"Formulės-1" komandos – jau prie starto linijos Pereiti į pagrindinį turinį

"Formulės-1" komandos – jau prie starto linijos

2013-03-13 23:59

Ateinantį savaitgalį Melburne vėl gaus varikliai. Antrajame pagal dydį Australijos mieste prasidės jau 63-iasis prestižiškiausio automobilių sporto "Formulės-1" sezonas. Ar pavyks "Red Bull" bolidą vairuojančiam vokiečiui Sebastianui Vetteliui ketvirtą kartą iš eilės tapti planetos čempionu?

[email protected]

Favoritas – čempionas

Jei sezono pabaigoje vokietis vėl būtų greitesnis už savo priešininkus, "Formulės-1" metraštyje jis susilygintų su legendiniu prancūzu Alainu Prostu. Tik jis vienintelis kol kas yra čempionų titulą laimėjęs keturis kartus. Penkis sykius stipriausiu planetos lenktynininku buvo argentinietis Juanas Manuelis Fangio, o absoliučiu rekordininku laikomas septynis kartus triumfavęs S.Vettelio tautietis ir dievaitis Michaelis Schumacheris.

Kol ekipos dar tik laukia starto signalo ir rikiuojasi prie starto linijos, specialistai rikiuoja komandas į favoritus ir autsaiderius.

Manoma, kad Christiano Hornerio vadovaujami "Red Bull" ir šiemet turėtų būtų pagrindiniai favoritai į konstruktorių taurę. Pagrindinę konkurenciją jiems greičiausiai sudarys "McLaren", o prie šių dviejų komandų prisijungti žada ir kaip visuomet ambicingi "Ferrari" ir buvusį planetos čempioną Lewisą Hamiltoną vietoj M.Schumacherio prisivilioję "Mercedes".

"Tiek Nico Rosbergas, tiek Lewisas šį sezoną gali būti itin pavojingi. Nederėtų pamiršti ir kitų lenktynininkų", – kalbėdamas apie pagrindinius savo konkurentus kalbėjo titulą ginsiantis S.Vettelis.

Pasibaigus žiemą vykusiems bandymams čempionas liko patenkintas "Red Bull" progresu ir tikisi kuo geriau pasirodyti pirmose sezono lenktynėse Australijoje. "Esu gana patenkintas tuo, kaip mus sekėsi pastarosiomis savaitėmis. Komanda puikiai padirbėjo su bolidu, tad tiek Markas Webberis, tiek aš nuo pat pradžių jautėmės jame patogiai. Neturėjome jokių rimtų problemų, o smulkios buvo greitai išspręstos. RB9 toks patikimas, kad jį vairuoti yra tikras malonumas", – tvirtino į ketvirtą čempionų titulą nusitaikęs vokietis.

Era po M.Schumacherio

Buvusio "Formulės-1" lenktynininko Davido Coulthardo nuomone, dabartinė "Formulės-1" rikiuotė yra pati stipriausia per sporto istoriją. Šiemet dėl čempionų vardo kovos penki planetos čempionai. "Ferrari" atstovui Fernando Alonso tai pavyko padaryti 2005 ir 2006 m., tuomet atėjo prie "Lotus" vairo dabar sėdėsiančio suomio Kimi Raikkoneno šlovės valanda, dar po metų laimėjo L.Hamiltonas, vėliau – "McLaren" dabartinis lenktynininkas Jensas Buttonas, o galiausiai išaušo S.Vettelio triumfo akimirka.

Tiesa, vieno labai ryškaus veido šį sezoną automobilių sporto sirgaliai tikrai pasiges. "Formulės-1" legenda M.Schumacheris galiausiai nusprendė pasakyti "stop" ir paspaudė stabdžio pedalą.

Pirmoje praėjusių metų sezono pusėje "Formulės-1" sirgaliai ant aukščiausio pakylos laiptelio išvydo net septynis skirtingus sportininkus. Netikėtumų ir atkaklios kovos dėl pergalių tikimasi ir šio sezono starte.

"Nemanau, kad šiemet kuri nors ekipa žino, kas iš tikrųjų yra lyderiai", – vertino J.Buttonas.

Praėjusio sezono pabaigoje "McLaren" turėjo patį greičiausią bolidą, tačiau to neužteko. Žiemą vykę bandymai Didžiosios Britanijos ekipai klostėsi ne itin gerai. Naujoje aplinkoje bandė apsirasti naujasis komandos lenktynininkas meksikietis Sergio Perezas. Ir jis, ir J.Buttonas buvo prasitarę, kad ekipai sunkiai sekasi perprasti naująjį bolidą. "McLaren" darbą per bandymus taip pat apsunkino permainingos oro sąlygos.

Vertina atsargiai

Labai santūriai savo galimybes prieš naujojo sezono startą vertina ir "Ferrari" komanda. Ekipos lyderis F.Alonso pripažino, kad čempionato pradžiai komandai susiklosčius prastai ekipa nurašytų šį sezoną ir susikoncentruotų į 2014 m. bolido kūrimą.

Ispanas neslėpė, kad tai neišvengiama, nes automobilio tobulinimas bus beveik visiškai nenaudingas ruošiantis kitų metų sezonui, kai kardinaliai pasikeis reikalavimai technikai.

"Svarbu, kad sezono viduryje mūsų padėtis būtų geresnė nei ankstesniais metais, nes 2014-aisiais laukia dramatiški bolidų pokyčiai", – pastebėjo F.Alonso.

"Ferrari" ekipos vadovas Stefano Domenicali įsitikinęs, kad blogiausias scenarijus nepasitvirtins ir ekipa liks patenkinta sezono pradžia ir pirmose lenktynėse Australijoje prasibraus į pirmąjį trejetuką.

Ruošiasi revoliucijai

Svarbiausias kitąmet laukiantis pokytis – naujo variklių standarto įvedimas. Dabartinius 2,4 l V8 atmosferinius motorus pakeis 1,6 l V6 agregatai su turbokompresoriais ir tiesioginiu degalų įpurškimu bei dvigubai galingesnėmis energijos rekuperacijos sistemomis.

Be to, bus keičiami ir reikalavimai bolidams. Saugumo sumetimais šių nosys turės būti gerokai žemesnės nei dabar, be to, bus šiek tiek susiaurinti priekiniai sparnai, atsisakyta nedidelio sparnelio po galiniu sparnu, o išmetamasis vamzdis – vienas vietoj dviejų dabar – išeis automobilio centre ir bus nukreiptas aukštyn.

Šių metų tvarkaraštį turėjo sudaryti 20 etapų. Naujojo Džersio (JAV) atstovams pareiškus, kad jie nesugebės tinkamai ir laiku pasiruošti varžyboms, čempionato dalyviai dėl apdovanojimų varžysis 19 lenktynių.

Kitąmet "Formulės-1" tvarkaraštį turėtų papildyti ne tik dar vienas etapas Jungtinėse Valstijose, bet ir lenktynės Rusijoje. Jau anksčiau buvo pasirodžiusių kalbų, kad norą surengti varžybas išreiškė Meksika ir Tailandas. Praėjusiais metais taip pat pasirodė pranešimų apie "Formulės-1" sugrįžimą į Prancūziją, Turkiją ir Austriją.

Penki naujokai

Šiemet "Formulės-1" trasose matysime penkis naujus veidus. "Williams" ekipoje šansas buvo suteiktas suomiui Valtteriui Bottasui. Jis ekipoje pakeitė Bruno Senną ir lenktyniaus su Pastoru Maldonado.

"Caterham" ekipoje debiutuos olandas Giedo van der Garde, kuris prisijungs prie iš "Marussia" atvykusio prancūzo Charleso Pico.

"Sauber" ekipoje šiemet pirmą kartą į "kokpitą" sės meksikietis Estebanas Gutiérrezas. Jo partneris šioje Šveicarijos ekipoje bus vokietis Nico Hülkenbergas.

Visiškai pasikeitusi varžybų autsaiderė "Marussia" ekipa. Rusiško kapitalo komandai pirmuosius taškus šiemet pelnyti mėgins prancūzas Julesas Bianchi ir britas Maxas Chiltonas. Pernai vokiečiui Timo Glockui ir prancūzui Ch.Picui to padaryti nepavyko.


Tvarkaraštis

2013 03 17 Australijos GP Albert Parkas, Melburnas

2013 03 24 Malaizijos GP Sepangas, Kuala Lumpūras

2013 04 14 Kinijos GP Šanchajus

2013 04 21 Bahreino GP Sakhiras

2013 05 12 Ispanijos GP Katalonija, Barselona

2013 05 26 Monako GP Monte Karlas

2013 06 09 Kanados GP Monrealis

2013 06 30 Didžiosios Britanijos GP Silverstone'as

2013 07 07 Vokietijos GP Niurburgringas

2013 07 28 Vengrijos GP Hungaroringas, Budapeštas

2013 08 25 Belgijos GP Spa-Francorchamps

2013 09 08 Italijos GP Monza

2013 09 22 Singapūro GP Singapūras

2013 10 06 Pietų Korėjos GP Yeongamas

2013 10 13 Japonijos GP Suzuka

2013 10 27 Indijos GP Naujasis Delis

2013 11 03 Abu Dabio GP Yas Marina (Jungtiniai Arabų Emyratai)

2013 11 17 JAV GP Ostinas

2013 11 24 Brazilijos GP Interlagosas, San Paulas

"Infiniti Red Bull Racing"

(Austrija)

Būstinė – Milton Keinsas (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Christianas Horneris, technikos vadovas – Adrianas Newey, važiuoklė – "Red Bull RB9", variklis – "Renault RS27-2013", debiutas – 2005 m., pergalės – 34, "Pole" pozicijos – 46, greičiausi ratai – 29, konstruktorių taurės – 3.

"Scuderia Ferrari"

(Italija)

Būstinė – Maranelas (Italija), komandos vadovas – Stefano Domenicali, technikos vadovas – Patas Fry’us, važiuoklė – F138, variklis – "Ferrari 056", debiutas – 1950 m., pergalės – 219, "Pole" pozicijos – 207, greičiausi ratai – 227, čempionų titulai – 16.

"Vodafone McLaren Mercedes"

(Didžioji Britanija)

Būstinė – Vorkingas (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Martinas Whitmarshas, technikos vadovas – Timas Gossas, važiuoklė – MP4-28, variklis – "Mercedes-Benz FO 108F", debiutas – 1966 m., pergalės – 182, "Pole" pozicijos – 155, greičiausi ratai – 151, čempionų titulai – 8.

"Lotus F1 Team"

(Didžioji Britanija)

Būstinė – Enstonas (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Ericas Boullier, technikos vadovas – Jamesas Allisonas, važiuoklė – E21, variklis – "Renault RS27-2013", debiutas – 1981 m., pergalės – 36, "Pole" pozicijos – 51, greičiausi ratai – 34, čempionų titulai – 2.

"Mercedes AMG Petronas F1 Team"

(Vokietija)

Būstinė – Breklis (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Rossas Brownas, technikos vadovas – Bobas Bellas, važiuoklė – F1 W04, variklis – "Mercedes FO 108Z", debiutas – 2010 m., pergalės – 1, "Pole" pozicijos – 1, greičiausi ratai – 3, čempionų titulai – 0.

"Sauber F1 Team"

(Šveicarija)

Būstinė – Hinvilis (Šveicarija), komandos vadovas – Monisha Kaltenbornas, važiuoklė – C32, variklis – "Ferrari Type 056", debiutas – 1993 m., pergalės – 1, "Pole" pozicijos – 1, greičiausi ratai – 4, čempionų titulai – 0.

"Sahara Force India F1 Team"

(Indija)

Būstinė – Silverstonas (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Vijay Mallya, technikos vadovas – Andrew Greenas, važiuoklė – VJM06, variklis – "Mercedes FO 108Z", debiutas – 2008 m., aukščiausia vieta lenktynėse – 2, "Pole" pozicijos – 1, greičiausi ratai – 2, čempionų titulai – 0.

"Williams F1 Team"

(Didžioji Britanija)

Būstinė – Grouvas (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Frankas Williamsas, technikos vadovas – Mike‘as Coughlanas, važiuoklė – FW35, variklis – "Renault RS27-2013", debiutas – 1975 m., pergalės – 114, "Pole" pozicijos – 127, greičiausi ratai – 131, čempionų titulai – 9.

"Scuderia Toro Rosso"

(Italija)

Būstinė – Faenca (Italija), komandos vadovas – Franzas Tostas, technikos vadovas – Jamesas Key‘us, važiuoklė – STR8, variklis – "Ferrari 056", debiutas – 2006 m., pergalės – 1, "Pole" pozicijos – 1, greičiausi ratai – 131, čempionų titulai – 0.

"Caterham F1 Team"

(Malaizija)

Būstinė – Lyfildas (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Cyrilas Abiteboulas, technikos vadovas – Markas Smithas, važiuoklė – CT03, variklis – "Renault RS27-2013", debiutas – 2010 m., aukščiausia vieta lenktynėse – 11, "Pole" pozicijos – 0, greičiausi ratai – 0, čempionų titulai – 0.

"Marussia F1 Team"

(Rusija)

Būstinė – Banberis (Didžioji Britanija), komandos vadovas – Johnas Boothas, technikos vadovas – Patas Symondsas, važiuoklė – MR02, variklis – CA2013K, debiutas – 2010 m., aukščiausia vieta lenktynėse – 12, "Pole" pozicijos – 0, greičiausi ratai – 0, čempionų titulai – 0.

1. Sebastianas Vettelis

Gimė 1987 07 03 Hepenheime (Vokietija), prizininkų pakyla – 46, taškai – 1 054, lenktynės – 101, pasaulio čempiono titulai – 3, pergalės – 26, "Pole" pozicijos – 36.

2. Markas Webberis

Gimė 1976 08 27 Kvynbejane (Australija), prizininkų pakyla – 34, taškai – 848,5, lenktynės – 198, pasaulio čempiono titulai – 0, pergalės – 9, "Pole" pozicijos – 11.

3. Fernando Alonso

Gimė 1981 07 29 Ovjede (Ispanija), prizininkų pakyla – 86, taškai – 1 364, lenktynės – 198, pasaulio čempiono titulai – 2, pergalės – 30, "Pole" pozicijos – 22.

4. Felipe Massa

Gimė 1981 04 25 San Paule (Braziilija), prizininkų pakyla – 35, taškai – 704, lenktynės – 173, pasaulio čempiono titulai – 0, pergalės – 11, "Pole" pozicijos – 15.

5. Jensonas Buttonas

Gimė 1980 01 19 Frome (Didžioji Britanija), prizininkų pakyla – 49, taškai – 999, lenktynės – 230, pasaulio čempiono titulai – 1, pergalės – 15, "Pole" pozicijos – 8.

6. Sergio Perezas

Gimė 1990 01 26 Gvadalacharoje (Meksika), prizininkų pakyla – 3, taškai – 80, lenktynės – 38, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 2.

7. Kimi Räikkönenas

Gimė 1979 10 01 Espo (Suomija), prizininkų pakyla – 69, taškai – 786, lenktynės – 177, pasaulio čempiono titulai – 1, pergalės – 19, "Pole" pozicijos – 16.

8. Romainas Grosjeanas

Gimė 1986 04 17 Ženeva (Šveicarija), prizininkų pakyla – 3, taškai – 96, lenktynės – 26, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 2.

9. Nico Rosbergas

Gimė 1985 06 27 Vysbadene (Vokietija), prizininkų pakyla – 7, taškai – 399,5, lenktynės – 128, pasaulio čempiono titulai – 0, pergalės – 1, "Pole" pozicijos – 1.

10. Lewisas Hamiltonas

Gimė 1985 01 07 Stiveneidže (Didžioji Britanija), prizininkų pakyla – 49, taškai – 913, lenktynės – 110, pasaulio čempiono titulai – 1, pergalės – 21, "Pole" pozicijos – 26.

11. Nico Hulkenbergas

Gimė 1987 08 19 Emeriche (Vokietija), prizininkų pakyla – 0, taškai – 39, lenktynės – 39, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 4, "Pole" pozicijos – 1.

12. Estebanas Gutierrezas

Gimė 1991 08 05 Monterėjus (Meksika). "Formulės-1" lenktynių debiutantas.

14. Paulis di Resta

Gimė 1986 04 16 Aphale (Didžioji Britanija), prizininkų pakyla – 0, taškai – 73, lenktynės – 39, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 4.

15. Adrianas Sutilas

Gimė 1983 01 11 Starnberge (Vokietija), prizininkų pakyla – 0, taškai – 95, lenktynės – 90, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 4.

16. Pastoras Maldonado

Gimė 1985 03 09 Marakajuje (Venesuela), prizininkų pakyla – 1, taškai – 46, lenktynės – 39, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 1, "Pole" pozicijos – 1.

17. Valtteri Bottas

Gimė 1989 08 28 Nastoloje (Suomija). "Formulės-1" lenktynių debiutantas.

18. Jeanas Ericas Vergne

Gimė 1990 04 25 Pontuazas (Prancūzija), prizininkų pakyla – 0, taškai – 16, lenktynės – 20, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 8.

19. Danielis Ricciardo

Gimė 1989 07 01 Perte (Australija) , prizininkų pakyla – 0, taškai – 10, lenktynės – 31, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 9.

20. Charlesas Picas

Gimė 1990 02 15 Montelimare (Prancūzija), prizininkų pakyla – 0, taškai – 0, lenktynės – 20, pasaulio čempiono titulai – 0, aukščiausia vieta lenktynėse – 12.

21. Giedo van der Garde

Gimė 1985 04 25 Renene (Nyderlandai). "Formulės-1" lenktynių debiutantas.

22. Julesas Bianchi

Gimė 1989 08 03 Nicoje (Prancūzija). "Formulės-1" lenktynių debiutantas.

23. Maxas Chiltonas

Gimė 1991 04 21 Reidžete (Didžioji Britanija). "Formulės-1" lenktynių debiutantas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų