EREV – laikinas, bet efektyvus Pereiti į pagrindinį turinį

EREV – laikinas, bet efektyvus

2025-03-30 11:00
„Kauno diena“ , velocita.lt inf.

„Scania“ ir „DHL Group“ drauge sukūrė elektrinį sunkvežimį su degalais varomu generatoriumi. Šis modelis leidžia pereiti prie baterijose kaupiama elektros energija varomo sunkiojo kelių transporto, nelaukiant, kol bus išvystytas tinkamas įkrovimo tinklas.

EREV – laikinas, bet efektyvus
EREV – laikinas, bet efektyvus / group.dhl.com nuotr.

Kliūtys – ne problema

Visiškai elektrinės transporto priemonės – geriausias tvaraus mobilumo pavyzdys.

Vis dėlto šiame procese vis dar yra įvairių kliūčių, kaip antai įkrovimo stočių trūkumas, dideli įkrovimo pajėgumų užtikrinimo kaštai per sezoninį piką transporto depuose, taip pat įtampa tinkle ir aukštos elektros biržos kainos, pavyzdžiui, ramiomis žiemos dienomis.

Tokioms problemoms spręsti itin tinka „Scania“ ir DHL sukurta didesnį atstumą viena įkrova nuvažiuojanti elektrinė transporto priemonė (angl. Extended Range Electric Vehicle, arba EREV). Ji ne tik padeda apeiti elektrinio mobilumo kliūtis, bet ir leidžia DHL 80–90 proc. atstumų įveikti naudojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją.

Dyzelinį sunkvežimį pakeitus EREV modeliu, galima 80 proc. ar dar daugiau sumažinti CO2 emisiją. Konkretus sutaupyto CO2 kiekis priklauso nuo to, kaip dažnai naudojamas degalais varomas generatorius.

Išbandys Vokietijoje

Naujasis elektrinis sunkvežimis DHL pristatytas pašto ir siuntinių tarnybai Vokietijoje ir bus naudojamas siuntoms gabenti Berlyno apylinkėse.

Kai bendrovė DHL išbandys naująją transporto priemonę kasdienėms operacijoms, nuspręs, kaip toliau pildyti autoparką.

Degalais varomas generatorius pakeičia vieną iš baterijos blokų vien elektra varomame sunkvežimyje. Šio bloko neprireiks daugelyje jo įveikiamų maršrutų, nors ir sumažės viena įkrova nuvažiuojamas atstumas. Tačiau taip bus užtikrinta galimybė gauti papildomos energijos.

Tokios transporto priemonės be sustojimo įveikiamas atstumas – nuo 650 km iki 800 km (atsižvelgus į Berlyne atlikto bandymo rezultatus), o prireikus degalų rezervą galima papildyti bet kurioje įprastoje degalinėje.

Šiuos rezultatus galima lyginti su 550 km atstumu, kurį gali įveikti moderniausi ir pramonėje pirmaujantys „Scania“ visiškai elektriniai sunkvežimiai su lygiaverčiu didžiausiu svoriu.

Praktiškas sprendimas

„Prireiks šiek tiek laiko, kol elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių tiekimas, perdavimo tinklas ir įkrovimo infrastruktūra taps pakankamai solidūs, kad būtų galima visiškai pasikliauti baterijose kaupiama elektros energija varomais sunkvežimiais. Tai ypač taikytina tokio didelio masto sistemoms, kaip Vokietijos DHL siuntų tinklas. Užuot laukę, kol ateis ši diena, DHL ir „Scania“ bendradarbiauja ieškodami pragmatiško sprendimo, leidžiančio siekti tvaresnės logistikos.

EREV sukūrė naujas technologijas ir sprendimus tyrinėjanti „Scania Pilot Partner“.

Ši transporto priemonė yra protingas, praktiškas sprendimas, nes ji gali iš karto padėti sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją krovininio transporto srityje trumpuoju laikotarpiu. Toks sumažinimas turėtų proporcingai atsispindėti kelių rinkliavų kainodaroje ir ES transporto parko išmetamųjų teršalų schemoje. Šį bendradarbiavimą vertiname kaip sėkmingą dviejų įmonių, pasiryžusių kovoti su klimato kaita, inovacijų projektą“, – sakė DHL grupės vadovas Tobias Meyeris.

EREV sunkvežimį sukūrė naujas technologijas ir sprendimus tyrinėjanti „Scania Pilot Partner“, šiuo atveju kartu su strateginiu partneriu DHL. Tarp didesnio nuvažiuojamo atstumo elektrinių transporto priemonių tai yra perspektyvus tarpinis variantas, leidžiantis žymiai sumažinti CO2, ypač ten, kur trūksta infrastruktūros ir kitų sąlygų visiškai elektriniam transportui.

Pagrindinis skirtumas, palyginti su įprastu hibridiniu sunkiasvoriu automobiliu, yra tas, kad ši transporto priemonė daugiausia skirta naudoti kaip įprastas elektrinis sunkvežimis, varomas iš elektros tinklo įkraunama energija. Tik retais atvejais baterija būtų įkraunama naudojant generatorių.

ES ir pavienių valstybių reglamentų kūrėjai turėtų pripažinti ir skatinti šią koncepciją – tinkamai įvertinti realų išmetamųjų teršalų kiekį ir proporcingai mažinti kelių rinkliavą.

Pokyčiams reikia investicijų

„Ateitis yra elektrinė, tačiau pakeliui į ją nereikėtų supriešinti „tobulo“ su „geru“. Transporto priemonė, kurią sukūrėme kartu su DHL, yra laikinų sprendimų pavyzdys, rodantis, kaip galima padidinti dekarbonizuoto sunkiojo transporto apimtis, kol pasieksime šimtaprocentį visos sistemos elektrifikacijos lygį. Kad įvyktų veiksmingi pokyčiai, bendrosios strategijos formuotojai turėtų priimti šiuos sprendimus ir padidinti savo investicijas į viešąją infrastruktūrą ir naudojimą skatinančias sąlygas“, – teigė „Scania“ generalinis direktorius Christianas Levinas.

EREV yra 10,5 m ilgio „Scania“ sunkvežimis, kurio didžiausias svoris – 40 metrinių tonų. Jis varomas 230 kW galios elektriniu varikliu (295 kW pikinė galia). Energiją tiekia 416 kWh talpos baterija ir 120 kW benzinu varomas generatorius. Naudojant įmontuotą generatorių, kuris dabar varomas benzinu (vėliau atsiras ir dyzeliną bei HVO degalus naudojanti versija), sunkvežimio nuvažiuojamas atstumas siektų iki 800 km.

EREV sunkvežimiai gali turėti programinę įrangą, ribojančią degalais varomo generatoriaus naudojimą. Ji padeda sumažinti CO2 emisiją iki nustatyto lygio. Maksimalus sunkvežimio greitis siekia 89 km/val., o krovinių talpa – apytiksliai 1 000 siuntinių (keičiamos krovinių kabinos tūris). Vilkikas taip pat gali tempti priekabą su papildoma keičiama krovinių kabina.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra