Automobilių gamybos strategas: kai kurių įgūdžių jau nebereikia | Diena.lt

AUTOMOBILIŲ GAMYBOS STRATEGAS: KAI KURIŲ ĮGŪDŽIŲ JAU NEBEREIKIA

JAV automobilių milžinė „Ford“ patvirtino panaikinsianti apie 3 tūkst. darbo vietų, daugiausia Šiaurės Amerikoje ir Indijoje, siekdama paspartinti perėjimą prie elektrinių transporto priemonių gamybos.

Eiliniai išsilaikys?

Restruktūrizavimo metu bus atsisakyta 2 tūkst. samdomų pareigybių ir 1 tūkst. rangovų, daugiausia JAV, Kanadoje ir Indijoje, tačiau pokyčiai esą neturės įtakos gamyklų eiliniams darbuotojams.

JAV žiniasklaida jau liepą pranešė, kad „Ford“, turinti apie 182 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje, ruošiasi atleisti kelis tūkstančius iš jų.

„Kai kuriose mūsų gamyklose – per daug žmonių, tuo neabejoju, – yra sakęs bendrovės prezidentas ir generalinis direktorius Jimas Farley. – Turime potencialą įgūdžių, kurių jau nebereikia, ir turime darbų, kuriuos būtina nedelsiant keisti.“

Kitąmet pažymėsime vienos „Dodge“ eros pabaigą ir naujos, jau elektrinės, ateities pradžią.

„Ford“ anksčiau teigė, kad iki 2026 m. į elektromobilių gamybą planuoja investuoti 50 mlrd. JAV dolerių ir ketina sumažinti išlaidas tradicinėms transporto priemonėms iki 3 mlrd. JAV dolerių per metus.

Raumenys – elektriniai

„Dodge“, plėtodamas elektromobilių gamybą, planuoja nuo 2023-iųjų nebegaminti sportinių modelių „Charger“ ir „Challenger“.

„Pažymėsime vienos eros pabaigą ir naujos, jau elektrinės, ateities pradžią“, – pareiškė „Dodge“ vadovas Timas Kunisky.

Galingais varikliais aprūpinti „Muscle“ klasės automobiliai „Dodge Charger“ ir „Dodge Challenger“ sukūrė JAV atskirą automanų kultūrą, kuri akcentuoja greitį, drąsą ir laisvę. Tačiau raumeningi automobiliai garsėja didelėmis degalų sąnaudomis (iki 12 l 100 km) ir didele šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija.

„Stellantis“ aljansas, kuriam priklauso „Dodge", paskelbė, kad jau 2024-aisiais bus pradėta serijinė elektrinio „Charger Daytona SRT“ gamyba.

Konceptinis „Charger Daytona SRT“ variantas – su dviem elektros varikliais, kurių bendras potencialas – 900 AG. Su viena įkrova bus galima nuvažiuoti 800 km. Pavarų dėžė „eRupt“ leis pajausti tai, ką suteikdavo klasikinis „Charger“ – galingą trūktelėjimą į priekį prieš įsibėgėjant, o tai dar sustiprins akustinė sistema „Fratzonic“, dėl suspausto oro atkartosianti legendinio V8 riaumojimą.

BYD neatsipalaiduoja

Kinijos kompanija BYD paskelbė planuojanti jau šiemet pradėti gamybą Uzbekistane.

Neoficialiais duomenimis, nuo uzbekų gamyklos „UzAuto“ konvejerių riedės miesto visureigiai „Song Plus DM-i“ ir „Song Pro DM-i“, sedanas „Destroyer 05“.

Nuo 2015-ųjų BYD nebetiekia savo modelių Rusijos rinkai, tačiau agresyviai tiesia kelius Europos šalyse. Vien Norvegijoje šios kinų bendrovės pagamintų elektromobilių pardavimai 2020-aisiais sudarė 54 proc. visų naujai įsigytų transporto priemonių.

Plėtra: kinų BYD planuoja sedaną „Destroyer 05“ gaminti ir Uzbekistane. / carnewschina.com nuotr.

BYD įkūrėjas – verslininkas Wangas Chuanfu.

Per pirmą 2022 m. pusmetį BYD pardavė iš viso 641 tūkst. vien tik elektrinių ir hibridinių transporto priemonių – beveik 80 tūkst. daugiau nei Elono Musko vadovaujama „Tesla“.

Prognozuojama, kad po trejų metų būtent Kinijoje kas ketvirtas naujai parduotas automobilis bus varomas elektra, Europos rinkoje – tik kas penktas, o kitose rinkose ši dalis bus dar mažesnė.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS