Užsitarnavo gerą vardą
Lietuvos skelbimų svetainėse dairantis į kokybiškus naudotus sedanus ar universalus neišvengiamai susiduriame su vokiškais modeliais. Gerą vardą yra užsitarnavę ir kitų gamintojų automobiliai.
Lietuvos rinkoje tradiciškai itin populiarūs yra Vokietijos koncernų „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ modeliai. Pagal pripažinimą visai greta rikiuojasi japoniškasis „Lexus GS“, švedų „Volvo S90/V90“ ir britų „Jaguar XF“. Kaip susigaudyti, kuris automobilis yra objektyviai geriausias?
Į šiuos klausimus atsakė svetainė autoasas.lt. Jos specialistai išanalizavo Lietuvos vairuotojų atsiliepimus – jų įvardytus pagrindinius ratuočių pranašumus ir trūkumus. Kadangi mūsų šalyje registruojamų automobilių amžiaus vidurkis siekia apie dešimt metų, buvo vertinami panašaus senumo modeliai.
Jaunuolių svajonė
Penkių prestižinėje klasėje geriausiai vertinamų automobilių savininkų atsiliepimus svetainėje autoasas.lt pradeda ne kas kitas kaip liaudyje pagarsėjęs penktosios serijos BMW (F10/F11).
Praėjusio amžiaus pabaigoje Lietuvoje apie jį svajojo ir pradedantys verslininkai, ir kampuoto silueto vyrukai su storomis auksinėmis grandinėmis ant kaklo. Nuo tų neramių laikų 5-osios serijos BMW dizainas pasikeitė ne taip ir labai. Labiau keitėsi kai kurios plika akimi nematomos technologijos. Tačiau vokišką kokybę Bavarijos pasididžiavimas išlaikė.
Apklausoje vertinti modeliai, gaminti nuo 2010 iki 2016 m. Bendras jų įvertinimas – 4,2 balo iš 5 galimų. Tai penkta vieta tarp geriausiųjų.
BMW (F10/F11) gamintas dviejų kėbulo tipų – sedano arba universalo. Varikliai gana galingi: 3–4,4 l benzinas ir 2–3 l dyzelinas. Šiuo metu Lietuvoje tokių automobilių kaina, priklausomai nuo techninės būklės, ridos, komplektacijos, svyruoja nuo 6 iki 16 tūkst. eurų.
Brangus remontas
Savininkai tarp pagrindinių F10/F11 BMW pranašumų išskiria kokybišką interjerą, labai patogias sėdynes, puikią garso izoliaciją.
Nepriekaištingas vairo mechanizmas ir pakaba – automobilis tikslus, stabilus posūkiuose. Elegantiška ir solidi išvaizda, ypač su M paketu.
Geras galios ir sąnaudų pusiausvyra. 520d modelis suvartoja tik 4,5–8 l/100 km degalų. 535d/550i – itin galingi ir dinamiški modeliai. Aštuonių pavarų automatinė dėžė dirba sklandžiai ir ekonomiškai. Gerai vertinama visų varomųjų ratų sistema „xDrive“. Didelė bagažinė, universalas pritaikytas šeimos poreikiams.
Labai daug automobilių turi suklastotą ridą – ją būtina patikrinti prieš perkant.
Vairuotojai taip pat išskyrė ir pagrindinius trūkumus. Pirmiausia – variklio grandinės problema, ypač 2,0 d N47 variklyje. Kadangi grandinė – variklio gale, sunku prieiti. Dažnai keičiama tarp 200–300 tūkst. km, keitimas brangus – apie 1–1,3 tūkst. eurų. Originalios dalys brangios, neoriginalios dažnai sukelia problemų, ypač važiuoklėje ir pusašiuose. Remonto darbai sudėtingi.
Dėl automobilio svorio ir pakabos konstrukcijos dažnai reikia keisti lankstus, pagalves, amortizatorius. Pneumatinė pakaba – labai komfortiška, bet brangi remontuoti. Neretai pasitaiko sugedusių rankenėlių, spidometrų, valdymo blokų. Brangios ir kitos detalės, pvz., žibintai, multimedijos valdikliai. Dažnai vagiamos tokios detalės kaip vairai, ekranai, žibintai, spidometrai. Benzininiai varikliai suvartoja daug degalų – mieste 12–16 l/100 km.
„Quattro“ pranašumai
Ketvirtoje vietoje su solidžiu 4,4 balo įvertinimu rikiuojasi „Audi A6“ (C7). Sedanas ir universalas gamintas nuo 2011 iki 2018 m.
Varikliai: benzinas 2,8–3 l, dyzelinas 2–3 l. Šiuo metu kaina siekia nuo 6 iki 25 tūkst. eurų.
Neabejotinas šių automobilių pranašumas – tiek 2, tiek 3 l TFSI benzininiai varikliai suteikia gerą dinamiką ir puikų įsibėgėjimą. Atnaujintas 2 l TFSI variklis ir 3 l TFSI laikomi labai patikimais ir ekonomiškais.
Tai erdvus kelioninis automobilis su didele bagažine, salono apdailos medžiagos – aukštos kokybės. „Quattro“ visų ratų valdymo sistema užtikrina stabilumą kelyje.
Tarp didžiausių trūkumų: „S-tronic“ 7 bėgių transmisijos problemos, dažnai minimas brangus remontas – 2–2,5 tūkst. eurų. Brangi 3 l TDI variklio priežiūra – pakeisti grandinę, esančią variklio gale, kainuoja nuo 1 iki 1,5 tūkst. eurų.
Dažnas degalų sistemos, skriemulių, tarpinių remontas. Būtina keisti tepalus greičių dėžėje, brangios originalios dalys. Didelės benzininių variklių degalų sąnaudos. Bazinės versijos neturi daugelio komforto funkcijų, daug automobilių atkeliauja iš Vokietijos įmonių su didelėmis ridomis. Kietoka važiuoklė, ypač su įprasta važiuokle ir dideliais ratais.
Prizininkų trejetą su 4,5 balo įvertinimu pradeda „Volvo S90/V90“.
Švediškos ypatybės
Prizininkų trejetą su 4,5 balo įvertinimu pradeda „Volvo S90/V90“. Šis sedanas ir universalas gaminamas nuo 2016 m.
Variklių gama ribota: benzinas ir dyzelinas – tik 2 l, benzinas / elektra – taip pat 2 l. Šiuo metu kaina Lietuvoje siekia nuo 8 iki 60 tūkst. eurų.
Šis „Volvo“ pasižymi aukščiausios klasės apdailos medžiagomis, ergonomiškas ir stilingas salonas puikiai izoliuotas nuo išorinių garsų. Idealus ilgesnėms kelionėms: patogus interjeras, komfortiškos sėdynės, geras matomumas. Ekonomiškas – greitkelyje visiškai pakrautas automobilis sunaudoja tik apie 5,1 l/100 km.
Ar jis turi trūkumų? Žinoma! Daugiausia tai „vaikiškos ligos“ ir kokybės problemos – galinių durelių spynelių užšalimas, galinių žibintų nesandarumas, EGR vamzdžio trūkinėjimas, variklio tarpinės pratekėjimas. „Aisin“ pavarų dėžė veikia lėtai, netolygiai, atsilieka nuo konkurentų, tokių kaip DSG, ZF, 9G. Hibridinis variklis žiemą arba trumpais atstumais sunaudoja apie 11 l/100 km.
„Šis automobilis nemanevringas, labiau orientuotas į ramius vairuotojus, o ne į dinamikos mėgėjus. Juntamas erdvės trūkumas gale, kur komfortiškai telpa tik du žmonės. Nuolaidus universalo bagažinės dangtis mažina naudingą krovinių erdvę, mažesnis praktiškumas nei, pavyzdžiui, „Škoda Superb“, – dėstė automobilių analitikas Nerijus Paketūras.
Yra ir kabrioletas
Tiek pat balų, kiek „Volvo“, surinko E klasės „Mercedes-Benz“ (W212). Per žingsnį nuo nugalėtojo titulo likęs pretendentas pasižymi kur kas didesne kėbulų įvairove nei „švedas“. Nuo 2009 iki 2017 m. gamintas kaip sedanas, universalas, kupė ir net kabrioletas.
Priklausomai nuo modifikacijos buvo montuojami įvairūs varikliai: benzinas – nuo 1,8 l iki įspūdingo tūrio – 5,4 l, dyzelinas – 2,1–3 l. 150 kW versija – optimalus variantas, gera dinamikos ir degalų sąnaudų pusiausvyra. Šiuo metu kaina siekia nuo 4 iki 17 tūkst. eurų.
Kaip žinome, tinkamai prižiūrimas bet kuris „Mercedes“ tarnauja ilgai, o šis – ypač. Patogus, solidus, pasižymi geru kainos ir kokybės santykiu, ypač palyginti su 5 serijos BMW. Dyzelinių variklių vidutinės sąnaudos – apie 8 l/100 km – labai geras rezultatas šios klasės automobiliui. Vertinamas už klasikinį kėbulo dizainą.
Kokie trūkumai? Pirmiausia – brangi priežiūra, kai kurie darbai brangūs dėl sudėtingo prieinamumo prie variklio komponentų. Gali tekti keisti vairo užraktą (apie 1,1 tūkst. eurų), įsiurbimo kolektorių (apie 1 tūkst. eurų). Nors detalės nelabai brangios, darbų kaina sudaro beveik 50 proc. visos remonto sumos. Nuo konkurentų atsilieka valdymo srityje, salonas atrodo konservatyvus ir pasenęs. Labai daug automobilių turi suklastotą ridą – prieš perkant būtina ją patikrinti.
Patikimumo etalonas
Apklausos čempionu tapo „Lexus GS“ (L10). Japonų sedanas surinko net 4,7 balo. Gamintas nuo 2012 iki 2020 m., varikliai – nuo 2,5–3,5 l benzininio iki 2,5–3,5 l tūrio hibridinio (benzinas / elektra).
Vienas dažniausiai kartojamų epitetų apie šį nuo 12 iki 22 tūkst. eurų kainuojantį ratuotį – itin patikimas. Net automobilių, kurių rida didelė, savininkai nenurodo jokių rimtesnių gedimų.
Komfortiška pakaba – minkšta, bet gana stabiliai valdoma. Ypač tykus, ergonomiškas salonas pasižymi gera apdaila ir aukštos kokybės medžiagomis. „Mark Levinson“ garso aparatūra yra viena geriausių rinkoje. 450h versijos 3,5 l V6 varikliai kartu su hibridine sistema suteikia didelę galią ir gerą pagreitį. Gali pasiekti iki 5 l/100 km ekonomiškumą užmiestyje. Net ir įprasti V6 benzininiai modeliai vidutiniškai sunaudoja apie 11–12,5 l/100 km. Gerai išlaiko vertę rinkoje.
Nors ir būdamas čempionas, šis automobilis turi trūkumų. Jo navigacijos sistema atgyvenusi, valdymas – sudėtingas, atnaujinimai – brangūs. Galinės sėdynės nenusilenkia, ant jų mažoka vietos kojoms. Be to, „Lexus GS“ negaminama su universalo kėbulu. Nėra dyzelinių variklių pasirinkimo.
Nepaisant visko, lietuvių akimis, tai geriausias naudotas prestižinės klasės sedanas.
Naujausi komentarai