Kelio sąlygų stebėjimo technologija: saugumą didins per debesiją | Diena.lt

KELIO SĄLYGŲ STEBĖJIMO TECHNOLOGIJA: SAUGUMĄ DIDINS PER DEBESIJĄ

  • 0

Kelias nežinomas, oras – nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios situacijos ir nenuspėjamos oro bei eismo sąlygos iš vairuotojų reikalauja maksimalios koncentracijos. Siekiant didesnio eismo saugumo ir komforto automobilio sistemos dar labiau padės vairuotojams esant sunkioms situacijoms.

Siųs į duomenų bazę

Siekdama "Vision Zero" – eismo be eismo įvykių tikslo – "Continental" sujungė net kelias itin pažangias ir saugumą didinančias technologijas.

Kelio sąlygų stebėjimo (Road Condition Observer – angl.) technologija naudoja tokias automobilio sistemas, kaip elektroninė stabilumo kontrolė ESC, ir kameras, taip nustatydama, kokia yra kelio danga – sausa, šlapia, itin šlapia (kyla akvaplanavimo pavojus), apledijusi ar apsnigta.

Naudojant nustatytus sukibimo koeficientus galima įvertinti, koks bus padangų sukibimas atskiruose kelio ruožuose. Ši informacija realiu laiku siunčiama į "Continental" debesijos duomenų bazę, kur gaunami duomenys iš kitų automobilių, taip pat renkama informacija apie orus, temperatūrą ir kritulius. "eHorizon", naudodama dirbtinį intelektą ir kitas technologijas, apdoroja iš visų automobilių gaunamus duomenis, modeliuoja eismo situacijas ir perspėja apie galimus pavojus kelyje.

Kadangi tokios situacijos pasitaiko itin dažnai, ši funkcija labai padidins eismo saugumą.

Naujo lygio saugumas

Visa apdorota svarbi informacija apie priekyje esančias kelio atkarpas bus siunčiama atgal į automobilį. "Apie "eHorizon" reikia galvoti kaip apie papildomą, virtualų jutiklį, sujungiantį iš skirtingų šaltinių gaunamus duomenis, juos sumaniai apdorojantį ir šią informaciją siunčiantį automobilio vairuotojui. Taip kelyje užtikrinamas visiškai naujo lygio saugumas esant bet kokioms oro ir eismo sąlygoms", – sako Antonas Klösteris, "Continental" "eHorizon" produkto vadovas.

Šiandien "eHorizon" technologija naudojama komerciniuose automobiliuose ir padeda sunkvežimių vairuotojams taupyti degalus bei palaiko autonominio važiavimo funkcijas. Tačiau kelio dangos vertinimas yra visiškai nauja funkcija, todėl ateityje, kai bus gaunami duomenys iš automobilių, atsiras dinaminiai sukibimo koeficientų žemėlapiai ir "eHorizon" įtrauks šiuos duomenis, užtikrinant saugesnį ir patogesnį važiavimą.

Iš "eHorizon" gaunama informacija yra pagrindinis "PreviewESC" – papildomos elektroninės stabilumo kontrolės ESC funkcijos, kurią tobulina "Continental" – duomenų šaltinis. Kai tik duomenų bazėje atsiras informacija apie priekyje esančią kelio dangą ir posūkius, "PreviewESC" sistema duomenis palygins su automobilio greičiu, taip nustatant, ar automobilis nevažiuoja per greitai, kad saugiai įveiktų artėjantį posūkį. Esant tokiai situacijai sistema perspės vairuotoją ir, esant būtinybei, pati švelniai pristabdys automobilį.

Pristabdys automobilį

"PreviewESC" sistema padės esant tokioms situacijoms, kai prie posūkio vairuotojas artėja per greitai, nes jo nemato ar neatkreipia dėmesio, taip pat klaidingai įvertina sukibimą su kelio danga", – sako Jakovas Sprljanas, "Continental" "PreviewESC" techninio projekto vadovas.

Kadangi tokios situacijos pasitaiko itin dažnai, ši funkcija žymiai padidins eismo saugumą. Pavyzdžiui, jei priekyje kelias yra apledijęs ar šlapias, automobilis bus pristabdomas daug anksčiau nei važiuojant sausa kelio danga.

Tokia į realias eismo sąlygas atsižvelgianti ir iš anksto veikianti funkcija yra ne tik dar vienas žingsnis siekiant "Vision Zero" – eismo be eismo įvykių – tikslo, bet ir bus būtina savivaldžiams automobiliams, kadangi jiems ne tik reikalinga informacija apie maršrutą, bet ir sukibimą su keliu, taip pat kelyje esančias kliūtis.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS