Kodėl permokame už privalomąjį draudimą? Pereiti į pagrindinį turinį

Kodėl permokame už privalomąjį draudimą?

2025-03-16 23:00 diena.lt inf.

Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas privalomas kiekvienam nuosavą automobilį turinčiam eismo dalyviui. Nors ši draudimo rūšis turėtų būti gana nebrangi, jos kaina skirtingose bendrovėse gali skirtis ne procentais, o kartais.

Kaupiasi: parinkdami kainą konkrečiam vairuotojui draudikai gali sumuoti net ilgesnio nei penkerių metų laikotarpio įvykius. Kaupiasi: parinkdami kainą konkrečiam vairuotojui draudikai gali sumuoti net ilgesnio nei penkerių metų laikotarpio įvykius.

Brangiausi – tūkstančiais

Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas padengia savininko transporto priemonės padarytą žalą kitiems eismo dalyviams. Paties kaltininko mašinos patirta žala šiuo draudimu nekompensuojama. Tam yra kelis kartus brangesnis KASKO draudimas, tačiau juo naudojasi gerokai mažiau nei pusė vairuotojų.

Neseniai bendrovė „Spinter tyrimai“ apklausė per tūkstantį nuo 18 iki 75 metų amžiaus respondentų. Tyrimas parodė, kad didžiausia dalis Lietuvos automobilių savininkų už metinį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka nuo 80 iki 100 eurų. Tiek ši prievolė kainuoja penktadaliui (26 proc.) apklaustųjų.

Panašus skaičius – 22 proc. – respondentų atsakė sumokantys iki 80-ies eurų, dar lygiai tokia pat dalis draudimo polisui išleidžia 100–120 eurų per metus. Maždaug kas dešimtas vairuotojas už civilinės atsakomybės draudimą per metus atseikėja 120–150 eurų, dar dešimtadalis – daugiau nei 150 eurų. Didžiausios įmokos gali siekti ir kelis tūkstančius.

Faktorių – gausybė

Draudimo rinkos ekspertas Marius Jundulas teigė, kad civilinio draudimo kaina priklauso nuo daugybės faktorių.

„Bene didžiausią įtaką kainai turi transporto priemonės tipas: lengviesiems automobiliams įprastai taikoma geresnė rizikos kaina nei sunkvežimiams, o motociklų privalomasis draudimas dažniausiai yra gerokai pigesnis nei automobilių. Taip pat svarbi ir transporto priemonės masė, variklio galingumas, automobilio naudojimas komercinėms reikmėms, vairuotojo amžius, patirtis, gyvenamoji vieta, buvusių nuostolių istorija ir dar daugybė kitų, smulkesnių parametrų“, – vardijo M. Jundulas.

Platformos „Man ramu“ kūrėjas pabrėžia, kad dėl faktorių įvairovės tokios pačios mašinos draudimo liudijimo kaina gali labai skirtis, jei ją vairuoja du skirtingi žmonės ar ji naudojama skirtingiems tikslams, tiek tam pačiam asmeniui, pakeitusiam transporto priemonę.

Įperkama: motociklų privalomasis draudimas dažniausiai yra gerokai pigesnis nei automobilių. / E. Šemioto nuotr.

Drastiški skirtumai

Žmonės dažnai tikisi, kad transporto priemonės draudimo kaina turėtų būti panaši visose bendrovėse ir neretai nustemba, išvydę net kelis kartus besiskiriančias sumas.

„Pavyzdžiui, 36-erių metų amžiaus asmuo pastaruosius penkerius metus didmiestyje vairuoja 2001 m. pagamintą „Kawasaki ZR 750“ motociklą. Penkių skirtingų draudimo bendrovių preliminarus 12-os mėnesių draudimo liudijimo kainos pasiūlymas jam svyruos nuo 25,26 iki 67,48 euro“, – pavyzdį pateikė ekspertas.

Nors pinigų kiekio prasme skirtumas tarsi ir nedidelis, bet pavertus procentais, gauname beveik 200 proc. skirtumą.

Pasak jo, taip yra dėl to, kad kiekviena draudimo kompanija ne tik kasdien kaupia ir naudoja savo statistiką rizikai įvertinti, bet ir vadovaujasi savais rizikos nustatymo algoritmais.

„Draudikai mažiausiai vieniems metams privalo įsivertinti atsarginių detalių ar remonto paslaugų kainų tendencijas ir kitus faktorius, kad nuolat augančios draudimo išmokos netaptų bendrovei akmeniu po kaklu“, – dėstė pašnekovas.

M. Jundulas priminė, kad dėl infliacijos nuolat auga visų prekių ir paslaugų kainos, tarp jų ir draudimo produktų. Tiesa, kai kuriems vairuotojams pritaikyti keli palankūs rizikos apskaičiavimo parametrai poliso kainą gali ir stipriai sumažinti.

Saugūs – tik pusmetį

Lietuvoje motociklas yra sezoninė transporto priemonė, eksploatuojama dažniausiai tik šiltuoju sezonu. Tad didžioji dalis motociklininkų draudimą perka vienam pusmečiui.

„Atėjus vėsesniam sezonui, dalis jų apie draudimą tiesiog pamiršta. Tokioje situacijoje sėdus ant balno ir patekus į eismo įvykį, išlaidos gali būti kur kas didesnės nei įsigyjant draudimą visiems metams“, – patarė specialistas.

Draudikai mažiausiai vieniems metams privalo įsivertinti atsarginių detalių ar remonto paslaugų kainų tendencijas.

Jo skaičiavimais, pusmečio ir visų metų motociklo draudimo kaina dažnai skiriasi vos keliais eurais.

M. Jundulo nuomone, motociklų savininkai po žiemos turėtų važinėti atsargiau, nes reikia atgauti šiek tiek primirštus vairavimo įgūdžius. Be to, ir kiti eismo dalyviai turi prisitaikyti prie intensyvesnio motociklų eismo kelyje.

„Motociklininkai privalo adekvačiai įvertinti kelionės sąlygas, pasirinkti saugų greitį, atidžiai manevruoti, būti pastebimi kitiems eismo dalyviams“, – aiškino pašnekovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra