Lietuvių koziris – ne vien kokybė: inžinieriai sukonstravo naujos kartos autocisterną | Diena.lt

LIETUVIŲ KOZIRIS – NE VIEN KOKYBĖ: INŽINIERIAI SUKONSTRAVO NAUJOS KARTOS AUTOCISTERNĄ

  • 2

„Pasitelkę naujausias technologijas, pateiksime Europos rinkai moderniausią produktą“, – užtikrino bendrovės „Astra LT“ generalinis direktorius Vaidas Liesionis.

Pranašumų – net keli

Alytuje įsikūrusios „Astra LT“ inžinieriai sukonstravo naujos kartos maisto produktams skirtą autocisterną-puspriekabę, kuria galima gabenti įvairius skysčius ir kitus gaminius.

Pasaulinėje rinkoje tokia cisterna kainuoja 75–95 tūkst. eurų, o lietuviškoji geriausius Europoje gaminamus analogus lenkia mažesniu svoriu (lengvesnė 400 kg), didesne šilumine varža, kokybe ir mažesne kaina.

Pasak „Astra LT“ vadovo, technikos mokslų daktaro V.Liesionio, planuojama cisternos svorį sumažinti dar apie 100 kg, tad bendras jos svoris sieks iki 6 t (daugumos Europos gamintojų tokios pat komplektacijos ir paskirties gaminiai sveria apie 6,5 t).

Su alytiškių sukurta cisterna vežėjas gali gabenti 500 kg sunkesnį krovinį ir per metus papildomai sukaupti apie 4 tūkst. eurų. Be to, vilkikas, traukdamas lengvesnę puspriekabę, naudos mažiau degalų, mažiau terš aplinką.

Pažangi technologija

„Astra LT“ sukonstruotą cisterną galima eksploatuoti be papildomo šaldymo ar šildymo įrenginio.

Kitas svarbus „Astra LT“ gaminio pranašumas – šilumos koeficientas: pasak V.Liesionio, jis net 30 proc. didesnis.

Tad daugeliu atvejų autocisterną bus galima eksploatuoti be papildomo šaldymo ar šildymo įrenginio. Dėl to dar labiau sumažėja sąstato svoris, kaina ir degalų sąnaudos.

Ypatinga ir cisternos vidaus suvirinimo kokybė. Dauguma gamintojų palieka mechaniškai neapdorotas suvirinimo siūles, jų nenušlifuoja ir nepoliruoja. Dėl to vežėjams sudėtinga švariai išplauti cisterną, po plovimo lieka gabentų produktų likučių. Yra duomenų, kad, pavyzdžiui, konjaką iš Prancūzijos pervežus į Lietuvą pasikeičia jo savybės būtent dėl netobulai išplautų cisternų.

Alytiškiai naudoja savitą automatizuotą suvirinimo ir novatorišką siūlių išlyginimo, šlifavimo, poliravimo technologiją, dėl to jų autocisternas bus labai lengva išplauti.

Serijinė gamyba – kitąmet

„Autocisternos yra brangios ir ilgai naudojamos, – sakė V.Liesionis. – Vidutiniškai jos eksploatuojamos apie 20 metų, tad turi būti labai kokybiškos, lengvos, visada švarios ir nerūdijančios. Konkuruosime ne kaina, o kokybe ir techninėmis savybėmis“.

Alytiškių cisternos bus montuojamos ant lenkiškų „Wielton“ važiuoklių, kurios specialiai su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais kruopščiai optimizuotos dėl svorio mažinimo. „Wielton“ pagamino specialią – lengvesnę – važiuoklę.

Pirmą „Astra LT“ sąstatą jau išmėgino Lietuvos vežėjai – su kroviniais nuvažiavo per 10 tūkst. km.

Serijinę gamybą „Astra LT“ planuoja pradėti 2023-iaisiais ir kasmet pateikti rinkai bent po 50 cisternų.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Jau turejome

lietuviska traktoriu,autobusa ir kt "niet analogov". Kur jie siandien!?

Vanka

Molodcy tovarisči

SUSIJUSIOS NAUJIENOS