Lietuvos automobilių versle – bankroto šešėliai Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos automobilių versle – bankroto šešėliai

2009-06-10 23:59
Lietuvos automobilių versle – bankroto šešėliai
Lietuvos automobilių versle – bankroto šešėliai / Tomas Ragina

2009-ųjų birželio 8-ąją Lietuvos automobilių verslo kronikoje atsirado liūdnas įrašas apie pirmąją krizės naštos neatlaikiusią mašinų gamintojų "ambasadą". Su kauniške bendrove "Autosabina" sutartį nutraukė "Honda".

Estiškas nuosprendis

Nuo tos dienos, kai prieš aštuoniolika metų Lietuvoje duris atvėrė pirmoji automobilių gamintojo atstovybė, keletas tokių įmonių perleido savo verslą stipresniems šios rinkos žaidėjams. Tačiau nė vienas mašinų pardavėjas veiklos nenutraukė dėl to, kad importuotojas atėmė tokią teisę. Deja, "Autosabinos" atvejis kaip tik toks.

Oficialiame laiške, kurį išplatino Taline reziduojančios bendrovės "Honda Baltic" vadovai, teigiama, kad "nuo birželio 8-osios "Honda" nutraukia sutartį su savo atstovybe "Autosabina", kurios adresas Veiverių g. 150, Kaunas".

Šis sprendimas grindžiamas sudėtinga ekonomine padėtimi ir finansinėmis įgaliotosios prekybos įmonės problemomis. Pareiškime taip pat nurodoma, kad "Autosabina" praranda teisę pardavinėti naujus "Hondos" automobilius, teikti techninės priežiūros paslaugas ar bet kokiu kitu būdu reprezentuoti "Hondos" bendrovę.

"Honda Baltic" taip pat pranešė, kad nuo liepos 1-osios visas "Hondos" mašinų savininkų problemas Kaune spręsti padės ir garantinės priežiūros procedūras atliks naujas serviso partneris – bendrovė "Ivuana", įsikūrusi Europos pr. 50 (lig šiol "Ivuana" prekiavo automobiliais "Nissan").

Bendrovės "Honda Baltic" bendradarbiavimas su dabartiniais partneriais Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose nesikeičia.

Nežinios dienos

Nors apie numatomas permainas į redakciją paskambinęs bendrovės "Honda Baltic" vadovas Tonu Vahtelis užsiminė dar praėjusį penktadienį, "Autosabinos" žmonės pirmadienį teigė tiksliai nežinantys, kokie sprendimai bus priimti, kas ir kaip juo įgyvendins.

"Kol kas nesame gavę jokių paaiškinimų, todėl situacija tebėra gana neapibrėžta. Manau, per keletą artimiausių dienų viskas turėtų paaiškėti. Bet kokiu atveju galima pažadėti, kad žmonių, mūsų bendrovėje įsigijusių naujus automobilius, nepaliksime likimo valiai – esame pasirengę spręsti visas technines problemas, pristatyti reikiamas detales, remontuoti sugedusius agregatus ir t. t.", – dėstė "Autosabinos" pardavimo vadovas Saulius Šeštakauskas.

Pašnekovas pripažino, kad naujų mašinų rinkos griūtis, prasidėjusi pernai rudenį, jų įmonei smogė itin skaudžiai, nes skirtingai nei kitų markių automobilių, mašinų "Honda" importuotojas susilaikė nuo vadinamojo sandėlių valymo, nepradėjo žarstyti trečdalį kainos siekiančių nuolaidų ir neįsivėlė į kainų karus.

"Naujų "Hondos" modelių kainos beveik nesikeitė, nors kai kurių mūsų kolegų salonuose panašaus lygio automobiliai buvo siūlomi gerokai – 20 ar net 30 tūkst. litų – pigiau. Mūsų tikrai kebli padėtis, tačiau patys pakeisti nieko negalime, nes tokios politikos laikosi importuotojas", – tikino S.Šeštakauskas.

Bendrovės "Honda Baltic" pranešime nurodytos "Nissan" atstovybės žmonės patvirtino, kad preliminariai susitarta dėl techninės ligšiolinių konkurentų parduotų automobilių priežiūros, tačiau kaip šis mechanizmas veiks, kol kas nedetalizuota.

Tylios pakasynos

2008-ųjų pavasarį po septynerius metus trukusio bendradarbiavimo su Rygoje reziduojančiais "Porsche" importuotojais – įmone "Baltijas sporta auto", planų tapti oficialiu prestižinių sportinių automobilių gamintojų atstovu atsisakė vilniškė įmonė "Motopasaulis".

"Per šį laiką man nepavyko susitarti dėl normalaus gamintojo atstovo statuso ir gerokai atsibodo nerezultatyvios diskusijos su latviais. Nebenoriu būti priekalu tarp gamintojo ir klientų", – nusivylęs kalbėjo "Motopasaulio" vadovas Alfredas Kudla.

Pasakodamas apie santykius su "Baltijas sporta auto", A.Kudla teigė, kad "Motopasaulis" seniai atliko visas privalomas procedūras ir gavo palankius specialių audito bendrovių įvertinimus, tačiau "Porsche" atstovybės statuso taip ir negavo, nors preliminarios sutartys buvo pasirašytos.

"Laukėme gana ilgai, kad galų gale atsisakytume planų investuoti į šią veiklą didelius pinigus. Įmonę "Baltijas sporta auto" valdo stambi Vokietijos verslo grupė, kuriai mūsų rinka greičiausiai nelabai įdomi. Galbūt yra dar kokių nors priežasčių, lemiančių tokį nepaaiškinamą jų elgesį, tačiau apie jas galima tik spėlioti. Keisčiausia, kad jie metų metus nesugeba pasakyti nei "taip", nei "ne", – pasakojo A.Kudla.

Po šio demaršo technine "Porsche" priežiūra pradėjo rūpinsis kita įmonė – "Porsche servisas", vadovaujama žinomo žiedinių lenktynių meistro Vytauto Venskūno. Ši bendrovė įsigijo specialią kompiuterinę diagnostikos įrangą, leidžiančią profesionaliai prižiūrėti ir remontuoti visų modelių "Porsche", tačiau iš pradžių deklaruotų siekių imtis prekybos naujais šios markės automobiliais atsisakė.

V.Venskūno teigimu, investicijos, kurių reikalauja vokiečiai, pernelyg didelės, kad esant tokiai prekybos apimčiai atsipirktų per tradiciškai priimtinu vadinamą laiką.

Beje, praėjusią žiemą "Motopasaulis" atsisakė ir dar vienos ilgą laiką puoselėtos veiklos – prekybos "Yamahos" motociklais. A.Kudlos teigimu, rinką užplūdus nenaujai technikai, konkuruoti su ja tapo neįmanoma.

Taupymo režimas

Drastiškai taupyti buvo priverti ir Lietuvos naujų automobilių rinkos lyderiai. Beveik visi jie atleido dalį darbuotojų ir peržiūrėjo plėtros planus. "Volkswagen" sustabdė sostinės Savanorių prospekte pradėtas naujo šiuo prekės ženklu papuošto centro statybas.

Sausį Vilniuje Laisvės prospekte uždarytas ir vienas pirmųjų Lietuvoje modernių automobilių prekybos salonų, kuriame buvo eksponuojami "Hyundai" ir "Isuzu" markių ratuočiai. Jais prekiavusi bendrovė "Vytaras" įsiliejo į tų pačių akcininkų – bendrovės "Inchcape Motors" – valdomą "Vilniaus Vistą".

Beje, bendrovė "Vytaras" kaip tik ir buvo pati pirmoji oficiali ir įgaliota vakarietiškų automobilių pardavėja Lietuvoje, 1991-ųjų gegužę tapusi "Hyundai Motor Company" atstovybe.

Pasak "Inchcape Motors" generalinio direktoriaus Lino Peciukevičiaus, priimti sprendimą perkelti "Vytaro" atstovybę paskatino gerokai kritusi naujų automobilių rinka, pastangos išlaikyti geriausius darbuotojus ir sumažinti išlaidas.

Įgyvendinus šią reorganizaciją didžiulis "Vytaro" pastatas jau beveik pusmetį stovi tuščias.


"Autosabinos" istorija

Įmonės veiklos pradžia – 1920 m. gruodis, kai Amerikos lietuviai Kaune įkūrė akcinę bendrovę "Amlitas", prekiavusią "Ford" firmos automobiliais, atsarginėmis dalimis, benzinu, tepalais, taip pat organizavusią vairuotojų kursus ir vežusią keleivius.

1924 m. akcinė bendrovė "Amlitas" pagamino pirmuosius autobusus, kuriems važiuokles ir variklius gaudavo iš užsienio.

1936–1937 m. pagamintas pirmas autobusas, varomas medžio anglimi.

1946–1949 m. akcinė bendrovė "Amlitas" buvo reorganizuota į Kauno automobilių remonto gamyklą, gaminančią krovininius automobilius ir atliekančią automobilių remonto darbus.

1962 m. prie gamyklos prijungta Kauno autobusų kėbulų gamykla, gaminanti autobusus KAG-3.

1981–1982 m. naujame gamyklos korpuse pradėta kompleksiškai remontuoti autobusus "Ikarus".

1993 m. Kauno valstybinė automobilių remonto įmonė privatizuota – registruota akcinė bendrovė "Autosabina. Tais pačiais metais įsteigti lengvųjų ir krovininių automobilių servisai, organizuota automobilių ir jų atsarginių dalių prekyba, įsteigti muitinės atvirieji sandėliai ir krovinių terminalas.

1996-ųjų vasarą "Autosabina" tapo švedų koncerno "Volvo" verslo partnere ir įkūrė sunkvežimių garantinės ir pogarantinės priežiūros servisą.

1999 m. įmonė pradėjo prekiauti naujais automobiliais "Honda" ir "Citroën".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų