Į Lietuvą atkeliavo naujas „Kia“ šeimos narys – sportiškas triduris „Pro_cee’d“
Paryžiaus automobilių parodoje 2006 m. debiutavęs kaip koncepcinis modelis, „Pro_cee’d“ prekyboje pasirodys jau netrukus. Per praėjusius metus „Kia cee’d“ rinkos dalis Baltijos šalyse išaugo iki 5,5 proc., o Lietuvoje šis modelis sudaro 5 proc. rinkos. Sėkmingus metus žymi ir nemažai įvertinimų – mūsų šalyje „Cee’d“ išrinktas „Metų automobiliu“, o analogiškuose rinkimuose Latvijoje ir Estijoje jis liko antras.
Plečia klientų ratą
Tapęs rimtu konkurentu tradiciniams rinkos lyderiams, seniausias Korėjos automobilių gamintojas nusprendė žengti dar vieną žingsnį ir prisivilioti jaunesnių klientų. „Kia pro_cee’d“ pardavėjai net apibūdino tikslinę auditoriją, kam skirtas šis automobilis, – maždaug nuo 25 iki 35 metų, jauniems, aistringiems vairuotojams.
Naujasis „Kia pro_cee’d“ itin panašus į penkiadurį hečbeką „Cee’d“. Šio modelio interjero dizainas laikomas itin sėkmingu, tad dauguma funkcijų ir ypatybių tiesiog perkelta į „Pro_cee’ed“. Pagrindiniai skirtumai yra žemesnė stogo linija, didesnės priekinės durelės ir pertvarkyta galinė sėdynė.
Erdvus salonas
Sportiškas ir veržlus – taip apibūdinamas naujasis „Cee’d“ šeimos narys. Ir, be jokios abejonės, lyginamas su vyresniuoju broliu. Naujasis „Kia pro_cee’d“ yra išvaizdesnis, šiek tiek ilgesnis, žemesnis ir lengvesnis nei penkiaduris „Cee’d“.
Nors automobilis sportiškos išvaizdos ir žemesnės jo stogo linijos, salonas išliko praktiškas ir universalus, o 4,25 m ilgio „Pro_cee’d“ turi neįprastai ilgą tarpuašį ir didžiausią erdvę keleiviams bei bagažui, palyginti su visais kompaktinės klasės modeliais. Šiame automobilyje bagažinės tūris siekia 340 l, kai galinės sėdynės stačios, ir 1130 l, kai jos sulenktos.
„Mūsų dizaineriai iš penkiadurio modelio pasiskolino tik variklio gaubtą ir priekinius sparnus. Kiti kėbulo elementai daugiau ar mažiau patobulinti, jie padeda sukurti savitą stilių, – dėstė vyriausiasis „Kia Motors Europe“ konstruktorius Gregory Guillaume. – Norėjome padaryti „Pro_cee’d“ tokį sportišką, koks tik „Cee’d“ realiai gali būti, ir kad išliktų „Cee’d“ šeimos nariu.“
Sumažėjo svoris
Be stilingos išorės, „Kia pro_cee’d“ pranašumas yra kėbulo konstrukcija – triduris modelis sveria net 84 kg mažiau.
Dėl maksimaliai sumažinto svorio „Pro_cee’d“ įsibėgėjimo laikas šiek tiek pagerėjo – 100 km/val. greitis pasiekiamas per 10,1 sek. (hečbeko rezultatas – 11,6 sek.).
Bene ryškiausias automobilio interjero dizaino bruožas – stilinga centrinė konsolė. Ji sukurta taip, lyg „plauktų“ šalia vairuotojo.
Greta pavarų perjungimo svirties yra dėklas įvairioms smulkmenoms, USB, AUX ir iPod jungtys, du puodelių laikikliai ir daiktų dėtuvė.
Degalų taupymas
Tikimasi, kad vienas populiariausių „Pro_cee’d“ variklių bus Slovakijoje pagamintas 1,6 l, 16 vožtuvų dyzelinis CRDi variklis. Šis DOHC agregatas turi elektriniu būdu paleidžiamą kintamos geometrijos turbokompresorių (VGT), užtikrinantį veržlumą ir minimalią išmetamųjų dujų emisiją.
„Kia pro_cee’d“ pirkėjai taip pat galės užsisakyti automobilį su vienu iš trijų 16 vožtuvų benzininių variklių (1,4, 1,6 ir 2 l). Standartinės komplektacijos modelyje visi šie varikliai montuojami su penkių pavarų mechanine dėže. Geriausiai „Pro_cee’d“ galimybes padeda atskleisti kompaktiškas DOHC 1975 kub. cm benzininis variklis, kurio maksimalus pajėgumas – 143 AG.
Siekiant degalų ekonomijos ir vairo stiprintuvo kontrolės, „Pro_cee’d“ įrengta „Kia“ MDPS (variklio varomo vairo stiprintuvo) sistema. Jis leidžia lengviau manevruoti ankštose erdvėse ir vairuoti mieste, o važiuojant dideliu greičiu MDPS padeda mašiną valdyti tiksliau.
Tvirtas kėbulas
„Kia“ inžinieriai giriasi sukūrę kėbulo struktūrą, tvirtumu prilygstančią penkerių durų „Cee’d“ ir „Sportywagon“. Pagrindinėse kėbulo vietose naudojamas itin tvirtas plienas, todėl automobilyje esantys žmonės apsaugomi nuo smūgių į automobilio priekį, šoną ir galą, išsaugoma nepažeista keleiviams skirta erdvė automobiliui apsivertus.
Visuose „Pro_cee’d“ modeliuose bus galinga diskinė stabdžių sistema su ABS ir EBD (elektroniniu stabdymo jėgos paskirstymu). Naudojant šią sistemą „Pro_cee’d“ stabdymo kelias važiuojant 100 km/val. greičiu yra 39,5 m – tai geras C segmento automobilių stabdymo rodiklis.
Šiam automobiliui, kaip ir „Kia cee’d“ modeliui, suteikiama septynerių metų, arba 150 tūkst. km, garantija. Šiuo atžvilgiu Korėjos gamintojas nušluostė nosis visiems konkurentams, nes tokios garantijos nebuvo suteikęs joks kitas Europoje parduodamų automobilių gamintojas.
Naujausi komentarai