Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams? | Diena.lt

PARADOKSAS: KODĖL ŠIUOLAIKINIAI ŽIBINTAI PATVARUMU NEPRILYGSTA SENOVINIAMS?

Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad žibintai tarnautų nepriekaištingai?

Plastikas pažeidžiamesnis

Jei automobilio, motociklo ar bet kurios kitos transporto priemonės žibintai prasti, blogai šviečia, yra nešvarūs, susidėvėję ar techniškai netvarkingi, pasiruoškite iššūkiams. Gali būti, kad vairuotojui, net važiuojant tvarkingai, nepavyks laiku pastebėti visų pavojų kelyje. Specialistai atkreipia dėmesį, kad tinkama žibintų priežiūra ypač svarbi dabartiniu metų laiku, kai kelią ir eismo aplinką gerai pamatyti dažnai trukdo ir oro sąlygos.

„Jei žibintai blogai šviečia, tikėtina, laiku nepastebėsite kliūčių ar duobių ir dėl to patirsite nereikalingo streso ar net rimtų nuostolių. Todėl žibintais būtina rūpintis taip pat atidžiai, kaip ir kitomis gerą matomumą užtikrinančiomis transporto priemonės dalimis“, – aiškino draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Kaip tinkamai prižiūrėti žibintus, pirmiausia priklauso nuo vairuojamo automobilio, t. y. nuo gamybos metų, ir jame sumontuotos apšvietimo sistemos.

„Prieš porą dešimtmečių pagamintose transporto priemonėse buvo montuojami stikliniai žibintai, todėl jais rūpintis beveik nereikėjo. Pakakdavo nuo jų išorės nuplauti purvą. Šiuolaikinių automobilių žibintai gaminami iš plastiko, o ši medžiaga ne tokia atspari kaip stiklas. Intensyviai eksploatuojant automobilį, važinėjant prastesniais keliais, kuriuose gausu akmenukų ir dulkių, ar netinkamai plaunant žibintas susibraižo ir jo paviršius tampa matinis. Toks pokytis daro didelę neigiamą įtaką šviesos sklidimui“, – vardijo A. Gučius.

Padeda: poliravimo metu nuimamas viršutinis žibinto sluoksnis, išlyginamas po juo esantis plastikas ir žibinto išorinis paviršius vėl tampa lygus. „Scanpix“ nuotr.

Padeda poliravimas

Specialistų teigimu, prieš tamsiojo ir drėgnojo periodo pradžią pirmiausia reikėtų patikrinti žibinto lemputės nusidėvėjimą. Esant poreikiui, galima ją pakeisti, tačiau, jei žibintas yra sugadintas išoriškai arba iš vidaus, tai gali nebepadėti.

Jei žibintas yra nudėvėtas, jo paviršius – subraižytas, yra galimybė jį poliruoti.

 

„Jei žibintas yra nudėvėtas, jo paviršius – subraižytas, yra galimybė jį poliruoti. Poliravimas – nesudėtingas procesas, bet jį atliekant svarbu tinkamai parinkti poliravimo metodiką ir tinkamiausias medžiagas, todėl dėl šio automobilio dalių atnaujinimo reikėtų kreiptis į profesionalus“, – aiškino draudikas.

Pasak jo, poliravimo metu nuimamas viršutinis žibinto sluoksnis, išlyginamas po juo esantis plastikas ir žibinto išorinis paviršius vėl tampa lygus. Tačiau A. Gučius atkreipė dėmesį, kad poliravimo procedūros poveikis yra trumpalaikis ir ji turi būti kartojama kartą per dvejus trejus metus.

„Pažeistas žibinto sluoksnis pasižymi pasikeitusia spalva, subraižymais, kartais jis tampa neatsparus išorinei aplinkai ir greičiau dėvisi. Jei problema yra susijusi tik su žibinto išore, ji gali būti nesunkiai išspręsta poliravimu. Blogiau – jei su žibinto vidumi, kai reflektorius ar stiklo vidinė pusė padengta purvu. Tada gerą rezultatą bus sunku pasiekti ir pasitelkus poliravimą. Vidinę žibinto pusę tinkamai išvalyti yra gana sudėtinga arba net neįmanoma, todėl tokiais atvejais žibintą gali tekti keisti nauju“, – dėstė pašnekovas.

Modifikuoti draudžiama

Anot jo, žiemos rytą radus apledėjusius žibintus, jokiu būdu nereikėtų jų gramdyti, grubiai valyti, pilti ant jų šilto vandens ar cheminių medžiagų, pavyzdžiui, ledo tirpiklio.

„Susidarius ledo sluoksniui galima luktelėti, kol nuo žibintų jis nutirps pats, kadangi pačios žibinte esančios lemputės gali skleisti pakankamai šilumos“, – tvirtino specialistas.

A.Gučius neigiamai vertina vairuotojų praktiką modifikuoti automobilio žibintus, įtaisant į juos konkrečiai transporto priemonei netinkamas lemputes, pavyzdžiui, ksenonines arba LED.

„Modifikuoti žibintus Lietuvoje yra draudžiama, nes netinkamai parinktos ar prastai su žibintais suderintos lemputės akina ir kenkia ne tik vairuotojui, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams“, – argumentavo pašnekovas.

Originalu: už žibintų modifikavimą gali būti baudžiama,tačiau puošybos, kuri netrukdo matomumui, niekas nedraudžia. T. Lukšio / BNS nuotr.

Stiklų priežiūra

Pasak jo, ne mažiau svarbu nei žibintais pasirūpinti ir automobilio veidrodėlių švara, o svarbiausia – langų stiklais. Ypač tai pasakytina apie šaltąjį laikotarpį, kai stiklai ima ledėti.

Rytą radus apledėjusių žibintų jokiu būdu nereikėtų jų gramdyti, grubiai valyti, pilti ant jų šilto vandens ar cheminių medžiagų, pavyzdžiui, ledo tirpiklio.

 

Ne paslaptis, kad vairuotojai šaltais rytais dažnai nevisiškai nugramdo apledėjusius stiklus ir skuba išvažiuoti. Jei išvažiuojama su apledėjusiais veidrodėliais, nematoma vaizdo už savęs ir šalia esančios kitos transporto priemonės, tad neįmanoma įvertinti situacijos kelyje.

„Tamsiuoju metų laiku reikėtų gana dažnai nuplauti langų stiklus. Valytuvai taip pat turi būti tvarkingi. Jeigu jie žiema būna prišalę, svarbu valytuvų neplėšti, bet gražiai pašalinti ledo sankaupas ir juos išlaisvinti. Langų plovimo skysčio bakelyje žiemos metu privalu naudoti tik šiam metų laikui skirtą skystį. Jo lygis turi būti pakankamas, nes žiemą šio skysčio sunaudojama daugiau“, – pasakojo žinovas.

Pigiausi – nepatikimi

Pasak jo, svarbu atkreipti dėmesį ir į transporto priemonės priekinio stiklo būklę: seno automobilio stiklas, turintis mechaninių pažeidimų, gali sukelti pavojų prietemoje ar tamsiuoju paros metu.

„Gali susidaryti atspindžių, kurie blogina matomumą. Keičiant priekinio automobilio stiklą, reikėtų vengti itin pigių jo variantų. Pasirinkus pigiausią pakaitalą, gali būti, kad dėl netinkamos gamybos kokybės vaizdas pro jį bus iškreiptas, lyg nešiotumėte ne sau skirtus akinius“, – perspėjo A. Gučius.

Priekinis automobilio stiklas yra integrali transporto priemonės karkaso dalis – jis eismo įvykio metu veikia ir kaip standumo elementas, iš dalies apsaugantis kėbulo priekinę dalį, kad ji nesideformuotų ir sunkiai nesužalotų automobilyje esančių žmonių. Jei stiklas bus prastas arba netinkamai įdėtas, net ir nestipraus smūgio metu gali atsiklijuoti ir padaryti daug žalos.

Pašnekovas pabrėžė, kad netinkamai prižiūrimas galinis automobilio stiklas didina eismo nelaimių, važiuojant atbuline eiga, riziką. Jei nešvarus ir susidėvėjęs priekinis stiklas, net ir prasilenkiant su kitu, techniškai tvarkingus žibintus turinčiu automobiliu, vairuotojas gali būti trumpai apakintas ir neišvengti avarinės situacijos.

GALERIJA

  • Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?
  • Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?
Rašyti komentarą
Komentarai (11)

> nėra jokio paradokso

Jei daiktai tarnaus ilgiau, reikės uždaryti gamyklas, ekonomikai pi*dec.

atsasalinkit mano hujų valdžios pederagrastai

man tai geriausiai švietė iljyčiau lemputė, o dabar ožio tešlempė

Pirmiausia

deretu grizti prie geltonojo spektro lempuciu. Tik siame spektre zmogaus akis gerai mato. Dabar madingi LED ir ksenonai sviecia melynuoju spektru ir ne tik akina kitus,bet ir pats ne kazka tematai.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS