Tarp importuojamų lengvųjų automobilių dominuoja 1500 - 3000 cm3 variklių galingumo. Į Lietuvą importuojami įvairių markių, dažniausiai prieš 3-8 metus pagaminti lengvieji automobiliai, tarp kurių populiariausi – „Dodge“, „Ford“, „Audi“ iš JAV ir kt.
Daugiausiai transporto priemonių įvežama iš JAV. Europos Sąjungoje automobiliai „kursuoja“ laisvai, be muitinės kontrolės. Prieš įstojimą į ES, iki 2004 m. gegužės 1 - osios dienos, daugiausiai automobilių atkeliaudavo iš Vokietijos, Prancūzijos, Olandijos, kur buvo skirtingų dydžių muito tarifai.
2005 m. sausio mėnesį iš trečiųjų šalių importuoti 307 automobiliai ir beveik visi iš JAV, o praėjusių metų paskutinio ketvirčio duomenimis, vidutiniškai per mėnesį importuota 270 automobilių.
„Pastaruoju metu pastebimas nežymus lengvųjų automobilių importo didėjimas, - sako R. Boguras. - Du trečdaliai importuojamų lengvųjų automobilių lieka Lietuvoje. Apie vieną trečdalį įvežtų lengvųjų automobilių Lietuvoje remontuoja, sąlyginai jie neapmokestinami muitais ir kitais mokesčiais, nes Lietuva tėra tarpinis kelionės taškas. Tie automobiliai išgabenami į trečiąsias šalis. Tokių automobilių savininkai – įmonės, prekiaujančios automobiliais. Automobilių importas sudaro 20 proc. (Panašūs ir kiti įvežamų prekių skaičiai: mediena - 26, maisto produktai - 24, plataus vartojimo prekės - 5, ir kitos prekės - 25 proc.)
Naujausi komentarai