Nepritaria idėjai leisti dalį motociklų vairuoti su automobilio teisėmis | Diena.lt

NEPRITARIA IDĖJAI LEISTI DALĮ MOTOCIKLŲ VAIRUOTI SU AUTOMOBILIO TEISĖMIS

Susisiekimo ministerija nepritaria Seime svarstomai idėjai leisti dalį motociklų vairuoti su lengvojo automobilio vairuotojo pažymėjimu, baimindamasi dėl eismo saugumo.

Ministerija parengė neigiamą išvadą projektui, kuriuo siūloma suteikti teisę B ir kitų įstatyme nurodytų kategorijų vairuotojo pažymėjimą vairuoti A1 klasės motociklą.

Tokią galimybę Mišriai Seimo narių grupei priklausančio parlamentaro Petro Čimbaro pataisose siūloma nustatyti vairuotojams, sulaukusiems 24-erių, jei jie turi mažiausiai dviejų metų vairavimo patirtį.

Ministerija nurodo, kad minimos transporto priemonės yra sudėtingesnės ir pavojingesnės už mopedus, reikalauja specifinių žinių bei praktinio vairavimo įgūdžių, o patys motociklai yra laikomi viena iš pavojingiausių transporto rūšių, t. y. tikimybė žūti yra bemaž 20 kartų didesnė, nei vairuojant lengvąjį automobilį.

„Todėl bet koks teisės vairuoti motociklus įgijimo palengvinimas dar labiau didins reikalingų įgūdžių neturinčių motociklų vairuotojų skaičių, dėl to gali kilti grėsmė eismo saugumui“, – pažymima išvadoje.

Ministerijos nuomone, jei Seimas pritartų projektui, tai padidintų A1 kategorijos motociklų populiarumą, ypač tarp jaunų žmonių, ir galėtų turėti neigiamą poveikį eismo saugumui šioje vairuotojų amžiaus grupėje.

Toks teisės vairuoti motociklus įgijimo palengvinimas dar labiau didins reikalingų įgūdžių neturinčių motociklų vairuotojų skaičių, dėl to gali kilti grėsmė eismo saugumui

Taip pat pabrėžiama, kad A1 motociklų vairuotojams būtina turėti žinių, kaip tinkamai naudoti apsauginius drabužius ir apavą, šalmus, žinoti apie rizikos veiksnius, pavyzdžiui, slidžius kanalizacijos dangčius, horizontalaus kelio ženklinimo kliūtis, o šių žinių neįgyjama siekiant vairuoti lengvąjį automobilį. Tad, ministerijos ekspertų manymu, argumentai, kad projektas sumažintų biurokratijos ir išlaidų vairuotojams, nėra tinkami.

„Eismo dalyvių sveikatos ir gyvybės užtikrinimas svarbiau negu ūkinės veiklos ekonominiai rezultatai“, – tvirtina išvados rengėjai.

Pažymima, kad tokia pozicija suderinta ir su kitomis ministerijomis, policija, Lietuvos transporto saugos administracija ir vairavimo mokyklų atstovais.

A1 klasei priklauso motociklai, kurių variklio darbinis tūris siekia 50–125 kubinius centimetrus, o galia neviršija 11 kilovatų. Šiai kategorijai taip pat priklauso ne didesnės nei 15 kilovatų galios triračiai. Šios kategorijos motociklus išlaikius egzaminą galima vairuoti nuo 16 metų.

Rašyti komentarą
Komentarai (8)

Nesvarbu

su arkliu galima vaziuoti su asilu ne

Hmm

Iš 27 ES valstybių (jau be UK), 21-oje galima vairuoti motociklą su B kategorija. ir nieks nerėkia, kad padidėjo avaringumas. Tik korumpuotoje LT to negalima - nes sumažės pelnas auto mokylklų, regitros ir t.t. Geriau daugiau dėmesio skirtų vairavimo kultūrai, tai nereiktų ir bijoti.

Nepamirškite !

Gyvenate Europos Subineje !!!!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS