Gamintojai nestokoja pažangos eliksyro Pereiti į pagrindinį turinį

Gamintojai nestokoja pažangos eliksyro

2025-05-04 10:00
„Kauno diena“, velocita.lt inf.

Niekas nesensta greičiau už technologijas. Išmanieji telefonai rinkoje atnaujinami kasmet, taip pat ir kompiuteriai. Proveržis įvyko ir automobilių rinkoje, tačiau retas vairuotojas gali jį keisti kas metus ar dvejus. Ką daro gamintojai?

Įranga: tai ne reaktyvinio oro lainerio, o C klasės „Mercedes-Benz“ interjeras.
Įranga: tai ne reaktyvinio oro lainerio, o C klasės „Mercedes-Benz“ interjeras. / Gamintojo nuotr.

Pokyčiai – neišvengiami

Joks naujas automobilis neįsivaizduojamas be multimedijos ekrano, nors, žvelgiant į visą transporto pramonės istoriją, tai tėra šį amžių išpopuliarėjusi naujovė.

Didžiausia šios inovacijos problema ta, kad ji yra technologinė, o ne inžinerinė. Pastaroji taip greitai nesensta. O štai ekranai, kompiuteriai, telefonai ir kitos technologijos itin sparčiai atsinaujina.

Dar prieš dešimtmetį spalvotas radijo ekranas „Volkswagen Golf“ modelyje buvo neregėta modernybė, o dabar iš didelių kvadratinių pikselių sudarytas vaizdas atrodo prasčiau nei pirmuosiuose kompiuteriuose, kuriais žmonės pradėjo darbuotis. Prabangiausiuose „Mercedes-Benz“ naudojamas „MBUX Hyperscreen“, palyginti su prieš dešimtmetį montuotais tuo metu moderniausiais ekranais, atrodo tarsi iš futuristinio filmo.

Televizijos laidos „Autopilotas“ naujų automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis atkreipė dėmesį, kad ne ką geresnė situacija ir šiandien. Pasak pašnekovo, dabartinės automobilių multimedijos sistemos atrodo pažangios, tačiau kasmet pasirodo vis geresnių, funkcionalesnių. Dėl to vos vienų metų sulaukęs modelis gali atrodyti išėjęs iš mados.

„Antai korėjiečių gamintojai turi jau dvi sistemas. Naują, kuri montuojama į naujos kartos elektromobilius, ir senesnę, kurią aptiksime mažesniuose, ant senų platformų pagamintuose modeliuose. Iš esmės jos abi tikrai neblogos, bet skirtumas išbandžius naująją – milžiniškas, senoji atrodo lyg prieštvaninė. Gamintojai jau kalba, kad po gerų metų pristatys visiškai naują sistemą“, – patirtimi dalijosi E. Babelis.

Į dirbtuves? Nebūtina

Daliai vairuotojų multimedija toli gražu nėra pats svarbiausias dalykas: jiems tereikia, kad ji nestrigtų ir būtų funkcionali, tačiau dalis automobilių pirkėjų nori naujovių.

Tai ypač svarbu didelius pinigus už komfortą ir technologinę pažangą mokantiems premium segmento klientams, ir per metus aktualumą prarandanti technologija jiems toli gražu nėra pliusas.

Tad kokį jaunystės eliksyrą sugalvojo gamintojai, kad naujus automobilius įsigiję vartotojai jų technologijų pažanga galėtų džiaugtis ilgiau nei metus?

Sprendimas gana paprastas ir jau ne vienus metus taikomas kitose technologijų srityse. Tai – nuotolinis sistemos atnaujinimas.

Balso asistentas, kad praskaidrintų kelionę, papasakos įdomių istorijų.

Vienas naujausių pavyzdžių – „Mercedes-Benz“ pramogų ir informacijos sistemos „MBUX 2.6“ versija. Nuo šiol ji bus prieinama ne tik naujų modelių pirkėjams, bet ir tiems, kurie jau važinėja automobiliais, turinčiais antrosios ar trečiosios kartos MBUX sistemas. „Mercedes-Benz“ skelbia, kad vieną rytą funkcionalesnę multimedijos sistemą savo automobilyje rado per 2 mln. vairuotojų – jiems nereikėjo važiuoti į dirbtuves, kad įdiegtų naujinius.

„Gamintojai tam tikras multimedijų sistemas, kurių gyvavimo laikas anksčiau trukdavo kelerius metus, atnaujindavo dirbtuvėse per techninę apžiūrą. Tačiau dabar technologijos tobulėja gerokai sparčiau, visi automobiliai turi ryšį, internetą, tad kodėl jų negalima atnaujinti nuolat?“ – retoriškai klausė E. Babelis.

Palydovas kelyje – „ChatGPT“

Atnaujinimai ne tokie patys kaip „Windows“ kompiuterių – jie sisteminiai, todėl pokyčių vartotojai beveik nejaučia.

„Mercedes-Benz“ įdiegė navigacijos sistemos naujinių, visi modeliai gavo „Google Maps“ vaizdą iš paukščio skrydžio. Elektromobiliuose įdiegtas „Electric Intelligence“ išmanusis kelionės planavimo asistentas dar tiksliau ir kruopščiau suplanuos kelionę su visais įkrovimo sustojimais ir realiu laiku seks eismą; priklausomai nuo jo sąlygų, adaptuos kelionės planą ir leis sutaupyti laiko ir degalų.

Ypač stipriai patobulėjo vienas pažangiausių MBUX balso asistentų. „ChatGPT“ įskiepis dabar leis ne tik paprašyti automobilio įjungti ar išjungti tam tikras jo funkcijas, bet ir bendrauti su transporto priemone kaip su normaliu žmogumi, pagalbininku. Balso asistentas pasiūlys geriausias aplink esančias vietas papietauti ar įdomius lankytinus objektus. Kad praskaidrintų kelionę, jis papasakos objektų, pro kuriuos yra važiuojama, istorijas.

Didesnių SUV vairuotojams aktuali gali pasirodyti programėlė „Offroad Track“: joje bus įdomių bekelės maršrutų, kuriuos sukūrė ir įrašė kiti „Mercedes-Benz“ vairuotojai, taip pat bus galima įkelti ir savo atradimų.

Taupumas ir rinka

Pasak E. Babelio, kadangi technologijos tobulėja nuolat, nieko keisto, kad vis daugiau gamintojų sistemas atnaujina nuotoliniu būdu.

Taip jos nepasensta, o kad ilgai gyvuotų, gamintojams iš anksto tereikia dviejų ingredientų: galingo, daug duomenų apdoroti gebančio procesoriaus, kad nestrigtų sistema, ir raiškaus, vaizdo nedarkančio ekrano.

„Lengviau premium markėms, kurios parduoda automobilius už santykinai didelę kainą, dėl to gali sau leisti naudoti brangias technologijas. Ekonominėje ir vidutinėje klasėse, kur stipri konkurencija dėl kainų, tą padaryti sunkiau. Matyti, kaip gamintojai taupo. O kai jie pataupo, gauni tokią sistemą, kad naujink nenaujinęs, vis vien ji strigs ir erzins ar rodys blogos kokybės vaizdą. Tačiau rinka jau įrodė technologijų svarbą, tad po kelerių metų premium filosofiją su technologijomis, mano manymu, perims ir žemesnėse kategorijose žaidžiantys gamintojai“, – prognozavo automobilių ekspertas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra