Kantrybės testas Pereiti į pagrindinį turinį

Kantrybės testas

2008-03-05 09:00

Papildomos įrangos pageidaujančių naujų automobilių pirkėjų užsakymai įvykdomi tik po pusmečio

Šiemet Lietuvoje rekordus viršijanti naujų automobilių rinka atrodo paradoksaliai augančios infliacijos pašonėje. Optimistiškai nuteikiančių ženklų šalies automobilizmo pasaulyje matyti vis daugiau – kas mėnesį naujų automobilių parkas pasipildo daugiau kaip 2,5 tūkst. blizgančių keturračių, o gamintojai plečia atstovybių tinklą. Tačiau vieną po kito dygstančius automobilių salonus kai kas vadina tiesiog „krautuvėlėmis“, darydami aliuziją į skurdų pasirinkimą juose.

Pasiūla – iš sandėlių

Daugelio automobilių gamintojų atstovai neslepia: pro salonų vitrinas šviečiantys modeliai dažniausiai skirti demonstruoti, nes didžioji pasiūlos dalis yra sandėliuose Lietuvoje arba užsienyje. Tad manantieji, kad į saloną atvykę su lagaminu šlamančių namo grįš tviskančia mašina, dažniausiai nusivilia išgirdę pardavėjų siūlymą bent keletą mėnesių ar net pusmetį palūkėti.
Tiesa, jei neturite ypatingų poreikių ir jus tenkins bazinė komplektacija, nauju pirkiniu galėsite džiaugtis jau po kelių dienų. Tačiau dažniausiai planuoti, kad pirksite automobilį, tenka keletą mėnesių.
„Pristatyti automobilį trunka įvairiai, priklauso nuo pageidaujamos modelio įrangos. Pavyzdžiui, „Nissan Qashqai“ gali atkeliauti per tokį pat laikotarpį kaip ir „Nissan Note“, bet gali užtrukti ir iki pusmečio. Jeigu gamintojas per metus suplanuoja pagaminti 200 tūkst. automobilių, o užsakymų daugiau, tad nieko keista, kad nespėja“, – teigė bendrovės „Fakto“ autocentro automobilių prekybos direktorius Kazimieras Maneikis.

Arčiau – nebūtinai greičiau

Be abejonės, pristatymo laikas priklauso ir nuo to, kur gaminama ar iš kur atgabenama pageidaujama transporto priemonė. Pasaulio žemėlapyje vėliavėlėmis sužymėjus vietas, iš kurių Lietuvą pasiekia įvairūs keturračiai, automobilių logistikos schema atrodo gerokai įspūdingiau, nei nacionalinių oro linijų skrydžių voratinklis. Tad atsižvelgdami į atstumus kai kurie gamintojai įgauna šiokių tokių pranašumų. Tarkime, japonų gamintojo „Nissan“ automobiliai keliaudami pas šeimininkus užtrunka mažiausiai dukart ilgiau nei Švedijoje gaminami „Saabai“.
„Su automobilių „Saab“ modeliais viskas paprasčiau – šie gaminami tik Švedijoje, tad į mūsų šalį transportuojami gerokai greičiau. Jei pageidaujamo automobilio nėra salone, bet yra gamykloje, pristatyti užtrunka 6 savaites. Dėl to Vilniuje automobilių „Saab“ turime apie 10: laikome pavyzdžius ir bandomuosius automobilius. Jų pardavimas mažesnis, be to, reikia pripažinti, kad tai yra išskirtinis gamintojas, kurio modelius kiekvienas renkasi pagal individualius poreikius“, – kalbėjo automobiliais „Saab“ ir „Opel“ prekiaujančios bendrovės „Žaibo ratas“ atstovas Artūras Levickas.
Bene populiariausios ir strategiškai patogiausios automobilininkų šalys – Vokietija, Suomija, Vengrija. A.Levicko teigimu, jei išsirinktas vokiečių gamintojo „Opel“ modelis gabenamas iš „gimtinės“, į Lietuvą jis atkeliauja per porą mėnesių, jeigu ne – laukti tenka ilgiau.
„Pavyzdžiui, krovininiai arba mažesni „Opeliai“ gaminami Ispanijoje. Populiarieji modeliai „Astra“ ir „Zefira“ nėra nauji, jų gamyba per kelerius metus suderinta, tad jei neturime vietoje, juos pristatyti paprastai trunka 2 mėnesius“, – kalbėjo pašnekovas.
Tačiau net ir palyginti netolimas atstumas neužtikrina, kad svajonių automobilį gausite greitai. Prabangių gamintojų klasei priskiriamas bendrovės „Mercedes-Benz“ Vokietijoje gaminamas visureigis GL bet kokiu atveju klientą pasiekia po 4–6 mėnesių.

Keliauja po žemynus

Vienu „kosmopolitiškiausių“ gamintojų galima vadinti Pietų Korėjos atstovą „Hyundai“. Lietuvoje šiam „azijiečiui“ atstovaujanti „Vytaro“ bendrovė automobilius gauna iš sandėlio, įsikūrusio Suomijoje. Šią šalį „Hyundai“ produkcija pasiekia iš daugybės kitų: „Matrix“ surenkamas Turkijoje, „Getz“ – Indijoje, kiti – didžiausioje gamintojo gamykloje Pietų Korėjoje. Be to, 2009-aisiais „Hyundai“ gamybos žemėlapyje atsidurs ir Čekija, kur planuojama rinkti „i30“ ir „i30 CW“ modelius.
„Bendrovės sandėlyje Lietuvoje turime beveik 100 naujų automobilių, kuriuos galima apžiūrėti ar išbandyti. Jei klientas nori kitokios spalvos mašinos ar papildomos įrangos, gali tekti laukti nuo 2 savaičių iki 5 mėnesių. Greičiausiai pristatoma, jei pageidaujamas modelis yra Suomijos sandėlyje, o iki 5 mėnesių tektų laukti, jei užsakymą vykdytų gamykloje Pietų Korėjoje“, – „Ratams“ sakė „Vytaro“ rinkodaros ir viešųjų ryšių vadybininkas Robertas Poškus.

Pinigai už komfortą

Pastebima, kad sparčiai auganti naujų automobilių rinka keičia ir lietuvių požiūrį į papildomą įrangą. Anksčiau pagrindinis kriterijus buvo naujas automobilis, o šiandien vairuotojai vis daugiau investuoja į komfortą ir saugumą.
„Jei jau perka naują automobilį, tai susikomplektuoja visiškai. Galima sakyti, einame Vakarų link. Tačiau tai būdinga daugiau privatiems klientams, jie tam skiria daugiau laiko. Jei automobilį užsisako įmonė, renkasi minimalią komforto įrangą: elektros paketą, kondicionierių ir tinkamą spalvą. Anksčiau būdavo svarbiausia, kad automobilis būtų naujas, o dabar mašinos „pilnėja“, – kalbėjo A.Levickas.
Kai kurių gamintojų atstovų vertinimu, dažniausiai papildomai įrangai skiriama 10–20 proc. pradinės automobilio vertės. Naujų keturračių vairuotojai neįsivaizduoja be lengvo lydinio ratlankių, garso sistemos, pagalbinės automobilio statymo sistemos, klimato kontrolės ir elektros paketo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų